W wersji na PlayStation 5 występują problemy techniczne i wydajnościowe – recenzenci zauważyli, że wydajność na podzielonym ekranie na konsoli Sony jest niestabilna, a lokalne sesje dla wielu graczy wymuszają tryb wizualny „Jakość” z szybkością 30 klatek na sekundę. Być może zapewnia to niewielki wgląd w problemy napotykane podczas programowania tryb podzielonego ekranu dla platform Xbox Series X i S, przy czym ten ostatni okazał się największym bólem głowy. Dziennikarze Eurogamer byli także wtajemniczeni w wypowiedź Lariana: „w notatce przed premierą skierowanej do recenzentów PS5 o problemach z wydajnością w kulminacyjnym akcie finałowym gry w mieście Baldur’s Gate. Napisano, że ciężko pracowaliśmy, aby to naprawić. Pamiętajcie, że studio miał problemy z tym obszarem również na PC.”
Gracze PS5, witajcie na imprezie. 🐙
Baldur’s Gate 3 jest już dostępny dla graczy w Edycji Kolekcjonerskiej i Cyfrowej Edycji Deluxe na PS5, a dla wszystkich będzie dostępny 6 września.