Riot Games oficjalnie to ogłosiło Waleczny zmierza na konsole. Ogłoszenie wersji taktycznej strzelanki na Xbox Series X i PlayStation 5 pojawiło się w piątek podczas pokazu Summer Game Fest, ale firma Polygon miała okazję wcześniej sprawdzić grę i porozmawiać z twórcami o tym, jak przełoży się ona na nowe platformy.
Przynoszący Waleczny Według twórców Riot na konsole było dla Riot oczywistością. W końcu zdaniem studia wyobrażenie o odbiorcy oczekującym złożonej gry taktycznej nie jest charakterystyczne tylko dla komputerów PC. Tego rodzaju gracze istnieją na konsolach; po prostu nie mieli gry, która pasowałaby do tej niszy.
„Pracujemy przy założeniu, że rywalizujący gracze to rywalizujący gracze, niezależnie od platformy, na której grają” – Arnar Gylfason, Walecznydyrektor produkcji, powiedział Polygon. „To trochę skok wiary… przeniesienie tej hardkorowej strzelanki taktycznej na platformę, która nie ma takiego samego doświadczenia i historii strzelanek taktycznych jak PC”.
Ale nawet jeśli publiczność tam jest, większym wyzwaniem Riot było zapewnienie prawidłowego odwzorowania rozgrywki podczas tłumaczenia jej z komputera PC na konsolę.
„Zawsze przewodnim założeniem było to, że gra musi sprawiać przyjemność na konsolach, abyśmy chcieli ją stworzyć” – powiedział Gylfason. „To zawsze była prawda. Kiedy gra nie wydawała się właściwa lub nie sprawiała frajdy, reagowaliśmy: Albo musimy to rozwiązać, albo nie [make] To.”
Pierwszą dużą przeszkodą było znalezienie sposobu na tłumaczenie Walecznymetodyczne strzelanie do kontrolera. Precyzyjna strzelanina to nazwa tej gry Walecznywersja na PC, więc wersja konsolowa musiała do niego pasować, bez klawiatury i myszy, aby ułatwić tę precyzję. Odpowiedzią Riot na to jest coś, co nazywa się trybem skupienia, który pozwala graczom wejść w inny tryb o niższej czułości, gdy pociągną L2 lub lewy spust.
Zdaniem Gylfasona tryb ten służy Riotowi dwóm celom. Pozwala na taką precyzję Walecznywymagają tego szybkie strzelaniny, co pozwala graczom błyskawicznie skierować gałkę analogową w stronę celów, a następnie nacisnąć spust, aby precyzyjnie skierować celownik na głowę celu. Pozwala także Riot zachować znany mechanizm „lewy spust, a potem prawy spust”, powszechny w strzelankach konsolowych — ten sam, który Call of Duty pomógł stworzyć prawie dwie dekady temu.
Wszystko to prowadzi do doświadczenia, które podczas mojej gry jest zasadniczo i bez wątpienia podobne Waleczny. To wciąż taktyczna strzelanka, nadal dynamiczna i ostrożna, a w podstawowej rozgrywce nie wprowadzono prawie żadnych zmian, które umożliwiłyby przeniesienie jej na konsole. Strzelaniny są nadal niezwykle szybkie i wymagające, a przede wszystkim satysfakcjonujące są strzały w głowę. A tryb skupienia w połączeniu z bardzo lekkim wspomaganiem celowania sprawia, że strzały w głowę są równie płynne i satysfakcjonujące, jak na oryginale na PC, choć trochę mniej precyzyjne.
„Naprawdę trzeba było to poczuć Waleczny z innym mechanizmem wprowadzania danych” – powiedział Gylfason w prezentacji dla dziennikarzy i twórców treści przed ujawnieniem wersji konsolowej. „Nigdy nie chcemy, aby gracze czuli się jak obywatele drugiej kategorii tylko ze względu na platformę, na której grają”.
Ale to, że Riot chce tą wersją gry dotrzeć do odbiorców konsolowych, nie oznacza, że gracze na PC nie mogą od czasu do czasu zanurzyć się w Xbox i PlayStation. W ramach wstępnej zapowiedzi wersji konsolowej Riot wyjaśnił również, że wszystkie postępy i elementy kosmetyczne będą przesyłane między kontami graczy na dowolnej platformie, więc nie będziesz musiał ponownie kupować skórek, niezależnie od tego, gdzie grasz.
Jedyną rzeczą, która nie zostanie przeniesiona, jest twoja ranga konkurencyjna, która będzie oddzielna dla komputerów PC i konsol. Wynika to w dużej mierze z faktu, że Riot nie będzie oferował rozgrywki typu crossplay pomiędzy komputerem PC a konsolą Waleczny — choć gracze Xbox i PlayStation będą mogli grać razem. Celowanie na konsolach jest świetne, ale nie dorównuje szybkości i precyzji myszy i klawiatury i prawdopodobnie dlatego Riot oddziela te rankingi.
WalecznyWersje konsolowe będą dostępne w formacie ograniczona wersja beta rozpoczynająca się 14 czerwca zarówno na Xbox Series X, jak i PlayStation 5, ale deweloper nie ujawnił jeszcze pełnej daty premiery gry.