Konwersja do DIY Shelly Smart Home – Część 2 – Inteligentniejsza ładowarka EV – Zautomatyzowany dom


w Część 1, przyjaciel Automated Home, MarkB, zaczął przekształcać swój inteligentny dom w moduły Shelly. Teraz w części 2 używa więcej sprzętu Shelly, tym razem, aby zmienić swoją głupią ładowarkę EV w inteligentną…


Zacznę to od zwykłego ostrzeżenia – jest to ilustracja tego, jak korzystam z urządzeń Shelly i nie jest to szczegółowy samouczek. Napięcie sieciowe może spowodować śmierć, poważne obrażenia lub uszkodzenie mienia i sprzętu. Upewnij się, że wykonujesz tylko prace, w których jesteś kompetentny lub przeszkolony w tym zakresie i przestrzegasz lokalnych przepisów.

Używam ładowarki PodPoint EV od ponad 7 lat. Mój obecny samochód elektryczny to Nissan Leaf o mocy 30 kWh i jest to nasz podstawowy samochód, który pokonuje większość przejechanych przez nas kilometrów. Podłącza się co drugi dzień, aby doładować baterię. Ostatnio przestawiłem się na taryfę dzienną/nocną od lokalnego dostawcy energii elektrycznej i chciałem mieć pewność, że przeniosę jak najwięcej obciążenia na taryfę nocną.

Leaf ma wbudowany harmonogram ładowania, ale chciałem czegoś mądrzejszego. Postanowiłem więc sprawdzić, co mogę zrobić z moją ładowarką lub EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment), aby nadać mu właściwy tytuł.

Jakiś czas temu zapytałem PodPointa, czy urządzenie ma jakąkolwiek ścieżkę aktualizacji Smart, ale niestety nic nie było dostępne. To niefortunne, ponieważ widzimy, jak urządzenia takie jak Myenergi Zappi mogą odgrywać integralną rolę w zarządzaniu zużyciem energii w domu.

Na pewnym etapie badałem budowę własnego EVSE, więc wiedziałem coś o ich ogólnych zasadach działania. Po pierwsze, należy zauważyć, że EVSE nie jest ładowarką, rzeczywista ładowarka 240 V jest wbudowana w samochód. EVSE to w zasadzie sposób na bezpieczne podłączenie 240 V do samochodu. Połączenie składa się z fazowego, neutralnego, uziemiającego, pilota sterującego i pilota zbliżeniowego. Połączenie sieciowe do mojej jednostki EVSE jest oceniane na 32 A lub 7,2 kW, mimo że samochód może korzystać tylko z 16 A lub 3,6 kW za pośrednictwem wbudowanej ładowarki.

Reklama

Gdy kabel ładujący nie jest podłączony do pojazdu, EVSE odcina zasilanie i przywraca je dopiero po ustanowieniu bezpiecznego połączenia z pojazdem za pomocą pilota zbliżeniowego i odpowiedniego sygnału od pilota sterującego. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak to działa, sugeruję obejrzenie ten film.

Przerwanie linii pilota kontrolnego oznacza, że ​​samochód nie może komunikować się z EVSE i ładowanie się nie rozpocznie. Samochód wie, że kabel jest podłączony za pomocą pilota zbliżeniowego, więc nie możesz odjechać. Chciałem uniknąć strony 240V EVSE, więc wykorzystanie pilota sterującego wydawało się logicznym podejściem. Użyłem Shelly 1 z suchymi / beznapięciowymi stykami, aby przerwać pilota sterującego.

Wewnątrz ładowarki PodPoint EV

Po lewej: usunięta osłona EVSE i Shelly 1. Po prawej: Pilot sterujący podłączony do suchych styków O/I, urządzenie zasilane przez 240 V z zasilania. Zaciski bootlace stosowane na wszystkich linkach.

Ustawiłem harmonogramy dwóch scen, aby automatycznie zamykał pilot kontrolny o godzinie 02:00, gdy włącza się moja taryfa nocna, i otwiera obwód o godzinie 09:00, gdy taryfa się kończy. Wysyła mi również grzecznościową wiadomość e-mail z informacją o tym, co się stało. Teraz podłączamy samochód w ciągu dnia, a Shelly zajmuje się ładowaniem w nocy. Jeśli potrzebuję doładowania w ciągu dnia, mogę po prostu zapytać Alexę lub skorzystać z aplikacji. Mógłbym również dopasować przycisk do EVSE, aby przełączyć Shelly, gdybyśmy musieli rozpocząć ładowanie, ale zdecydowaliśmy się nie robić tego na tym etapie.

Dodałem również kilka Shelly EM, aby monitorować zużycie energii w całym domu i generowanie mojego fotowoltaicznego. To pozwala mi zobaczyć, co zużywa energię, kiedy i ile.

Konwersja ładowarki EV z modułami Shelly

Jednostka konsumencka z 3 kontrolującą suszarką bębnową Shelly 1PM, pralką i zanurzeniowym podgrzewaczem wody, wraz z Shelly EM (na dole po lewej), monitorująca obwód EV i zużycie całego domu lub eksport za pomocą 2 zacisków CT, wszystko starannie umieszczone wewnątrz jednostki konsumenckiej .

Aplikacja Shelly

Po lewej: stan ładowarki EV (wyłączona) i zużycie energii, urządzenie pobiera 5 W w trybie czuwania. Po prawej: historia zużycia energii elektrycznej, pobrano 22,74 kWh, dodając ~85 mil za 0,08 GBP za kWh.

Mógłbym wykorzystać DDD Shelly (Bezpośrednie urządzenie do urządzenia) funkcja komunikacji do wysłania polecenia, gdy generacja solarna osiągnie 2kW jako przykład, włączając przekaźnik ładowarki EV. Ok, nie poinstruuje samochodu, aby obniżył szybkość ładowania, aby dopasować dostępną generację, ale nadal jest to znaczący wkład, jeśli potrzebujesz tej funkcji dopasowywania mocy, musisz wydać > 1000 GBP na dedykowaną ładowarkę Smart, a nie 50 GBP na Shelly urządzenia!

To tylko kolejny przykład tego, jak używam Shelly do optymalizacji zużycia energii i obniżenia kosztów.

Ostatnia aktualizacja 2021-10-03 / Linki afiliacyjne / Obrazy z Amazon Product Advertising API





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Akasa Intros AK-PCCE25-02 Adapter 2,5GbE z obsługą PoE 25W

Akasa ostatnio zainteresowała się produktami sieciowymi dla klientów, a jej niedawna niskoprofilowy adapter 2,5 GbE. Najnowszym produktem firmy w tej kategorii jest...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!