Jeśli czytasz Skrajto prawdopodobnie znasz się na technologii, więc prawdopodobnie czasami przyjaciele, rodzina i/lub sąsiedzi proszą cię o pomoc w rozwiązywaniu problemów z komputerem. Może to być coś tak prostego, jak włączenie Wi-Fi lub tak skomplikowanego, jak konieczność aktualizacji BIOS-u. Cokolwiek jest nie tak, znacznie trudniej to rozwiązać, jeśli nie jesteś w tym samym pomieszczeniu, co dany komputer — a próba współpracy z kimś przez telefon może być lekcją frustracji.
Aby oszczędzić sobie niekończącej się serii pytań „Co teraz widać na ekranie?” i „Które opcje widzisz?”, możesz skonfigurować zdalne połączenie z komputerem, który próbujesz rozwiązać, tak abyś wirtualnie stał przed nim.
Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, ale wybraliśmy cztery narzędzia, które są bezpłatne i łatwe w użyciu — zarówno dla Ciebie, jak i dla osoby, której pomagasz. Powinieneś znaleźć przynajmniej jedno z nich, które odpowiada Twoim potrzebom w zakresie zdalnego rozwiązywania problemów.
System Windows ma własne podstawowe narzędzie do zdalnego dostępu o nazwie Szybka pomocktóry jest bardzo łatwy w obsłudze. Jeśli obie strony używają systemu operacyjnego Microsoft na komputerze stacjonarnym, jest to jedna z najlepszych opcji.
Na komputerze, z którego się łączysz:
- Wyszukaj „szybką pomoc” na Menu startowei uruchom aplikację.
- Trzask Pomóż komuś i zaloguj się za pomocą konta Microsoft.
- Na ekranie wyświetli się kod bezpieczeństwa, który należy podać drugiej osobie w ciągu dziesięciu minut.
Na komputerze, który wymaga naprawy:
- Otwórz Menu startowewyszukaj „szybką pomoc” i uruchom aplikację.
- Pod Uzyskaj pomocwprowadź kod wygenerowany po drugiej stronie i kliknij Składać.
- Zaznacz pole potwierdzające, że rozumiesz zagrożenia bezpieczeństwa, a następnie kliknij Umożliwić.
Po chwili połączenie zostanie nawiązane. Domyślnie jest to tylko udostępnianie ekranu, ale możesz kliknąć Żądanie kontroli jeśli potrzebujesz sterować myszką i klawiaturą (i będziesz musiał to potwierdzić po drugiej stronie).
Jeśli rozwiązujesz problemy, na górze okna Szybkiej pomocy zobaczysz ikony do rysowania adnotacji na drugim ekranie i otwierania okna czatu tekstowego, które mogą być pomocne w rozwiązaniu problemu. Połączenie można zakończyć z obu stron, po prostu zamykając Szybkiej pomocy.
Jeśli używasz komputera Mac, możesz zapłacić 80 USD za oficjalną wersję profesjonalną aplikacji — lub możesz skorzystać z prostszej funkcji udostępniania ekranu, która jest wbudowane w aplikację Wiadomości. (Apple ma również swój własny Udostępnianie ekranu (aplikacja działa jednak tylko wtedy, gdy oba urządzenia znajdują się w tej samej sieci.)
Sesję można rozpocząć z komputera, który będzie oglądany i/lub kontrolowany, lub z komputera, z którego będziesz oglądał i/lub kontrolował.
- Otwórz aplikację Wiadomości.
- Rozpocznij lub otwórz konwersację ze swoim kontaktem.
- Kliknij przycisk informacji (mały symbol „i”) w prawym górnym rogu.
- Wybierać Udział > Zaproś do udostępniania mojego ekranu (jeśli ten kontakt Ci pomaga) lub Poproś o udostępnienie ekranu (jeśli pomagasz).
- Potwierdź prośbę o połączenie na drugim komputerze Mac.
