JEDEC zbliża się do sfinalizowania standardu HBM4, patrząc na przyszłe innowacje


JEDEC Solid State Technology Association, światowy lider w opracowywaniu standardów dla przemysłu mikroelektroniki, ogłosił dziś, że zbliża się do ukończenia kolejnej wersji swojego wyczekiwanego standardu High Bandwidth Memory (HBM) DRAM: HBM4. Zaprojektowany jako krok ewolucyjny poza obecnie opublikowanym standardem HBM3, HBM4 ma na celu dalsze zwiększenie szybkości przetwarzania danych przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych cech, takich jak większa przepustowość, niższe zużycie energii i zwiększona pojemność na układ scalony i/lub stos. Te postępy są niezbędne dla aplikacji wymagających wydajnej obsługi dużych zestawów danych i złożonych obliczeń, w tym generatywnej sztucznej inteligencji (AI), obliczeń o wysokiej wydajności, wysokiej klasy kart graficznych i serwerów.

HBM4 ma wprowadzić podwójną liczbę kanałów na stos w porównaniu do HBM3, przy większym fizycznym odcisku. Aby zapewnić zgodność urządzeń, standard zapewnia, że ​​pojedynczy kontroler może współpracować zarówno z HBM3, jak i HBM4, jeśli jest to konieczne. Różne konfiguracje będą wymagały różnych interposerów, aby dostosować się do różnych odcisków. HBM4 będzie określał warstwy 24 Gb i 32 Gb, z opcjami obsługi stosów TSV o 4, 8, 12 i 16 wysokościach. Komitet osiągnął wstępne porozumienie w sprawie przedziałów prędkości do 6,4 Gb/s, a trwają dyskusje na temat wyższych częstotliwości.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak ułatwić korzystanie z telefonu jedną ręką

Będą chwile, kiedy będziesz mieć tylko jedną wolną rękę, aby korzystać z telefonu. Możesz wyprowadzać psa, nieść zakupy, trzymać się słupka metra lub...

Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o plotkowanym HomePodzie z wyświetlaczem firmy Apple

Po uwolnieniu HomePod 2 na początku 2023 r. pojawiło się wiele plotek o nowym modelu HomePoda, który zawiera jakiś rodzaj wyświetlacza. Plotki te...

Wadliwa aktualizacja CrowdStrike’a spowodowała awarię 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows, twierdzi Microsoft

Błędna aktualizacja CrowdStrike spowodowała ogólnoświatową katastrofę technologiczną, która w piątek dotknęła 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows, według Microsoftu. Microsoft twierdzi, że to...
Advertisment