Jak zwolnienia w Spotify wpływają na działalność firmy w zakresie podcastów


Kolejny tydzień, kolejna runda zwolnień. Tym razem, jest Spotify. prezes Daniel Ek poinformował pracowników wczoraj rano że firma zwolni 6 procent siły roboczej i powiedział, że bierze „pełną odpowiedzialność za posunięcia, które doprowadziły nas tutaj dzisiaj”. Najbardziej głośną zmianą jest odejście szefa działu treści i reklamy, Dawn Ostroff. I chociaż żadne dodatkowe programy nie zostały wycięte, pracownicy reklamowi i biznesowi, szczególnie w Podsights i Chartable, zostali zwolnieni prawie rok po przejęciu obu firm przez Spotify.

Poza tym (przepraszam, jestem w pełni świadomy, jak bardzo jest to nie na miejscu), mamy więcej ogłoszeń dotyczących Hot Pod Summit.

Po latach przejęć podcastów Spotify staje się szczupły

Spotify stał się największą siłą w branży podcastów dzięki samej sile woli (i kapitałowi), wydając ponad 1 miliard dolarów na przejęcie studiów, wydawców i technologii reklamowych. Przez ostatnie cztery lata polegał również na weteranie branży rozrywkowej Dawn Ostroff, który nadzorował przeboje, które przyniosły takie hity jak Doświadczenie Joe Rogana, Zadzwoń do jej tatyoraz Niepochowany Batman wyłącznie na platformę. Teraz, w ramach zwolnień w całej firmie, Spotify przechodzi na konsolidację.

Ostroff jest z własnej woli, zgodnie z listem Eka. Jej pionem treści i reklam przejmuje Alex Norstrom, szef ds. subskrypcji, który obecnie jest dyrektorem ds. biznesowych. Szefowie treści rozmów Julie McNamara, Max Cutler i Bill Simmons będą raportować do Norstrom.

„Pracując razem, nasz zespół podcastów zrewolucjonizował przestrzeń” – powiedział Ostroff we wczorajszej notatce firmowej. „Trajektoria tej organizacji była zdumiewająca, od praktycznie zerowego udziału w rynku i garstki podcastów do wiodącej platformy z ponad pięcioma milionami podcastów i 30-krotnym wzrostem konsumpcji podcastów na platformie”.

Reklama

Ale (i to jest duże ale), Norstrom nie jest zadowolonym facetem. Przejście od kogoś takiego jak Ostroff, z jej głębokimi hollywoodzkimi korzeniami, do bardziej typowego kierownika technicznego, takiego jak Nostrom, nieuchronnie doprowadzi do zmiany sposobu działania firmy. Być może McNamara, Cutler i Simmons będą mieli większą autonomię – lub będą ograniczani przez mniejszy budżet.

Oprócz Ostroffa strona treści uniknęła tym razem najgorszych cięć. Nie wydaje się, aby jakiekolwiek dodatkowe programy zostały wycięte, ale to prawdopodobnie dlatego, że te zespoły zostały mocno uderzone z powrotem w październiku.

„Pozostajemy zaangażowani w budowanie na naszym sukcesie w podcastingu, dostarczaniu innowacyjnych funkcji dla twórców i dalszym inwestowaniu w podcasty O&E” – powiedziała rzeczniczka Spotify, Rosa Oh Gorąca kapsuła.

Jeśli chodzi o reklamę i biznes, nowe zwolnienia były bardziej odczuwalne. Pracownicy, którzy przybyli do Spotify w ramach Podsights i Chartable w zeszłym roku, byli wśród działów dotkniętych zwolnieniami. Przejęcie tych dwóch firm dało Spotify większe możliwości mierzenia wyników programów na platformie i dało mu lepszą pozycję do sprzedaży reklam. I to działa — firma zwiększyła przychody z reklam o 26 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

Ale te przejęcia dodały więcej pracowników na podobnych stanowiskach do tych, którzy już pracowali w Spotify, szczególnie po przejęciu Megaphone w 2020 roku. Według jednej osoby dotkniętej zwolnieniami było „dużo powtórzeń na stanowiskach pracy”, która poprosiła o zachowanie anonimowości, aby móc swobodnie rozmawiać o swoim byłym pracodawcy.

Szerszy problem polega na tym, że Spotify wciąż musi znaleźć sposób, aby wiele przejętych biznesów związanych z podcastami – Anchor, Megaphone, Podsights, Chartable – działało w harmonii. Według tego samego byłego pracownika, tak się jeszcze nie stało: „Nie mają jeszcze rzeczywistej strategii dla swoich podcastów. Istnieje wiele różnych stosów technologii”.

