Fani Assetto Corsa z niecierpliwością wyczekują okresu premiery trwającego od marca do czerwca 2024 r. – poprzednia część serii, Competizione, nie miała być pełnoprawną kontynuacją, gdy została wydana w 2018 r. w ramach programu wczesnego dostępu. Aktualizacje treści były częste i doceniane przez fanów, ale wraz ze wzrostem mocy komputerów PC i konsol w ciągu ostatniej dekady, zmieniły się oczekiwania co do wierności graficznej symulatorów wyścigów.
Zespół inżynierów zdecydował się opracować własny, niestandardowy silnik gry na potrzeby kontynuacji, który nawiązuje do wykorzystania zastrzeżonego kodu w oryginalnym tytule, z którego 95% zostało zaprogramowane przez jedną osobę. Kunos Simulazioni przeszedł na stronę trzecią z Assetto Corsa Competizione, który został zbudowany na silniku Unreal Engine 4 firmy Epic.
Marco Massarutto, współzałożyciel studia, wyjaśnił decyzję o nieuaktualnianiu do UE5 (w wywiadzie podcastowym z 2022 r.): „Nie będzie używać najnowszego silnika Unreal Engine 5, a Kunos powróci do pisania z czymś niestandardowym dla projektu Opracowujemy nową technologię dla silnika AC2. Nie będziemy używać Unreal, ponieważ potrzebujemy większej elastyczności. Unreal Engine to wspaniała technologia i myślę, że gry takie jak Ride 4, Moto GP czy Assetto Corsa Competizione okazały się świetnymi grami. Ale sposób, w jaki jesteśmy przyzwyczajeni do pracy… lubimy myśleć o sobie jako o dostawcy technologii, a nie tylko o twórcy gier. Jeszcze bardziej lubimy pracować nad naszą technologią, ponieważ pozwala nam to tworzyć określone narzędzia i funkcje, których potrzebujemy do symulacja wyścigów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co zrobiliśmy z Competizione i Epic Games. Ale teraz opracowujemy nową technologię, aby lepiej dopasować się do naszych potrzeb”.
Pełna lista platform startowych nie została potwierdzona ani przez dewelopera, ani przez wydawcę, ale można śmiało założyć, że na pierwszym miejscu będzie PC. Dane dotyczące sprzedaży aktualnych i ostatniej generacji istniejących tytułów Assetto Corsa są dobre, więc jest wysoce prawdopodobne, że wsparcie dla PlayStation 5 i Xbox Series X|S jest w przygotowaniu.