Kontynuuj grę z nowymi Viperami i Pictomancerami w Final Fantasy XIV: Dawntrail


Ogłoszony w lipcu 2023 r., Final Fantasy 14: Ślad Świtu był krokiem w nowym kierunku dla giganta gier MMORPG firmy Square Enix. Prawie dziesięcioletnia historia dobiega końca w Endwalker Rozszerzenie Creative Studio III zapowiadało nowy początek niekończącej się podróży Wojownika Światła, tym razem obiecując graczom coś w rodzaju „letnich wakacji”, których akcja rozgrywa się na kontynencie pogrążonym w politycznym zamieszaniu w związku z wyborem nowego przywódcy. Wraz z nowym rozszerzeniem w grze pojawią się dalsze zmiany, w tym dwie nowe klasy zawodów i całkowita zmiana grafiki. Square Enix zapewniło firmie Polygon możliwość zagłębienia się w kawałek Ślad Śwituktóra obejmowała zapoznanie się z klasami zawodów Vipera i Pictomancera oraz szansę przejścia przez jeden z nowych lochów.

Kiedy byłem obecny na Festiwal Fanów 2023, zainspirował mnie pomysł nowej klasy profesji, głównie dlatego, że znudziło mi się ciągłe wypatroszenie Przywoływacza, brak zaangażowania podczas gry Gunbreaker (lub jakimkolwiek czołgiem) i ujednolicenie większości klas profesji leczących. Skorzystałem więc z okazji, aby dać Viperowi szansę na niedawne wydarzenie zapowiadające. Grając nimi, Viper i Pictomancer przypominają mi bardziej eksperymentalną epokę Ostateczna fantazja 14 który pojawił się wraz z wydaniem Niebiosa ekspansja — kiedy zajęcia zawodowe były ciekawsze, a Studio Kreatywne III wciąż wygładzało zmarszczki Rebor KrólestwaN.

Obie nowe klasy zawodów są odświeżająco złożone. Na pozór Viper przypomina Ninja ze swoimi podwójnymi ostrzami i zręcznymi animacjami, ale w praktyce jest to bardziej zaangażowana wersja Reapera, która została wprowadzona przez Endwalker. Viper jest szybki i płynny, a twoje ataki opierają się na niszczycielskich zamachach podwójnymi ostrzami lub łączeniu ostrzy w włócznię za pomocą specjalnych ataków i postaw, aby rozdzierać i rozdzierać wrogów. Ciągle zmieniasz postawy, nakładasz wyniszczające osłabienia na wrogów i zwiększasz prędkość ataku, aby anulować animacje i zadać jak najwięcej obrażeń w krótkich odstępach czasu. Podobnie jak Żniwiarz, Żmija ma duży wybór ataków ukierunkowanych na pojedynczy cel i ataków obszarowych, co oznacza, że ​​będziesz w stanie niezawodnie budować wskaźnik Widzenia Żmii i Gniewu Węża. Ostateczna fantazja 14 pozostaje grą polegającą na budowaniu wskaźników, aby rozwalić wrogów w bardzo określonych oknach czasowych, oraz Ślad Świtu wydaje się, że nie zejdzie z tej ścieżki.

Reklama

Zdjęcie: Square Enix przez Polygon

Jednakże Pictomanta zapewnia dodatkowe wsparcie w walce, poza tym, że jest klasą zadaniową skupiającą się na zadawaniu obrażeń, poprzez wzmocnienia, co jest naprawdę całkiem odświeżające. Używając zaklęć ożywionych pociągnięciami wielobarwnego pędzla, Piktomanta pośpiesznie maluje próbki koloru na płótnie, aby ukazać młotek lub uderzenia skrzydeł Moogle’a zadające obrażenia wrogom. Kontynuując kolorowanie świata żywymi plamkami farby i bólu, będziesz gromadzić kolory na swojej palecie w postaci mocno nasyconych kolorów lub pasteli. Wypełnienie twojej palety zapewni ci dostęp do potężniejszych zaklęć, takich jak Święta w bieli czy Kometa w czerni, które musisz zrównoważyć pomiędzy przekazywaniem zdolności potężniejszych stworzeń i obiektów poprzez swoje ilustracje. Ogólnie rzecz biorąc, Pictomancer to bardzo skomplikowana klasa profesji, która zapewnia wspomniane wsparcie zespołowe w postaci umiejętności Starry Sky Motif, która zwiększa możliwości ofensywne drużyny. Ciekawa będzie sytuacja, jeśli chodzi o Savage Raids i inną zawartość końcową, taką jak Ultimates.

