Koncepcja Chryslera Halcyona przypomina, że ​​firma może być czymś więcej niż tylko minivanami


Chrysler, który w przyszłym roku będzie obchodził 100. urodziny, produkował różne modele, ale obecnie jest marką znaną głównie ze swoich Minivany Pacifica. Jednak dzisiaj firma próbuje odważnie wypowiedzieć się na temat swojej przyszłości, wprowadzając samochód koncepcyjny, który jest tak daleko od minivana, jak to tylko możliwe.

Koncepcyjny Chrysler Halcyon to oszałamiający, zaawansowany technologicznie roadster z elektrycznym układem napędowym i funkcjami w pełni autonomicznymi. I choć producent samochodów nie ma żadnych bezpośrednich planów wprowadzenia go do produkcji, Halcyon ma za zadanie zademonstrować, że firma zajmująca się minivanami robi coś więcej, niż tylko siedzenie i myślenie o, cóż, minivanach.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

„Z pewnością chcemy, aby Chrysler był zaawansowany” – powiedziała Christine Feuell, dyrektor generalna marki Chrysler, na odprawie w zeszłym miesiącu. „Ale chcemy wprowadzić technologię i zaawansowane doświadczenia do prawdziwego życia, a nie tylko jako projekt naukowy”.

Chrysler oświadczył, że do końca 2028 r. zamierza sprzedawać wyłącznie pojazdy elektryczne, a Halcyon ma służyć jako demonstracja tego, w jaki sposób firma będzie wdrażać przyszłe technologie. Nie jest to jednak pojazd gotowy do produkcji, ponieważ brakuje mu wielu istotnych specyfikacji, takich jak pojemność akumulatora, zasięg, osiągi i inne. Pomyśl o tym bardziej jak o pełnej wersji samochodu demonstrator kokpitu który Chrysler wypuścił ponad rok temu na targach CES.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Reklama

Halcyon łączy w sobie szereg technologii opracowywanych w spółce macierzystej Chryslera, Stellantis, w tym system operacyjny STLA Brain, asystent kierowcy STLA AutoDrive oraz system informacyjno-rozrywkowy STLA SmartCockpit. Koncepcja Halcyon ma na celu przedstawienie wszystkich tych produktów razem w jednym, ujednoliconym systemie.

Halcyon jest zbudowany na platformie STLA Large firmy Stellantis, która jest jedną z czterech platform wprowadzonych podczas Dzień EV w 2021 r. (Dostępne są modele STLA Small, STLA Medium, STLA Large i STLA Frame.)

Jeżdżąc bardzo nisko nad ziemią – Chrysler twierdzi, że będzie miał tylko około czterech cali prześwitu – koncepcja obejmuje również czworo drzwi otwieranych na zewnątrz, jak drzwi francuskie lub, jak to nazywa Chrysler, „w stylu czerwonego dywanu”. Daszek z zawiasami motylkowymi po obu stronach zapewnia również większy prześwit przy wsiadaniu i wysiadaniu z tej wyjątkowo nisko zawieszonej koncepcji.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

We wnętrzu Chryslera zastosowano także wiele materiałów pochodzących z recyklingu, w tym logo skrzydeł producenta samochodów wykonane z pokruszonych i pochodzących z recyklingu płyt CD z muzyką. Ogólnie rzecz biorąc, firma twierdzi, że 95 procent wnętrza wykonano z materiałów „zrównoważonych”.

Naturalnie sztuczna inteligencja odgrywa znaczącą rolę w tej koncepcji, podobnie jak rzeczywistość rozszerzona i łączność z pojazdami. Obejmuje to asystentów głosowych AI, nawigację predykcyjną i bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Chrysler Halcyon to samochód, który rozpozna Cię na podstawie Twoich preferencji i może zapobiegawczo wprowadzić zmiany w takich elementach jak system HVAC, gdy wsiądziesz do pojazdu.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Dostępnych jest także wiele funkcji wizualnych i dźwiękowych, które sprawią, że poczujesz się bardziej komfortowo, tworząc środowisko przypominające zen. A gdy znajduje się w trybie w pełni autonomicznym, drążek kierowniczy i pedały składają się, tworząc wygodniejsze ustawienie siedzeń.

