Naprawdę chciałem polubić Studnia dla zwierząt. Do pewnego stopnia, poszedłem tam wiedząc, czego się spodziewać. To będzie gra podobna do Tunika Lub Fezgdzie gra, jak się początkowo wydaje, nie jest grą, jaką ostatecznie jest. Podobnie jak w przypadku tych tytułów, byłaby to dość prosta „gra”, w którą można by zagrać, ale byłby to dopiero początek tego, co miałbym wynieść z tego doświadczenia. Byłaby jakaś głębsza warstwa pod powierzchnią, do której dostęp byłby możliwy tylko wtedy, gdybym poświęcił wystarczająco dużo uwagi. Niezależnie od tego, czy je nazwiesz, gry oparte na wiedzy Lub Metroidbrainie (nawet jeśli nie zawsze są to metroidvanie!), gry z tego nowego popularnego gatunku wymagają od gracza rozwijania się poprzez poszerzanie wiedzy za pomocą obserwacji, robienia notatek i po prostu poświęcania czasu.
Problem w tym, że nie jestem aż tak cierpliwy.
Może jesteś jak ja. Uwielbiam gry logiczne. Uwielbiam uczucie być sfrustrowanym tylko po to, żeby to mieć aha moment rozświetlił mój mózg jak choinka. Dla mnie to uczucie, gdy wszystko wskakuje na swoje miejsce, jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie gry mają do zaoferowania.
Na papierze więc powinienem kochać takie gry jak Studnia dla zwierzątale wciąż i wciąż odpycha mnie ich tępość. Nie podoba mi się pomysł wpatrywania się w każdy ekran, szukania subtelnych wskazówek co do ukrytego znaczenia rzeczy, takich jak losowe glify czy pozycjonowanie uszu królika. Nie chcę ciągle wracać do moich kroków, aż w końcu coś nowego przyjdzie mi do głowy. Nie jestem typem osoby, która dołącza do Discorda i próbuje rozwiązywać problemy w społeczności. Ale ja Do chcesz doświadczyć aha momenty, które te gry mają do zaoferowania. Ludzie, którzy kochają te gry naprawdę kocham te gryi ja też chcę tego doświadczyć. Gdyby tylko ktoś zrobił grę, która byłaby choć w 10% tak tępa; może wtedy miałbym szansę doświadczyć czegoś z tego, co ten gatunek ma do zaoferowania.
Wchodzić „niezdarna platformówka”, w której jeśli skoczysz, giniesz.
Tak jak Studnia dla zwierząt, Tunika, Fezi im podobni, Rok przestępny początkowo prezentuje się jako coś całkiem prostego: platformówka. Sterujesz małym gościem, który idzie z lewej do prawej lub z prawej do lewej, a jedynym przyciskiem, jaki masz, jest przycisk skoku. Fajnymyślisz. Jestem osobą, która grała już w grę wideo. Potrafię to zrobić. Skakałem już wcześniej i skoczę ponownie — w zasadzie skoczę teraz. Więc robisz. I kiedy to robisz, twój mały koleś wyskakuje w powietrze, zaczyna opadać i tuż przed dotknięciem ziemi zmienia kolor z białego na czerwony i umiera.
Zabawne! Na podstawowym poziomie, Rok przestępny jest to długi żart o tym, co by się stało, gdyby Mario miał słabe kolana. Pod tym względem jest to umiarkowanie zabawny riff na temat projektowania platformówek, ale szczerze mówiąc, gdyby to było wszystko, co się tu działo, nie byłbym skłonny o tym pisać. Chociaż uwielbiam gry, które są rozszerzony metakomentarz na temat gierMyślę, że gra platformowa, w której cały sens polega na tym, że główny bohater umiera, gdy skacze, prawdopodobnie wystawiłaby na próbę cierpliwość nawet najbardziej postmodernistycznego gracza. Na szczęście to nie wszystko, co się dzieje w Rok przestępnygra o tym, jak nauczyć się skakać, nie umierając.
