Kierownik ds. efektów wizualnych drugiego sezonu Inwazji zajmujący się projektowaniem „czystszej” obcej istoty


Świat, jaki znamy, stoi na krawędzi upadku Inwazja sezon 2 — ale na szczęście dla ludzkości Mitsuki Yamato (Shioli Kutsuna) nie podda się bez walki.

Japoński inżynier kosmiczny zajął centralne miejsce Inwazjadrugi sezon serialu, wielokrotnie walczący łeb w łeb ze istotą o umyśle roju na pokładzie statku kosmicznego zestrzelonego w sezonie 1. Te intensywne spotkania pomiędzy Mitsukim a obcymi inteligencjami dodają nowy, osobisty wymiar Inwazjainwazja (przepraszam), nawet jeśli radykalnie poszerzają istniejącą historię serii Apple TV Plus.

Mając to na uwadze, Polygon spotkał się z reżyserem Alikiem Sakharowem i kierownikiem ds. efektów wizualnych Erikiem Henrym za pośrednictwem Zoom, aby porozmawiać o tym, jak połączył się wątek drugiego sezonu Mitsukiego — i jak potencjalny wpływ umysłu roju na InwazjaSzersza narracja zmierzająca do sezonu 3 może doprowadzić do pojawienia się w przyszłości niewidzianych wcześniej, nieziemskich form życia.

[Ed. note: This post contains spoilers for Invasion season 2.]

Dlaczego więc teraz był właściwy moment w podróży Mitsukiego – nie wspominając o tym, co nadrzędne Inwazja historię — wprowadzić przeciwnika, który może się z nią porozumieć za pomocą głosu i wspomnień jej zmarłej dziewczyny, Hinaty (Rinko Kikuchi)? Według Sacharowa i Henry’ego konfrontacja Mitsuki z takim wrogiem (którego obsada i ekipa nazwali „Istotą”) była po prostu logicznym przedłużeniem miejsca, w którym jej historia zakończyła się w pierwszym sezonie.

„Myśleliśmy, że Mitsuki zakończyła żałobę po swojej partnerce, Hinacie, ale już na początku pierwszego odcinka zdaliśmy sobie sprawę, że to jeszcze nie koniec [her]– mówi Sacharow. „Jest bardzo pod wpływem tej straty. I myślę, że ona ma swój osobisty program […] aby dowiedzieć się, co się naprawdę wydarzyło. Tak więc, kiedy częściowo udaje jej się dostać do „umysłu” Bytu, kiedy nawiąże komunikację w odcinku 5, kiedy wypowiada słowo „Hinata”, i jest oszołomiona, gdy to słyszy, a potem słyszy swój głos, który ulatnia się z małą dziewczynkę w tę istotę, która po prostu tańczy wokół niej […] wyciąga rękę w stronę tego głosu i kiedy słyszy, jak Hinata jej mówi: Chcę cię poczuć. Chcę, żebyś zdjął rękawiczkę. […] Kiedy to zrobi, będzie miała kłopoty.

Reklama

Zdjęcie: Apple TV Plus

Henry zauważa również, że gry umysłowe pomiędzy Mitsukim a Bytem zawsze były niezbędne dla kolejnego etapu inwazji na umysł współtwórcy i showrunnera Simona Kinberga. „Wierzę, że przebieg sezonów jest czymś, co Simon zawsze planował” – wyjaśnia kierownik ds. efektów wizualnych, zauważając, że plan Kinberga dotyczący programu Apple TV Plus wykracza poza drugi sezon.

Jednak niezależnie od tego, jak długo Kinberg pracował nad koncepcją Bytu, kiedy w końcu przedstawił ją załodze, bardzo szczegółowo określił, co projekt stworzenia miał przekazać. Showrunner nalegał, aby Istota została zarejestrowana jako „wyższa forma życia” niż drony z pierwszego sezonu lub ich ulepszone inkarnacje Hunter Killer, które są „w zasadzie robotami”. Oznaczało to odejście od Inwazjaugruntowaną obcą estetykę do czegoś „czystszego w swojej istocie”. Rozmiar zestawu obudów Entity oraz sposób, w jaki Sakharov i Kutsuna mogliby blokować działanie tego ostatniego, również były rozważane na wczesnym etapie projektowania.

„Sprowadziło się to do: Cóż, czy chcesz, aby wyższa forma życia mogła to mieć? […] łuk emocjonalny? W takim razie co możemy w tym celu zrobić?– mówi Henryk. „Spodobał nam się pomysł posiadania palety kolorów, która pomogłaby widzowi zrozumieć ból lub emocje.

„Może się to wydawać zbyt nachalne, ale kiedy masz coś takiego [doesn’t] mieć twarz, musisz wymyślić najlepsze, co możesz. Inną rzeczą, którą zrobiliśmy, było upewnienie się, że były chwile, kiedy kształt się zmieniał i kiedy sięgał do niej, kiedy drżał z bólu, i faktycznie można było zobaczyć, jakiego rodzaju wykrzywienia przyjmuje ta bezkształtna masa kiedy zostaje zraniony.”