Oba końce połączenia znajdą się w aplikacji Udostępnianie ekranu. Początkowo (zakładając, że to Ty pomagasz) będziesz mógł tylko oglądać ekran drugiego komputera; wybierz Widok > Tryb kontroli żądań jeśli potrzebujesz przejąć kontrolę nad drugą maszyną. Będzie to musiało zostać potwierdzone na drugim końcu.
Połączenie audio FaceTime zostanie uruchomione w tym samym czasie, co udostępnianie ekranu, dzięki czemu Ty i Twój kontakt możecie omówić problem. Kliknij Ikona udostępniania ekranu na pasku menu (dwa prostokąty), jeśli chcesz wyciszyć rozmowę i zakończyć udostępnianie ekranu.
W Google Chrome jest wbudowana funkcja zdalnego dostępu, co oznacza, że możesz udostępniać ekrany między dwoma komputerami, na których jest zainstalowany Chrome — nie tylko zawartość kart przeglądarki, ale cały wyświetlacz. W razie potrzeby możesz również przejąć kontrolę nad innym komputerem zdalnie.
Na komputerze, który wymaga naprawy:
- Udaj się do Pulpit zdalny Chrome portal i kliknij Zdalne wsparcie.
- Trzask Udostępnij mój ekran.
- Kliknij niebieski przycisk pobierania poniżej Udostępnij mój ekran i otwórz pobrany plik.
- W systemie Windows instaluje się rozszerzenie Chrome i aplikacja działająca w tle, natomiast w systemie macOS jest to po prostu aplikacja działająca w tle — wystarczy postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
- Po zakończeniu instalacji kliknij Generuj kodi w ciągu pięciu minut podaj kod drugiej stronie.
Na komputerze, z którego się łączysz:
- Otwórz Pulpit zdalny Chrome portal i kliknij Zdalne wsparcie.
- Wpisz kod, który otrzymałeś poniżej Połącz się z innym komputerem i kliknij Łączyć.
- Po nawiązaniu połączenia po drugiej stronie urządzenia, uzyskasz zdalny dostęp do komputera, łącznie ze sterowaniem myszą i klawiaturą.
Na komputerze, z którego rozwiązujesz problem, kliknij strzałkę po prawej stronie okna karty przeglądarki, aby skonfigurować różne opcje, w tym sposób skalowania wyświetlacza drugiego komputera. Kliknij Odłączyćlub po prostu zamknij kartę przeglądarki, aby zerwać połączenie. Można to również zrobić po drugiej stronie za pomocą Zatrzymaj udostępnianie lub zamykając przeglądarkę Chrome.
Oprogramowanie do zdalnego wsparcia IT TeamViewer działa w systemach Windows i macOS i jest bezpłatnie do użytku osobistego i niekomercyjnego. Na obu komputerach potrzebujesz pełnego klienta TeamViewer: na stronie TeamViewer kliknij Bezpłatne pobieranie Następnie Pobierz teraz aby zainstalować oprogramowanie.
Zaczynając od komputera, z którego się łączysz:
- Otwórz zakładkę zdalnej pomocy (jej ikona wygląda jak dwie przeciwległe strzałki).
- Trzask Utwórz sesję.
- Nadaj sesji nazwę.
- Udostępnij link drugiej osobie lub wprowadź jej adres e-mail i kliknij Ratować.
- Link do sesji będzie aktywny przez 24 godziny, więc nie ma pośpiechu.
Na komputerze, z którym się łączysz:
- Otwórz TeamViewer i zakładkę pomocy zdalnej.
- Kliknij link, który otrzymałeś w wiadomości e-mail lub kliknij Dołącz do sesji i wprowadź jego kod.
- Połączenie będzie musiało zostać potwierdzone za pomocą okien dialogowych po obu stronach.
Okno TeamViewer, które następnie pojawia się na łączącym się komputerze, zapewnia pełny zdalny dostęp do drugiego komputera. Korzystając z menu u góry okna, możesz zmienić ustawienia jakości wyświetlania i skalowania, uzyskać dostęp do funkcji, takich jak tablica, i przesyłać pliki między dwoma komputerami.
Połączenie można anulować po obu stronach, po prostu zamykając interfejs udostępniania TeamViewer lub cały program.