Poczta wyznaczyła specjalistycznego badacza w celu przeglądu integralności bieżących danych systemu horyzontu i procesów używanych do identyfikacji rozbieżności.
Jest to zgodne z raportem przeprowadzonym w skandalu pocztowym, publicznym dochodzeniu, Opublikowane we wrześniu 2024który wzbudziła obawy dotyczące bieżącej wersji systemu kontrowersyjnego.
Firma dochodzeniowa Kroll przejrzy najnowszą wersję systemu, która jest sercem Skandal pocztowyw którym tysiące subpostmasterów błędnie obwiniono, a niektóre uwięzione za niedobory konta spowodowane błędami komputerowymi.
Rzecznik poczty powiedział: „Post Office przeprowadza przegląd bieżącej wersji horyzontu. Obejmuje to oceny integralności danych na horyzoncie oraz przegląd procesu identyfikacji i rozwiązywania rozbieżności urzędu pocztowego”.
„Jest to odpowiedzią na informacje zwrotne od postmasters, w tym dowody wysłuchane podczas publicznego dochodzenia, podkreślając obawy dotyczące obecnego systemu horyzontu. Postmasters i grupy reprezentujące je, były zaangażowane w ten proces, w tym dostarczanie wkładu na warunki odniesienia do przeglądu”.
Przegląd horyzontu innej firmy był ujawnione w listopadziePodczas publicznego zapytania w skandali pocztowej. Zezwalając, Lorna Gratton, urzędnik państwowy, który siedzi jako dyrektor niewykonawczy urzędu pocztowego w imieniu rządu, powiedziała, że odbyła się dyskusja na temat obecnej niezawodności systemu horyzontu.
W odniesieniu do rozbieżności, jakie podchodzą przez subpostmasterzy podczas korzystania z systemu horyzontu, powiedziała do zapytania: „Zespół wykonawczy pocztowej jest w trakcie mianowania niezależnego przeglądu Horizon i jego solidności”.
Brakujące transakcje
Ankieta, opublikowana przez publiczne zapytanie we wrześniu 2024 r., Wykazało, że 57% obecnych subpostmasterów doświadczyło niewyjaśnionych niedoborów, w tym 19% raportowania niewyjaśnionych transakcji i 14%, gdy brakuje transakcji.
Dwie trzecie ankietowanych subpostmasterzy (59%) stwierdziło, że doświadczają takich problemów przynajmniej raz w miesiącu, a 69% stwierdziło, że od stycznia 2020 r. Doświadczyło niewyjaśnioną rozbieżność w systemie horyzontu.
Niepokojące jest to, że trzy czwarte stwierdziło, że wykorzystali własne pieniądze oddziału na pokrycie rozbieżności lub samodzielnie rozwiązali problem. Badanie wykazało również, że prawie połowa (48%) była niezadowolona ze sposobu rozwiązania rozbieżności, w porównaniu z 19%, którzy byli zadowoleni.
Umowa Fujitsu na zapewnienie i wsparcie Horizon jest zaplanowane w marcu 2026 r.a poczta jest obecnie w trakcie Migracja wszystkich danych horyzontu od systemów Fujitsu do własnego, do oczekiwania na zatwierdzenie przez policję metropolitalną.
To, co dzieje się wtedy, jest nadal niepewne, a źródła poczuły sugestie, że poczta planuje użyć kombinacji istniejącej funkcji horyzontu, wewnętrznego oprogramowania i gotowych platform dla jego następnego systemu IT, zgodnie ze źródłem zbliżonym do projektu.
Co tydzień komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuujawniając historie siedmiu subpostmasterów i problemy, które doznały z powodu oprogramowania rachunkowego horyzontu, które doprowadziło do najbardziej powszechnego poronienia sprawiedliwości w historii Wielkiej Brytanii (Patrz poniżej harmonogram cotygodniowych artykułów na temat skandalu od 2009 r.).