Niezależni artyści korzystający z DistroKid do udostępniania swojej muzyki będą teraz mieli inną możliwość w TikTok.
Ogłoszona dzisiaj umowa pomiędzy platformą wideo a DistroKid może zapewnić miliony utworów niezależnych artystów w TikTok Music, usłudze transmisji strumieniowej opartej na subskrypcji wystartował na początku tego roku. Usługa jest jak dotąd ograniczona do kilku krajów – Indonezji, Brazylii, Australii, Meksyku i Singapuru – ale może być atrakcyjna dla wschodzących muzyków szukających wirusowego przeboju.
Artyści DistroKid mieli już taką możliwość dodaj swoją muzykę do biblioteki TikTok, ale dzisiejsze ogłoszenie rozszerza tę funkcję na TikTok Music. Ponadto artyści mieli możliwość przesyłania swojej muzyki do serwisu Komercyjna biblioteka muzyczna TikTok — katalog utworów dostępnych dla firm i marek do wykorzystania w filmach i reklamach. W ramach nowej umowy muzyka DistroKid będzie także dostępna w CapCut, samodzielnej aplikacji do edycji TikTok.
W porównaniu do innych inicjatyw firmy, TikTok Music znajduje się w stosunkowo wczesnej fazie. Jednak wzajemnie powiązany charakter głównej aplikacji TikTok i usługi przesyłania strumieniowego może zapewnić TikTok Music przewagę konkurencyjną nad innymi platformami, takimi jak Spotify czy Apple Music. Gdy użytkownicy synchronizują swoje aplikacje, mogą przejść bezpośrednio do TikTok Music, aby odsłuchać cały utwór, który odkryli na TikTok.