Oprócz dodania Pictomancera i Vipera, Creative Studio III wprowadzi zmiany i aktualizacje różnych klas zawodów w ramach Ślad Świtu. Obejmowało to zmianę sposobu gry Monkiem, a także dostosowanie Czarnego Maga. To, co zauważyłem w przypadku zawodów takich jak Biały Mag i Łamacz, to to, że umiejętności takie jak Obecność Umysłu czy Krwawy Festyn zmieniają się teraz po użyciu w dodatkową umiejętność. Presence of Mind zamieniło się w Glare IV, a Bloodfest stało się pełną kombinacją Renzokukena Ostateczna fantazja 7, Finisher Lwie Serce w zestawie. Klasy zawodów z pewnością zyskają więcej umiejętności, ponieważ zauważyłem, że Biały Mag ma doskok podobny do Tancerza, ale to dostosowanie przynajmniej zapobiegło dalszemu wzdęciu przycisków dla osób bawiących się kontrolerami. Interfejs użytkownika wskazuje również, jakie umiejętności ulegną zmianie po użyciu, co oznacza, że ​​nie będziesz już przypadkowo umieszczać dwóch takich samych umiejętności na swoich paskach skrótów.

Droga wodna w Final Fantasy 14 otoczona bujną roślinnością dżungli

Obraz: Square Enix

Obraz z Final Fantasy 14 przedstawiający wodospady spadające kaskadą ponad dużymi występami skalnymi w dół do dużego jeziora otoczonego żywymi żółtymi i różowymi kwiatami

Obraz: Square Enix

Masywna kamienna konstrukcja z widokiem na wodę w Final Fantasy 14

Obraz: Square Enix

Ale przede wszystkim Ostateczna fantazja 14 to ładna gra i być może jedna z najlepiej wyglądających gier MMORPG na rynku. Ślad Świtu rozszerza to nie tylko poprzez aktualizację tekstur, która otrzymała nowy punkt odniesienia po pozornym zniknięciu pierwotnego krzywoi przez bujne tereny Tural. Creative Studio III nie wahało się ukrywać inspiracji związanych z tym rozszerzeniem, reklamując je jako „wakacje” do cieplejszego klimatu Ameryki Łacińskiej w wersji Eorzei. Lochy Ihuykatumu są pełne jaskrawo ubarwionych roślin i innych tego typu stworzeń, nawet jeśli jest to tylko wycieczka w dół Amazonki (oczywiście w formie Final Fantasy), a górzysty region, w którym znajdują się Pelupelu, jest równie nasycony wizualnie . Tuliyollal, duże miasto portowe, ozdobione jest obszarami jaskrawych tkanin o skomplikowanych wzorach, a domy wykonane są ze zdrowej mieszanki drewna i kamienia.

Zapytany o oczywiste ukłony w stronę Ameryki Łacińskiej Ślad Świtu, producent Naoki Yoshida (znany również jako Yoshi-P) wspomniał, że zespół przeprowadził konsultacje w sprawie tego, co pojawi się w rozszerzeniu. Obejmowało to wkład globalnego zespołu Square Enix i członków zespołu tłumaczy. Jednakże Studio Kreatywne III zdecydowało się poprosić o dalsze uwagi dotyczące reprezentacji kultur, w których mieliby być przedstawiani Ślad Świtu. Yoshida wspomniała również, że nawet w przypadku konsultacji zawsze istnieje potencjalne ryzyko.