Celem Rok przestępny polega na zebraniu wszystkich dni miesiąca lutego 2024 r. Te 29 dni, wyrwane z kalendarza na początku gry, są rozrzucone po całym świecie gry. Pierwszy ekran gry przedstawia zarówno Dzień 1, jak i Dzień 29. Dzień 1 można łatwo zdobyć, idąc do przodu. Ale Dzień 29? Unosi się w pobliżu sufitu, a jeśli podskoczysz, aby spróbować go zdobyć, zginiesz. Jakkolwiek byś się starał, w tym momencie nie ma nic, co mógłbyś zrobić, aby zebrać Dzień 29 bez umierania. Więc idziesz do przodu, tak jak się to robi, w kierunku czegoś, co faktycznie możesz zrobić.
Wkrótce dowiadujesz się, że możesz skakać, nie umierając, o ile platforma, na której lądujesz, jest nieco wyższa od platformy, z której skakałeś. Nie jest to umiejętność, którą zyskujesz dzięki wzmocnieniu lub drzewku umiejętności. Zawsze mogłeś nie umierać w ten sposób. Po prostu do tego momentu nie wiedziałeś jeszcze jak. Pozostała część gry polega na uczeniu się nowych rzeczy na temat tego, jak dokładnie skakać.
Jeśli jestem tutaj tajemniczy, to z jakiegoś powodu. Pisanie o Metroidbrainia to zachęcanie innych do samodzielnego rozwiązania problemu, ponieważ w tych grach chodzi o samodzielne rozwiązanie problemu. Powiem tylko, że jeśli jesteś osobą, która przeczytała recenzję gry takiej jak Lorelei i laserowe oczy Lub Zewnętrzne Dzikie Tereny i nie zgodziłeś się na pomysł trzymania przy sobie fizycznego notatnika podczas gry, zapewniam cię: Rok przestępny nie będzie wymagać od ciebie niczego takiego. Będzie wymagać, co najwyżej, około dwóch i pół godziny twojego czasu, nie jest wymagany żaden notatnik. Zorientujesz się Rok przestępnyi poczujesz, tak jak ja, małą kopię tego, co wyobrażam sobie ludziom, którzy to rozgryźli Studnia dla zwierząt filc.
Mówię faksymile, ponieważ Rok przestępny nie jest subtelny w udzielaniu wskazówek, które pomagają odkryć jego sekrety. Oznakowuje je tak głośno, że nie sposób ich przegapić. WSKAZÓWKAgra krzyczy. WSKAZÓWKA TUTAJ. To jest niesubtelne na poziomie capslocka. Ale mi się podobało Rok przestępny za to. Chciało, żebym rozszyfrował jego tajemnice. Podczas gdy tytuły takie jak Studnia dla zwierząt I Tunika są mniej lub bardziej testy osobowości, które mają na celu sprawdzenie, czy jesteś typem osoby, która zdecyduje się na Galaxy Brain, czy też usunie grę, Rok przestępny to po prostu przyjemna mała gratka, którą każdy może rozgryźć. Jest tak przystępna, jak wszystko, co widziałem w tym gatunku, a jeśli, tak jak ja, miałeś problem z cieszeniem się podobnymi tytułami, nie ma lepszego miejsca na początek niż Rok przestępny i jego mały, niezdarny koleś, który ginie, gdy skacze.
Mimo to nie ma wątpliwości, że gra oferuje prostotę zamiast przystępności. Rok przestępny nie sprawi, że poczujesz się geniuszem w sposób, w jaki, jak zakładam, czują się ci mózgowcy, którzy skończyli Studnia dla zwierząt bez przewodnika musi się czuć. To przekąska do tradycyjnego posiłku Metroidbrainii. To staw do ich oceanu. Mimo wszystko cieszę się, że istnieje, po pierwsze dlatego, że jest bardzo sprytny sam w sobie, ale po drugie dlatego, że sprawia, że czuję, że może następnym razem, gdy pojawi się jedna z trudniejszych pozycji w tym gatunku, będę miał szansę w końcu ją obejrzeć.
Rok przestępnypokazując mi przedsmak tego, co może być potrzebne, aby naprawdę dojść do zakończenia Metroidbrainii, sprawia, że nie mogę się doczekać następnej części. Cholera, może nawet dostanę notatnik.