Liczba skarg na oszustwa i wyłudzenia osiągnęła najwyższy poziom w historii Wielkiej Brytanii


Zarejestrowane incydenty związane z cyfrowo obsługiwanymi finansami oszustwa i przekręty w Wielkiej Brytanii osiągnęły najwyższy poziom w historii, a konsumenci złożyli łącznie 8734 skargi, z czego ponad połowa dotyczyła zatwierdzonych przez klientów przelewów bankowych online – znanych również jako oszustwa związane z autoryzowanymi płatnościami push (APP) – w okresie trzech miesięcy, zgodnie z Biuro Rzecznika Finansowego (Rzeczpospolita Polska).

Dane OFS, odnoszące się do trzymiesięcznego okresu od 1 kwietnia do 30 czerwca, to wyraźny wzrost w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, kiedy to odnotowano 6094 skarg. Ze względu na znaczne niedoszacowanie – często ludzie boją się lub wstydzą przyznać, że zostali złapani – prawdziwe liczby dla obu okresów są prawdopodobnie znacznie wyższe.

Stwierdzono, że wzrost liczby oszustw można przypisać kilku czynnikom, w tym bardziej złożonym, wieloetapowym przypadkom oszustw, które mogą prowadzić do wielu roszczeń od tej samej ofiary ze względu na liczbę zaangażowanych firm, wzrostowi liczby osób nieświadomie używających kart kredytowych lub debetowych do płacenia oszustom oraz większej liczbie spraw dotyczących oszustw internetowych wszczynanych przez profesjonalnych przedstawicieli.

Dyrektor naczelna FOS i główna rzeczniczka praw obywatelskich Abby Thomas powiedziała: „Bycie ofiarą oszustwa i wyłudzenia to okropne doświadczenie – nie tylko pod względem finansowym, ale także emocjonalnym. Dlatego rozczarowujące jest to, że liczba skarg wzrasta do jeszcze wyższych poziomów.

„Często słyszymy o ludziach zawstydzonych tym, że padli ofiarą oszustwa, ale przestępstwa te mogą być skomplikowane i niezwykle przekonujące, więc nikt nie powinien bać się przyznać”.

Thomas powiedziała, że ​​w ciągu ostatnich kilku lat FOS zwróciło ofiarom ponad 150 mln funtów w tysiącach przypadków. Dodała: „Bez względu na to, jak skomplikowana jest sprawa, ludzie mogą przyjść z ufnością do naszej bezpłatnej, niezależnej usługi, a my zbadamy ich skargę”.

Reklama

FOS podkreślił rosnącą adopcję Model zwrotu kosztów warunkowych (CRM) przez niektóre – ale nie wszystkie – banki, ale zauważono, że to, czy bank podpisał kod CRM, może mieć istotne znaczenie dla tego, czy ofiary odzyskają swoje pieniądze.

Spośród 4752 Oszustwo z aplikacją spośród rozpatrzonych w ciągu trzech miesięcy spraw, 2734 nie były objęte kodeksem, co znalazło odzwierciedlenie w wskaźniku podtrzymania spraw; 49% spraw objętych kodeksem zostało podtrzymanych, w porównaniu do zaledwie 36% spraw nieobjętych kodeksem.

Rzecznik Praw Obywatelskich stwierdził, że chociaż wiele banków poprawia swoje możliwości wykrywania oszustw, ogólny wskaźnik rozpatrzenia skarg był wyższy od średniej: od kwietnia do czerwca rozpatrzono 44% skarg dotyczących oszustw i wyłudzeń, podczas gdy w przypadku wszystkich produktów i skarg odsetek ten wyniósł 37%.

Stwierdzono również, że nowe przepisy dotyczące zwrotów, które wkrótce zostaną wprowadzone przez Regulatora Systemów Płatniczych (PSR) i które będą miały zastosowanie do wszystkich firm, nakładają na banki obowiązek zwrotu pieniędzy swoim klientom, chyba że dopuścili się rażącego zaniedbania, powinny pomóc w przyspieszeniu czasu rozwiązywania przypadków oszustw.