Masywne stworzenie z ostrymi zębami i złotą zbroją wyskakuje do przodu

Obraz: Square Enix

„Oczywiście nasz zespół jest bardzo ostrożny w podejmowaniu ryzyka i radziłby np. Może to być więc trochę zbyt ryzykowneLub Być może chciałbyś uniknąć tej rzeczy, ale na tym nie poprzestaliśmy. Próbowaliśmy zrozumieć, dlaczego uważają to za ryzyko, i dowiedzieć się, jak uniknąć wszelkich sytuacji, które mogą się pojawić” – powiedział Yoshida. „Jak rozumiemy i jak pogłębiamy nasze zrozumienie, aby ludzie nie poczuli się urażeni tym, jak ich przedstawiamy i co uznaliby za obraźliwe? Zagłębiliśmy się bardzo głęboko w to, co uważa się za właściwe, a co nie, nawet w tekstury użyte we wzorach ścian, a nawet krzywizny określonych symboli. Jeśli ten symbol reprezentował coś, co dana kultura mogłaby uznać za święte, nie chcemy tego urazić. Czasami możemy przeprowadzić badania i sami zrozumieć to znaczenie.

„Możemy zatem podjąć decyzję, że OK, to właśnie to reprezentuje, to właśnie symbolizuje i tak chcemy tego użyć. Lub jeśli stanowi to zbyt duże ryzyko i nie chcemy, aby zostało to błędnie zinterpretowane przez naszych odbiorców, zamiast tego spróbujemy wymyślić, jak to zmodyfikować, aby uniknąć obraźliwych treści i mieć pewność, że symbolizujemy coś podobnego, ale bądźmy ostrożni kultury, którą staramy się przedstawić. Nie chcemy, żeby było to jednostronne. Z pewnością było to pouczające doświadczenie. Ale jednocześnie nie chcieliśmy odpuścić pewnych elementów tylko dlatego, że ktoś będzie w tym szukał potencjalnego ryzyka. Czuję, że owoce naszej pracy są bardzo wyraźne i że ludzie zobaczą, czego próbowaliśmy dokonać, i docenią to. Mamy nadzieję, że reprezentowane przez nie różne kultury będą szanowane i że zostanie to docenione również przez graczy”.

Zapytany o ewentualne oficjalne wsparcie dla krajów Ameryki Łacińskiej, takich jak Brazylia i Meksyk, udzielił Ślad Świtupo dużej dawce inspiracji Yoshida powiedział, że jest świadomy problemów związanych z opóźnieniami dla graczy w tym regionie. Wspomniał, że posiadanie fizycznego centrum danych dla Ameryki Łacińskiej jest „technicznie możliwe i, że tak powiem, nie jest zadaniem trudnym do wykonania”, ale brak dedykowanej obsługi językowej sprawia, że ​​jest to bardziej skomplikowane. „Nie mamy dedykowanego specjalisty od języka latynoamerykańskiego” – wyjaśnił Yoshida. „Dlatego w przypadku tłumaczeń z języka hiszpańskiego i portugalskiego zawsze musimy polegać na outsourcingu. I biorąc pod uwagę Ostateczna fantazja 14 jest grą usługową na żywo, wymaga stałego wsparcia. Brak oddanej osoby faktycznie tworzy wąskie gardło”. Następnie wspomniał jednak, że prezes Square Enix Takashi Kiryu jest zdecydowanym zwolennikiem większego wsparcia językowego dla innych regionów. „W zeszłym roku sam pojechałem do Brazylii” – podsumował Yoshida. „Poznałem tam wielu pełnych pasji graczy i na pewno jest zapotrzebowanie”.

Ten artykuł opiera się na grze w wersję gry, która jest w fazie rozwoju Final Fantasy 14: Ślad Świtua treść wersji ostatecznej może ulec zmianie.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Gwiezdne Wojny: Największym i najdziwniejszym jajkiem wielkanocnym Akolity jest Jedi Plo Koon

Nowa seria Gwiezdnych Wojen od Lucasfilm Akolita ma zasłużył na pochwałę za zwykłe istnienie poza sagą Skywalker – po 47...

Oto, jak przygotować komputer Mac na system macOS Sequoia za pomocą narzędzia CleanMyMac X

Obraz: CleanMyMac X Nowy system MacOS Sequoia firmy Apple oficjalnie pojawi się jesienią, więc Wyczyść MyMaca X udzielił nam świetnych rad, jak najlepiej przygotować...

Tożsamość Mistrza Sithów z „Akolity” jest już całkiem jasna

Akolita utrzymuje w tajemnicy tożsamość tajemniczego Mistrza Sithów, ale – naszym skromnym zdaniem – nie może być to jaśniejsze. Przez...
Advertisment