Blue Bird, stuletni producent kultowych żółtych autobusów szkolnych w Ameryce, otworzył nowy zakład produkcyjny, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na elektryczne autobusy szkolne. Ogłoszony przez Komunikat prasowy (i uroczy film promocyjny) w czwartek w głównym zakładzie produkcyjnym Blue Bird w Fort Valley w stanie Georgia otwarto nowe „Centrum budowy pojazdów elektrycznych” o powierzchni 40 000 stóp kwadratowych, którego celem jest zwiększenie produkcji elektrycznych autobusów szkolnych ze 100 do 5000 rocznie.
W nowym zakładzie montowane będą elektryczne wersje autobusów Blue Bird „Vision” (klasyczny autobus „Typ C” na 77 pasażerów) i „All American” (płaski przód „Typ D” na 84 pasażerów), każdy wyposażony w akumulator o pojemności 155 kWh, który zapewnia zasięg około 120 mil, a ładowanie trwa od trzech do ośmiu godzin. Obecnie w eksploatacji jest prawie 1000 autobusów elektrycznych Blue Bird, co stanowi sześć procent całkowitego wolumenu firmy. Obecnie firma buduje codziennie cztery elektryczne autobusy szkolne, ale ma nadzieję, że jej nowy zakład EV zwiększy produkcję do 20 autobusów dziennie.
Blue Bird przewiduje znaczny wzrost popytu na elektryczne autobusy szkolne. Okręgi szkolne w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie już zaczęły zastępować flotę autobusów z tradycyjnym napędem modelami w pełni elektrycznymi w celu zmniejszenia szkodliwych emisji gazów cieplarnianych, oszczędności na kosztach paliwa i poprawy zdrowia uczniów. Oczekuje się, że zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych sprzedaż elektrycznych autobusów szkolnych wzrośnie z powodu miliardów dolarów zachęt dostępnych w ramach planu infrastrukturalnego prezydenta Bidena.
„Opierając się wyłącznie na historycznym ponadpartyjnym prawie infrastrukturalnym, przewidujemy tysiące dodatkowych zamówień na elektryczne autobusy szkolne o wartości szacowanej na 1 miliard dolarów w ciągu pięciu lat” — powiedział Phil Horlock, prezes i dyrektor generalny Blue Bird Corporation. „Nasze nowe centrum rozbudowy pojazdów elektrycznych odzwierciedla niezłomne zaangażowanie firmy Blue Bird na rzecz dystryktów szkolnych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, aby zaspokoić rosnący popyt i zapewnić czysty, bezpieczny i niezawodny transport uczniów, gdy tego potrzebują”.
Miliardy dolarów zachęt w ramach planu infrastrukturalnego Bidena zwiększają popyt na całkowicie elektryczne autobusy szkolne
Autobusy szkolne są idealnym kandydatem do odejścia od tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy (który obecnie nadrabia mniej niż połowa objętości Blue Bird). Oprócz zapobiegania narażeniu dzieci w wieku szkolnym na szkodliwe emisje, krótkie, stałe trasy autobusów szkolnych są dobrze dostosowane do pojazdów elektrycznych o ograniczonym zasięgu. Mają też długie okresy poza szkolnymi kursami, które odbywają się dwa razy dziennie, kiedy nie są w pracy, co daje im mnóstwo czasu na doładowanie.
W obliczu ogromnego popytu administracja Bidena-Harrisa prawie dwukrotnie puli środków pieniężnych Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Program „Czysty autobus szkolny”. rabatu w zeszłym roku z 500 mln USD do 965 mln USD. Według EPA nowo zaproponowane norm emisji gazów cieplarnianych dla pojazdów ciężarowych, agencja przewiduje, że 45 procent wszystkich autobusów szkolnych wyprodukowanych do 2032 roku będzie stanowić pojazdy elektryczne.