Pomiędzy liderami biznesowymi i IT w sektorze usług finansowych istnieje przepaść, jeśli chodzi o zdolność infrastruktury IT do reagowania na wyzwania związane z pandemią Covid-19.
Według Gartnera 2020 Badanie pulsu usług finansowych Covid-19, ponad połowa liderów biznesu w sektorze uważa, że infrastruktura IT ich organizacji jest słabością, jeśli chodzi o reagowanie na wyzwania, ale tylko 20% dyrektorów IT czuło to samo.
Gartner powiedział, że ten spór musi zostać rozwiązany, jeśli firmy świadczące usługi finansowe mają podejmować na czas decyzje dotyczące inwestycji w IT.
„To rozłączenie będzie ciągłym, a może nawet narastającym wyzwaniem, jeśli nie zostanie rozwiązane” – powiedział Nicole Sturgill, wiceprezes ds. badań w firmie Gartner. „Dyrektorzy ds. Informatyki muszą podjąć natychmiastowe działania, aby zrozumieć, dlaczego liderzy biznesowi uznali technologię za słabość. Ich odpowiedzi mogą wskazać drogę naprzód, dla której należy nadać priorytet inwestycjom w nowe technologie ”.
Gartner powiedział, że dyrektorzy IT szybko zareagowali na początkowe wyzwania pandemii, takie jak umożliwiające pracę zdalną, ale Sturgill powiedział, że muszą teraz „sprzymierzyć się” z liderami biznesu, gdy organizacje wychodzą z kryzysu koronawirusa.
„Dyrektorzy ds. Usług finansowych szybko zareagowali na bezpośrednie skutki pandemii Covid-19, odpowiadając na potrzeby swoich zespołów, gdy przechodzili do pracy zdalnej lub, w przypadku pracowników uznanych za„ niezbędnych ”, zapewnili im odpowiedni sprzęt i przestrzeń fizyczną ,” powiedziała. „Teraz, aby odnieść sukces Resetowanie i wychodząc z tego kryzysu, bardzo ważne jest, aby ci CIO dostosowali swoje kolejne kroki do strategii przywództwa biznesowego ”.
Gartner powiedział, że dyrektorzy IT muszą angażować się wcześnie i często, aby zapobiegać różnicom opinii, które mogłyby wstrzymać inwestycje.
„Naprawienie tego, co się zepsuło, zawsze będzie priorytetem w najbliższym czasie dla dyrektorów ds. Informatyki, ale planowanie z wyprzedzeniem, choć trudniejsze w niepewnych czasach, ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia przyszłego sukcesu organizacji” – dodał Sturgill. „Dyrektorzy ds. Informatyki powinni stworzyć strukturę w celu regularnego gromadzenia imperatywów biznesowych, zarówno poprzez bezpośrednie rozmowy z liderami biznesowymi i interesariuszami z branży, jak i poprzez skoordynowane sesje planowania i dokumenty”.
CIO i liderzy biznesowi zgadzają się co do tego, że automatyzacja jest priorytetem, powiedział Sturgill. „Zarówno liderzy biznesowi, jak i dyrektorzy ds. Informatyki wykazują wspólne zainteresowanie technologiami automatyzacji, więc jest jasne, że ten obszar będzie kluczowym priorytetem dla organizacji świadczących usługi finansowe po Covid-19” – powiedział Sturgill.
Badanie Gartnera wykazało, że ponad połowa dyrektorów IT planuje zainwestować w technologię automatyzacji.