Aktualne trendy w zakresie oszustw cyfrowych

FOS poinformowało, że jego dane wskazują na znaczny wzrost liczby skarg, w których ludzie widzieli okazje inwestycyjne na platformach mediów społecznościowych, a następnie przekazali pieniądze za pomocą swoich kart, i ostrzegło, że ofiary takich oszustw – których było 1500 między kwietniem a czerwcem – mogą mieć znacznie mniejszą ochronę, ponieważ płatności kartą, w przeciwieństwie do przelewów bankowych, nie są objęte kodem CRM.

Odnotowano również znaczny wzrost liczby skarg na oszustwa wieloetapowe, w których środki przechodzą przez kilka banków, zanim trafią w ręce oszusta. Są one szczególnie powszechne w oszustwach kryptowalutowych lub oszustwach „bezpiecznych kont”, w których ludzie są kontaktowani przez oszustów podszywających się pod zaufany podmiot i nakłaniani do przelewu pieniędzy na inne konto.

Technologia mobilna w centrum problemu

Ponieważ przypadki oszustw obecnie niemal zawsze wiążą się z jakimś elementem cyfrowym, Jacob Kerr, dyrektor ds. bezpieczeństwa oprogramowania mobilnego Domena aplikacjistwierdził, że aplikacje bankowości mobilnej i mediów społecznościowych stały się obecnie głównymi celami oszustów, którzy wabią niczego niepodejrzewające ofiary za pomocą ataków socjotechnicznych.

„Potrzebne są dalsze działania, aby zwalczać te rosnące zagrożenia. Marki urządzeń mobilnych muszą upewnić się, że mają solidne środki bezpieczeństwa i ochrony przed oszustwami wbudowane w swoje aplikacje mobilne, aby dbać o swoich konsumentów” — powiedział Kerr.

„Aby to naprawdę zadziałało, zabezpieczenia muszą być zautomatyzowane i działać w czasie rzeczywistym, a nie stosować podejścia doraźnego. W ten sposób marki mogą stale wykrywać, blokować i interweniować, gdy ataki socjotechniczne próbują wykorzystać zaufanie użytkowników.

„Marki urządzeń mobilnych muszą reagować na presję ze strony konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi kwestii bezpieczeństwa. Prawie wszyscy z 25 000 konsumentów urządzeń mobilnych niedawno objętych badaniem (99,5%) przeprowadzonym przez Appdome żądają kompleksowej ochrony w swoich aplikacjach mobilnych i żądają od deweloperów aplikacji mobilnych zapewnienia im odpowiedniej ochrony.

„Dzięki priorytetowemu traktowaniu bezpieczeństwa aplikacji mobilnych i ochrony przed oszustwami organizacje mogą nie tylko spełniać standardy regulacyjne, ale także zapewnić bezpieczniejsze korzystanie z usług bankowych i zwiększyć lojalność klientów”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

ASUS ogłasza bezprzewodową mysz MD102

ASUS ogłosił dziś Wireless Mouse MD102, ergonomiczną mysz dostępną w trzech odcieniach - White, Oat Milk i Dark Gray. Oferuje niemal bezgłośne kliknięcia...

SK hynix prezentuje ulepszone rozwiązanie AiMX na konferencji AI Hardware and Edge AI Summit 2024

SK hynix zaprezentował ulepszoną kartę Accelerator-in-Memory based Accelerator (AiMX) podczas AI Hardware & Edge AI Summit 2024, która odbyła się w dniach 9-12...

Sklep Apple Store jest niedostępny przed rozpoczęciem przedsprzedaży iPhone’a 16

Sklep Apple Store jest niedostępny, a przed rozpoczęciem przedsprzedaży iPhone'a 16, iPhone'a 16 Plus, iPhone'a 16 Pro, iPhone'a 16 Pro Max i Apple...
Advertisment