“Dla ODopracowaliśmy grę oraz przeskanowaliśmy aktorów i otoczenie” – powiedział Kojima za pośrednictwem serwisu X (dawniej Twitter). „W drugiej połowie roku skanowanie i filmowanie zostały zawieszone ze względu na strajk SAG. Castingi również zostały zawieszone Physint z powodu strajku. Mamy nadzieję wznowić w przyszłym roku.”
Wczesne materiały z rozgrywki OD – znany wówczas jako Przedawkować — pojawił się w Internecie w listopadzie 2022 r., zanim pojawiła się ekskluzywna wersja Xbox oficjalnie ujawnione rok później na The Game Awards. Kojima wraz z reżyserem i współpracownikiem Jordanem Peele zapowiadał projekt w filmie przedstawiającym aktorów Sophię Lillis (To, Dungeons & Dragons: Honor wśród złodziei), Huntera Schafera (Euforia, Kukułka) i Udo Kier (Myśliwi, Bacurau) recytując pangram w tym, co wydaje się być słynna maszyna do skanowania modeli 3D firmy Kojima Productions.
Jeszcze mniej wiadomo Physintco samo w sobie jest tytułem roboczym. Ta gra, dostępna wyłącznie na PlayStation, najwyraźniej ma być powrotem Kojimy do filmowego stylu akcji i szpiegostwa, który ustanowił dzięki serii Metal Gear.
„Nie mogę wam teraz zbyt wiele powiedzieć” – powiedział Kojima, ogłaszając projekt w trakcie transmisję stanu gry w styczniu 2024 r., „ale planujemy połączyć najnowocześniejsze technologie i talenty z całego świata, aby stworzyć [Physint]. Oczywiście jest to gra interaktywna, ale jednocześnie jest to film pod względem wyglądu, historii, tematu, obsady, gry aktorskiej, mody i dźwięku. Dzięki temu tytułowi mamy nadzieję przekroczyć barierę pomiędzy filmami i grami wideo.
Kojima dalej wyjaśnione jego motywacje do tworzenia Physint w lutym 2024 r., mówiąc, że po obawach zdrowotnych zainspirował go powrót do korzeni.
Strajk, który aktualnie dotyczy OD I Physint rozwój jak i inne części branży gier wideo formalnie rozpoczął się w lipcu 2024 r. Strajk, zorganizowany przez Screen Actors Guild po zerwaniu negocjacji między związkiem zawodowym a kilkoma dużymi studiami gier wideo, głównym tematem strajku jest ochrona AI aktorów, którym grozi recykling ich występów za pomocą technologii generatywnej bez zapłaty i zgody.
„Konkluzja jest taka, że jeśli masz wykonawców, którzy pracują dla Ciebie i pomagają tworzyć zawartość Twojej gry, niezależnie od tego, czy jest to treść głosowa, czy jest to praca kaskaderska, czy praca ruchowa… wszyscy ci wykonawcy zasługują na prawo do świadomej zgody oraz godziwe wynagrodzenie za wykorzystanie ich wizerunku, podobizny lub głosu i wyników” – powiedział wówczas dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA Duncan Crabtree-Ireland. „To takie proste.”