Access to oficjalna nazwa programu nowy kontroler PlayStation 5 — i jak sama nazwa wskazuje, urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej dostępności. Kontroler to nie tylko kontroler; jest to w pełni konfigurowalny zestaw, który pozwala graczom tworzyć różne układy i mapowanie przycisków, które będą dla nich najlepsze.
Sony skonsultowało się z ekspertami ds. ułatwień dostępu, aby zaprojektować Access, aby uwzględnić siłę, zakres ruchu i potrzeby fizyczne różnych graczy, zanim po raz pierwszy ujawnił go — jako „Projekt Leonardo” na targach CES w styczniu.
Zestaw dostępu zawiera następujące elementy:
- Nakładki na drążki analogowe w wersjach standardowych, kopułkowych i kulkowych
- Różne nakładki na guziki, w tym: nasadki na guziki w kształcie poduszki, płaskie nakładki na guziki, szerokie płaskie nakładki na guziki (zakrywające dwa gniazda na guziki) i wystające (umieszczone bliżej środka), zakrzywione nasadki na guziki (można wcisnąć, jeśli są na krawędzi)
- Wymienne etykiety na guziki ułatwiające oznaczanie
Zdjęcie: Sony Interactive Entertainment
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24665920/ps5controller2.jpg?w=696&ssl=1)
Zdjęcie: Sony Interactive Entertainment
Oprócz fizycznych możliwości sprzętowych kontrolera, dostęp pozwoli również graczom dostosować ustawienia interfejsu użytkownika. Obejmuje to tworzenie różnych mapowań kontrolerów i profili przypisania przycisków dla różnych gier oraz ustawianie dowolnego przycisku tak, aby działał jak caps lock, dzięki czemu można go nacisnąć raz i nie przytrzymywać. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie blogu PlayStation.
Coraz więcej deweloperów i twórców konsol zwiększenie dostępności ich gier i urządzeń. Microsoft stworzył tzw Kontroler adaptacyjny w 2018 roku Do Xbox i komputer z systemem Windows, więc dzięki kontrolerowi Access Sony w końcu nadrabia zaległości. Pełna cena i daty premiery kontrolera dostępu nie zostały jeszcze ujawnione.