Zanim iPhone 15 i 15 Pro trafią do pierwszych klientów 22 września, dyrektorzy Apple podzielili się kilkoma szczegółami zza kulis dotyczącymi nowych systemów kamer. Obejmuje to podejście firmy do projektowania, sposób działania nowego domyślnego rozdzielczości 24 MP oraz korzyści i nie tylko.
Jon McCormack, wiceprezes ds. inżynierii oprogramowania do aparatów fotograficznych i Maxime Veron, starszy dyrektor ds. marketingu produktów iPhone, spotkali się z PetaPixel.
Jeśli chodzi o to, dla kogo Apple projektuje systemy kamer iPhone’a, McCormack powiedział, że waha się od rodziców małych dzieci po profesjonalistów:
„Moim zdaniem tak naprawdę chodzi o to, aby pozwolić ludziom podążać za swoją wizją, a wizja udręczonego rodzica małego dziecka brzmi: „Czy mogę ująć moje dziecko w kadr, gdy stawia pierwszy krok” przez cały czas? drogę do profesjonalisty lub twórcy, który ma bardzo konkretną wizję artystyczną i chce ją osiągnąć tak szybko, jak to możliwe” – mówi Jon McCormack, wiceprezes ds. inżynierii oprogramowania do aparatów fotograficznych w Apple.
Kontynuując, jak ważne jest uchwycenie wizji, McCormack podkreśla, że to, co dzieje się w danej chwili, jest „najbardziej inspirującą częścią każdego zdjęcia lub dowolnego filmu”.
Zastanawiając się nad nową opcją wyboru pomiędzy trzema ogniskowymi w głównym aparacie w iPhonie 15 Pro, McCormack stwierdził, że stało się to możliwe dzięki połączeniu „rozdzielczości czujnika i oprogramowania Apple”.
Warto zauważyć, że ogniskowe 24, 28 i 32 mm są dostępne tylko w przypadku zdjęć, a nie filmów, za pomocą głównego iPhone’a 15 Pro. Dlatego:
Twórcy filmów wideo mogą jednak zauważyć, że te określone ogniskowe nie są dla nich dostępne i jest ku temu powód. McCormack wyjaśnia, że kiedy robisz zdjęcia, iPhone jest stale aktywny, rejestruje i łączy te informacje w ostateczne zdjęcie.
„Kiedy strzelasz [photos]zbieramy mnóstwo danych, abyś mógł kontynuować nagrywanie, a następnie przetwarzamy je w tle, dzięki czemu mamy więcej czasu, a tego po prostu nie możemy zrobić w przypadku wideo” – wyjaśnia.
W trybie wideo iPhone musi przetwarzać każdą klatkę z określoną częstotliwością klatek, co ogranicza możliwości fotografii obliczeniowej, dlatego oferuje tylko pierścień zmiany ogniskowej, a nie dedykowane stałe ogniskowe. Na szczęście dodanie kodowania ProRes Log i łatwiejsze zarządzanie plikami dzięki obsłudze zewnętrznych dysków SSD przez USB-C oznaczają, że nagrywarki wideo nie pozostają bez powodów do ekscytacji.
Przechodząc do nagrywania filmów przy użyciu nowej opcji rejestrowania, McCormack zauważa, że została ona ustawiona tak, aby zapewniać „ekspozycja środka”. Ponieważ nie ma mapowania tonów, użytkownicy uzyskują „znacznie bardziej precyzyjną kontrolę” nad ekspozycją.
Oprócz rejestrowania logów Apple planuje udostępnić profile LUT już 22 września.
McCormack wyjaśnił także, jak nowe domyślne zdjęcia o rozdzielczości 24 MP współpracują z nowymi iPhone’ami i jakie korzyści powinni zobaczyć użytkownicy:
„24-megapikselowe zdjęcia zapewniają nieco większy zakres dynamiki” – wyjaśnia McCormack. „Ponieważ podczas fotografowania w rozdzielczości 24 megapikseli fotografujemy 12 w górę i 12 w dół — w rzeczywistości fotografujemy wiele z nich — wybieramy, a następnie łączymy. Zasadniczo istnieje większy przedział pomiędzy 12 najwyższymi i 12 najniższymi wartościami. Zatem 48 to „rozszerzony zakres dynamiki” w porównaniu z „wysokim zakresem dynamiki”, który w zasadzie po prostu ogranicza ilość przetwarzania. Ponieważ tylko w tak niewielkiej ilości dostępnego czasu przetwarzania [in the 24 megapixel] możemy uzyskać nieco większy zakres dynamiki w Deep Fusion. Zatem to, co otrzymujesz w modelu 24, jest czymś w rodzaju „momentu Złotowłosej”, w którym zyskujesz cały dodatkowy zakres dynamiki pochodzący z modelu 12 i transfer szczegółów pochodzący z modelu 48.
Przechodząc do fotografii obliczeniowej i wideografii, Maxime Veron podzielił podejście Apple:
W przypadku zdecydowanej większości naszych klientów naszym celem jest po prostu przetwarzanie wszystkiego w tle, tak aby proces był niewidoczny i nie przeszkadzał, aby ludzie mogli robić świetne zdjęcia i filmy oraz uchwycić piękne, realistyczne chwile jednym kliknięciem .
Veron twierdzi, że jednocześnie Apple chce sprostać stale rosnącym wymaganiom swoich entuzjastów, umożliwiając im korzystanie z tego samego sprzętu do robienia zdjęć, które mogą trafić na okładkę magazynu.
Zobacz cały wywiad z Tutaj PetaPixel.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.