Koncepcja ta w rzeczywistości opiera się na założeniu, że pewnego dnia wkrótce wszyscy będziemy jeździć w całkowicie autonomicznych pojazdach, które posiadamy – teoria ta została w dużej mierze obalona przez ekspertów. Jeśli i kiedy wprowadzimy pojazdy autonomiczne, z całą pewnością będą to pojazdy należące do floty wykorzystywane do świadczenia usług komercyjnych, takich jak dostawy i robotyka.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Mimo to Chrysler chce mieć pewność, że jest gotowy na każdą autonomiczną przyszłość, dlatego odpowiednio oszukuje Halcyona. Koncepcja (i możliwe, że przyszłe pojazdy Chryslera) będą wyposażone w funkcje autonomicznej jazdy, takie jak „przyciemniany szklany daszek i przednia szyba, która może stać się nieprzezroczysta po rozłożeniu siedzeń, co umożliwi korzystanie z unikalnego trybu obserwacji gwiazd w rzeczywistości rozszerzonej”. Brzmi cudownie.

Podczas odprawy Feuell przyznał, że Chrysler ma jeszcze wiele do zrobienia, zanim będzie mógł zaoferować swoim klientom pełną autonomię. „Funkcja jazdy autonomicznej jest oczywiście dość dojrzała na poziomie 2 i poziomie 2 plus” – stwierdziła. „Wkraczając na poziom 3 i 4, pozostaje jeszcze trochę pracy rozwojowej, którą należy wykonać, aby całkowicie oderwać wzrok od rąk, odwrócić wzrok i nadal spełniać wymagania bezpieczeństwa, które musimy spełnić”.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

Inne futurystyczne i niesprawdzone funkcje obejmują „technologię dynamicznego bezprzewodowego przesyłania mocy (DWPT), która umożliwia bezprzewodowe ładowanie pojazdu w trakcie podróży, zapewniając nieograniczony zasięg”. Pomysł jest taki, że podczas jazdy po drogach z możliwością ładowania indukcyjnego – znowu czegoś, czego obecnie nie można nigdzie znaleźć – Halcyon będzie ładował się sam. Chrysler twierdzi, że pojazd koncepcyjny będzie wyposażony w akumulator litowo-siarkowy o napięciu 800 V, który jego zdaniem ma o około 60 procent niższy ślad węglowy w porównaniu z innymi akumulatorami pojazdów elektrycznych.

Halcyon to ciekawy projekt naukowy, ale prawdziwy test nastąpi w 2025 r., kiedy Chrysler ma zamiar zaprezentować swój pierwszy pojazd elektryczny. Firma już się pokazała SUV-a Airflowktóry jest prototypem niemal gotowym do produkcji, który prawdopodobnie posłuży jako podstawa przyszłego pojazdu elektrycznego.

Zdjęcie: © 2024 Stellantis

W zeszłym roku firma zaprzestała produkcji sedana Chrysler 300, pozostawiając modele Pacifica i Pacifica jako jedyne pozostałe modele. W ubiegłym roku sprzedała około 133 000 minivanów, co plasuje ją wśród marek Stellantis o najniższych wynikach. Czas pokaże, czy to wystarczające przychody, aby rozpocząć kosztowny proces opracowywania gamy pojazdów w pełni elektrycznych. Feuell stwierdził jednak, że firma jest dobrze przygotowana do osiągnięcia swoich celów.

„Słuchaj, zawsze chciałabym mieć więcej i szybciej” – powiedziała. „W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco poprawiliśmy rentowność marki. Pomaga to w finansowaniu rozwoju nowego produktu, który będzie widoczny w przyszłości.”



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aplikacja Threads zapewnia szybki dostęp do aparatu i opcję zapisywania wersji roboczych

Niedawno o tym pisaliśmy Wątkiplatforma mikroblogowa Meta, wdrażamy funkcję Trendy. Chociaż jest to dostępne tylko dla niektórych użytkowników w USA, użytkownicy na...

Concept przewiduje, że Apple może wprowadzić nowe funkcje do systemu VisionOS 2

Chociaż Vision Pro pojawił się w sklepach zaledwie kilka tygodni temu, Apple ogłosiło nowe urządzenie w czerwcu ubiegłego roku na WWDC – i...

Vice porzuca Vice.com i zwalnia setki pracowników

Po niemal trzech dekadach Wice przestanie publikować artykuły na swojej stronie internetowej. Wiceprezes ds. mediów, Bruce Dixon, powiedział dzisiaj, że firma zamierza...
Advertisment