Inny pracownik Spotify, na który miały wpływ cięcia, miał podobne odczucia. „Było dużo zamieszania co do tego, jak wszystko miało ze sobą współpracować” – powiedzieli, prosząc również o zachowanie anonimowości, aby mogli porozmawiać o swoim byłym pracodawcy.

Podczas gdy 600 pracowników, którzy wczoraj stracili pracę, próbuje pozbierać się, firma będzie musiała jeszcze raz dowiedzieć się, jak będzie działać odchudzona organizacja. I choć zwolnienia są zawsze destabilizujące, to też nie były całkowitym szokiem. Słyszałem, że w miesiącach poprzedzających cięcia pracownikom powiedziano, aby ograniczali podróże służbowe do wydarzeń o znaczeniu krytycznym, i widzieli obniżki stypendiów na posiłki i zajęcia fitness. Tymczasem ci, którzy pozostaną, będą musieli zadowolić się personelem, który mają – Spotify ma usunął wszystkie swoje ogłoszenia o pracę poza stażami.

Hot Pod Summit dodaje kolejnego ekscytującego gościa — i nagranie podcastu na żywo

Hot Pod Summit zbliża się w przyszłym miesiącu, a my mamy kolejną ekscytującą wiadomość programową, którą możemy się z wami podzielić: Conala Byrne’adyrektor generalny Digital Audio Group iHeartMedia, dołączy do nas w celu przeprowadzenia szczegółowego wywiadu z Skraj redaktor naczelny Nilay Patel. Rozmowa będzie zapisem na żywo Dekodercotygodniowy podcast z Krawędź który pyta kadrę kierowniczą, innowatorów i decydentów, w jaki sposób podejmują decyzje i dokąd zmierza ich branża. Cieszymy się, że możemy poprowadzić tę rozmowę na Hot Pod Summit i spróbować odpowiedzieć na kilka ważnych pytań nurtujących wiele osób z branży.

Jeśli otrzymałeś zaproszenie na Hot Pod Summit, krótkie przypomnienie Dziś to ostatni dzień, w którym możemy zagwarantować miejsce na konferencji, zanim zwolnimy miejsca dla dodatkowych gości.

A jeśli chcesz przyjść, ale nie jesteś jeszcze na liście, proszę wypełnij nasz formularz tutaj za pomocą koniec dnia dzisiaj aby dać nam znać, że jesteś zainteresowany.

Hot Pod Summit jest częścią On Air Fest work x work, najważniejszego wydarzenia kulturalnego dla twórców audio i zainspirowanych słuchaczy. Tegoroczny kreatywny festiwal odbędzie się w dniach 23-25 ​​lutego w Wythe Hotel na Brooklynie, z udziałem Audie Cornish, Kara Swisher, Talib Kweli, Krista Tippett, John Cameron Mitchell, Craig Finn, Kevin Morby oraz specjalne sesje z Audible, Paramount, Topic Studios , Simplecast, Stitcher, Puszkin i Vox Media Podcast Network i nie tylko. Możesz dowiedzieć się więcej i kupić bilety jedno- i dwudniowe na www.onairfest.com. Ponadto On Air jest gospodarzem pierwszego w historii podcastu dla fanów z wystawami i wciągającymi pokojami od Radiolab, O byciu, Moje ulubione morderstwo, i więcej. Podcast Experience działa przez cały dzień od 23 do 26 lutego. Bilety o godz www.experiencepodcasts.com

To wszystko na teraz. Nie będzie mnie w przyszłym tygodniu, więc usłyszysz od Jake’a.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

HM Treasury powiększa swój zespół zajmujący się analityką danych

Brytyjski ministerstwo skarbu zwiększyło liczbę analityków zajmujących się danymi w ramach planów wprowadzenia „transformacji danych” w całym departamencie. Według danych liczbowych zawartych na niedawnym...

Sam Bankman-Fried skazany na 25 lat więzienia za oszustwa FTX

Współzałożyciel FTX Sam Bankman-Fried został skazany w sumie na 300 miesięcy, czyli 25 lat więzienia za siedem zarzutów o spisek i oszustwa wynikające...

Czy walka w Dragon’s Dogma 2 jest do bani?

Kilka godzin mojego czasu z Dogmat smoka 2Uderzyło mnie krytyczne pytanie, które wydawało się proste, ale na które niezwykle trudno było...
Advertisment