Mitsuki Yamato (Shioli Kutsuna) stojąca w skafandrze kosmicznym w pokoju z kulistą istotą świecącą i zbliżającą się do niej

Zdjęcie: Apple TV Plus

Henryk przyznaje, że Inwazja Jednak podczas projektowania Bytu zespół musiał przemyśleć coś więcej niż tylko scenariusze sezonu 2. W szczególności przyznaje, że on i Kinberg mieli świadomość potencjalnego pokrywania się z klasykiem science-fiction Jamesa Camerona z 1989 r. Otchłańktórego najbardziej charakterystyczna scena koncentruje się wokół pseudopoda: zmiennokształtnej istoty pozaziemskiej.

„Pracowałem dalej Otchłań. To pierwszy program, nad którym pracowałem […] i wspomniałem o tym Simonowi [like], ‘Więc jak myślisz? Staram się, żeby nie było za bardzo jak Otchłań,’– mówi Henryk. “I on [said] To, ‘Wiesz co? Rozumiem, że są w tym pewne nawiązania, niezamierzone lub zamierzone. […] Jeśli jest takie porównanie, to świetnie.’

Ale nic z tego nie było zamierzone. […] Odpowiadasz na to, co jest w scenariuszu i jaki ogólny kształt chciałby Simon, a my wymyślamy coś, co lubię nazywać ruchomym dmuchanym szkłem i myślę, że jest całkiem piękne.

Kiedy projekt Bytu został już zamknięty, przyszedł czas na ożywienie na ekranie blobby bossa dronów. Gotowe ujęcia obejmują połączenie praktycznych efektów świetlnych i CGI, a Sacharow i Henry szybko chwalą się nawzajem za w dużej mierze płynne rezultaty. Henry pochwalił Sacharowa i operatora Gavina Struthersa za opracowanie specjalnego zestawu oświetleniowego, który stanowił przenośną „pudełko światła” wypełnione kolorowymi żarówkami. Przesuwając platformę w stronę Kutsuny i od niej, para była w stanie ułożyć na planie choreografię interaktywnego oświetlenia, które zsynchronizowało się z wcześniej określonym zachowaniem modelu postaci Bytu stworzonego przez zespół ds. efektów wizualnych.

„W razie potrzeby zmienialibyśmy intensywność światła, tak aby gdy Istota zbliżyła się do Mitsuki, intensywność światła, zmiana koloru i cała aberracja chromatyczna zmieniły jego odcień, kształt i intensywność” – mówi Sakharov. „I tak mogliśmy to sprzedać w ten sposób, a potem specjalne efekty wizualne wymazały to wszystko i umieściły rzeczywistą Istotę na miejscu”.

Oczywiście techniczne aspekty scen Bytów stanowią tylko połowę równania. Występ Kutsuny ostatecznie odegrał główną rolę w rozwianiu iluzji, że naprawdę dzieli się scenami ze swoją koleżanką z CGI. Na szczęście Kutsuna stanął na wysokości zadania.

„Jest niesamowita, ponieważ jest bardzo, bardzo subtelna. Z niczym nie przesadza” – mówi Sacharow. „Ma ogromną zdolność wyobrażania sobie, w którym momencie sceny powinna wywołać określoną reakcję, chociaż w zasadzie reaguje po prostu na pustą przestrzeń, ponieważ wtedy ta pusta przestrzeń została zastąpiona przez Byt, co pięknie uwydatnią efekty wizualne Putin.

„Więc zasadniczo polegało to na dopracowaniu drobnych fragmentów tu i ówdzie na osi czasu, a następnie zajęła się tym w różnych ujęciach. A potem połączyłbym to wszystko w jedną całość i wyglądałoby to ładnie.

„Nicea” to mało powiedziane — dynamika Mitsuki/Entity prawdopodobnie przyczyniła się do powstania najbardziej fascynujących momentów Inwazja sezon 2 wyemitowany do tej pory. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku niedawnego starcia między parą w 8. odcinku „Kosmiczny ocean”, co sugeruje, że zaledwie zarysowaliśmy powierzchnię mitologii serialu. Mitsuki nie tylko pozornie zadaje Istocie pozornie śmiertelny cios w „Kosmicznym oceanie”, ale także odkrywa, że ​​stworzenie to służy również jako portal do legowiska kosmitów – i wszelkich jeszcze niewidzianych istot tam przebywających.

Czy to oznacza, że ​​Kinberg i spółka? czekają na Ciebie inne nowe, potencjalnie jeszcze groźniejsze kosmiczne stworzenia Inwazja sezon 3, jeśli Apple da mu zielone światło?

„Jako miłośnik science fiction powiedziałbym, że z pewnością mam taką nadzieję, ale nie mogę w żaden sposób powiedzieć, co się wydarzy” – mówi Henry. „Powiem: Sprawy stają się naprawdę interesujące, ponieważ [the show] ruszyć się. Nie będziesz zawiedziony.”



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Steam porzuci obsługę starszych wersji systemu macOS, a to zła wiadomość dla gier 32-bitowych

Przez swoje strona wsparcia w tym tygodniu Valve ogłosiło, że na początku 2024 r. przestanie obsługiwać systemy macOS High Sierra i macOS Mojave....

Furiosa, prequel Mad Max: Na drodze gniewu, już wygląda niesamowicie

Czas wrócić na Drogę Furii w poszukiwaniu Walhalli w nowym wydaniu Spinoff Mad Maxa, Furiosa. W czwartek prequel otrzymał swój...

Najlepsza podklasa Druida, atuty i przewodnik budowy BG3

Baldurs Gate 3 ma 12 klas do wyboru podczas tworzenia swojej postaci. The druid to klasa rzucająca, która koncentruje...
Advertisment