Gra, która została po raz pierwszy ujawniona w 2023 roku, brzmiało imponująco: został zaprojektowany tak, aby umożliwić symulację całego miasta w czasie rzeczywistym i nie zawierał ekranów ładowania. Jednak z wpisu na forum zastępcy dyrektora generalnego Paradoxu, Mattiasa Lilji, wynika, że w grze występowały pewne problemy, których nie dało się łatwo naprawić nawet przy dodatkowym czasie na rozwój.
„Kilka tygodni temu zdecydowaliśmy się wstrzymać z wydaniem wersji wczesnego dostępu, aby dokonać ponownej oceny Życie przy Tobie, ponieważ nadal uważaliśmy, że gra ma pewne braki w niektórych kluczowych obszarach” – mówi Lilja. „Chociaż możliwe było przedłużenie czasu, kiedy zrobiliśmy tę przerwę, aby uzyskać szerszy ogląd gry, stało się dla nas jasne, że droga prowadząca do premiery, co do której byliśmy pewni, była zdecydowanie zbyt długa i niepewna”.
Lilja twierdzi, że gra „miała wiele mocnych stron”, ale firma zdała sobie sprawę, że „kiedy dotrzemy do punktu, w którym wierzymy, że więcej czasu nie zbliży nas na tyle do wersji, z której bylibyśmy zadowoleni, wtedy w to wierzymy lepiej przestać.”
The Życie przy Tobie Zespół nie był jedynym, który próbował spróbować nowego podejścia Simowie: dawny XCOM programiści uruchomili niedawno Midsummer Studios aby opracować nową grę symulującą życie własne. Ale EA ciężko pracuje nad kolejnymi Simowie a także opracowywanie nowej, darmowej gry Sims o kryptonimie Projekt Rene.