Plik przemysł podcastów jest na rozdrożu w 2020 roku. Od 2004 roku cieszymy się otwartym ekosystemem z podcastami opartymi na kanałach RSS. Kiedyś Apple wydało katalog podcastów iTunes w iTunes 4.9, ale nadal był oparty na otwartym standardzie RSS. Kiedy słuchacze subskrybują program, jest on bezpośrednio pobierany ze źródła RSS, a zatem bezpośrednio pobierany z serwera podcastu. Ponieważ Spotify odcisnęło piętno na branży dzięki ekskluzywnym programom, warto omówić różnice między bezpłatnymi programami, otwartym rynkiem podcastów i płatnymi podcastami.
Po usłyszeniu o tym w ostatnim odcinku Roztrząsanie podcast, to kluczowa idea do zrozumienia. Należy również zauważyć, że Spotify nie obsługują otwarte podcasty oparte na formacie RSS bez przesyłania ich do Spotify.
Darmowe podcasty
Darmowe podcasty nie wymagają wyjaśnień. Mogą słuchać i prawdopodobnie zawierają reklamy. Darmowe podcasty to rodzaje podcastów, do których wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, odkąd zaczęliśmy ich słuchać. Darmowe podcasty mogą być otwarte lub zamknięte. Ekskluzywny podcast Spotify może być bezpłatny, ale nie może być otwartym podcastem, ponieważ nie można go subskrybować w podcastach, które umożliwiają ręczną subskrypcję.
Otwórz podcasty
Otwarte podcasty są oparte na technologii RSS i można je subskrybować w dowolnej liczbie aplikacji do podcastów, takich jak Apple Podcasts, Overcast, Castro, Pocket Casts, Breaker itp. Jedną z zalet otwartego podcastu jest to, że ludzie nie są zamknięci w konkretną aplikację do konkretnego podcastu.
Zamknięte podcasty
Przykładem zamkniętego podcastu jest nowy Podcast Michelle Obama to jest wyłączność Spotify. Podczas gdy użytkownicy Spotify mogą „subskrybować” program, użytkownicy innej aplikacji do podcastów nie mogą zasubskrybować programu. Z definicji ten program jest zamkniętym podcastem. Kiedy program Joe Rogana stanie się ekskluzywny dla Spotify pod koniec tego roku, stanie się również zamkniętym podcastem. Są to programy, które nie mają publicznego źródła RSS i można je subskrybować tylko w jednej aplikacji.
Dlaczego wolne, otwarte i zamknięte mają znaczenie?
Sama koncepcja bezpłatnych, otwartych i zamkniętych podcastów jest kluczową różnicą, ponieważ Spotify nie wsparcie subskrybowania podcastów z kanału RSS. Jeśli subskrybujesz wersję premium Połączony podcast ale chcesz używać Spotify do podcastów, nie możesz tego zrobić. Podcasty premium Relay FMs zapewniają unikalny adres URL każdy inny klient podcastów może korzystać Jedyną podstawową aplikacją „podcast”, która nie może używać adresów URL premium Relay FMs ani żadnej aplikacji korzystającej z podobnego systemu, jest Spotify. Moim zdaniem trudno jest uznać Spotify za aplikację do podcastów, skoro może wykonać zadanie, które jest podstawowym aspektem bycia aplikacją do podcastów.
Wygląda na to, że Spotify próbuje stać się YouTube z treściami audio, a nie próbuje usunąć Apple z rynku podcastów. Chcą być scentralizowanym miejscem dla wszystkich treści audio, aby stać się scentralizowanym medium reklamowym dla treści audio. Kontrolując, jakie programy można oglądać na platformie, Spotify ma pełną kontrolę nad każdym aspektem. Ambicją Apple jest stworzenie świetnego miejsca na podcasty, a nawet nowe Apple Podcast Apple News Today można słuchać w innych aplikacjach do podcastów (z wyjątkiem Spotify). Nawet jeśli istnieje podcast, którego Apple nie zezwala na przesłanie do katalogu Apple Podcasts, aplikacja obsługuje ręczne dodawanie kanału RSS.
Jeśli Spotify chce wspierać otwarty rynek podcastów, wszystko, co muszą zrobić, to pozwolić ludziom subskrybować program z kanału RSS, ale tego nie robią, i jest to prawdopodobnie spowodowane ich przyszłymi ambicjami związanymi z automatyczną reklamą. Cieszymy się długą historią otwartego rynku podcastów i chcę to utrzymać, więc mam nadzieję, że Spotify ponownie rozważy i zezwoli na subskrypcję z RSS dla podcastów, które nie znajdują się w katalogu Spotify, takich jak Apple Podcasts, Overcast, Breaker, Castro i Pocket Casts.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.

Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: