Jak wynika z dochodzenia, Fujitsu przejęło pocztę „nad beczką”.


Zarząd Poczty desperacko chciał zakończyć umowę informatyczną z Fujitsu już w 2013 r., ale według byłego niewykonawczego członka zarządu dostawca „przesadził” z Pocztą.

Podczas ostatniego Skandal na poczcie dochodzenia, podczas którego była przewodnicząca Urzędu Poczty Alice Perkins stanęła przed pytaniami, dokument z lipca 2013 r. ujawnił, że Urząd Pocztowy od dawna miał nadzieję zastąpić firmę Fujitsu i jej kontrowersyjny system Horizon.

Kopia wiadomości od Perkinsa została przesłana pocztą elektroniczną od dyrektora niewykonawczego Poczty Tima Franklina do sekretarza spółki Alwen Lyons w sprawie trudności Urzędu Pocztowego w przejściu na nowego dostawcę oraz proponowanego przedłużenia umowy z Fujitsu.

Perkins powiedział podczas dochodzenia, że ​​Urząd Pocztowy musiał rozszerzyć stosunki z Fujitsu, aby zapewnić Urzędowi Pocztowemu „pomost do nowych ustaleń”.

W mailu Franklin napisał, że zgadza się z propozycjami przedłużenia kontraktu z Fujitsu, gdyż jego zdaniem Poczta nie ma innego wyjścia. „Horizon to złożony system będący własnością Fujitsu i jakiekolwiek posunięcie inne niż odnowienie wiązałoby się z niedopuszczalnym ryzykiem” – napisał.

Powiedział, że zgadza się z ówczesnym dyrektorem ds. IT i planem ówczesnego szefa IT Lesleya Sewella mającego na celu zmniejszenie zależności od Fujitsu w przyszłości, i dodał: „Czuję, że mają nas za beczkę i oni o tym wiedzą. Jeśli chcą w przyszłości pełnić rolę w naszym środowisku IT, powinni już teraz chcieć w mniejszym stopniu nas wyzyskiwać”.

Reklama

Stosowany w oddziałach system Horizon powodował niewyjaśnione braki księgowe, za które obwiniano podoficerów. Wielu z nich postawiono przed sądem i zmuszono do spłacenia strat, co zrujnowało przedsiębiorstwa i życie. Uważa się, że jest to największa pomyłka sądowa w historii Wielkiej Brytanii.

Podczas publicznego przesłuchania Perkins potwierdził, że pogląd Franklina podzielają zarządy Poczty, mówiąc: „Wszyscy dyrektorzy niewykonawczy, którzy weszli do spółki, mieli takie samo zdanie. Wszyscy chcieliśmy całkowicie odejść od Fujitsu.”

Wcześniej w jej zeznaniachokazało się, że Perkins był zaniepokojony relacjami Poczty z dostawcą Horizon, firmą Fujitsu. W notatkach ze spotkania z audytorem za rok 2011 napisała, że ​​Urząd Pocztowy zachował się „zbyt miło” w stosunku do Fujitsu oraz że Urząd Pocztowy okazał się „naiwny”.

Uważała, że ​​relacje Poczty i Fujitsu są nierówne ze względu na liczbę i doświadczenie ludzi oraz to, że często wydrążali oni swoje możliwości w firmach kupujących usługi IT.

„Wiedziałam, że zaopatrzeniem w systemy informatyczne dla Poczty do tego momentu zajmowała się Royal Mail Group, a Urząd Pocztowy będzie musiał zbudować własną zdolność, aby utrzymać się na własnych nogach” – powiedziała w trakcie dochodzenia .

Poczta będąca własnością rządu jest w dużym stopniu zależna od firmy Fujitsu, z której korzysta od końca lat 90. XX wieku. Pomimo roli dostawców w skandalu, Poczta ma trudności z odejściem od platformy Horizon.

W 2015 r. doszło do nieudanej próby zastąpienia Fujitsu, kiedy umowa z IBM została zerwana, a „Computer Weekly” ujawnił niedawno, że ostatnia próba Poczty w celu zastąpienia firmy Horizon napotyka poważne problemy, a japoński dostawca ma zachować kontrakt przez kolejne pięć lat.

W 2015 roku Poczta próbowała zastąpić Fujitsu firmą IBM, ale gdy wzrosła złożoność, firma wróciła do Fujitsu, anulowanie umowy z IBM po wydaniu milionów funtów. Podczas poprzedniego przesłuchania ujawniono szczegóły, że IBM rozpoczął prace nad wartym 100 milionów funtów projektem mającym zastąpić Horizon, ale dyrektorzy Poczty zwrócili się do Fujitsu o pomoc, gdy wyszła na jaw złożoność projektu.

W kwietniu 2021 roku Poczta ogłosiła, że ​​przygotowuje się do zakończenia umowy Horizon z Fujitsu, dodanie dodatkowego roku w celu wsparcia przejścia do nowego systemu. W maju ubiegłego roku jako docelową datę zakończenia projektu wyznaczyła rok 2025.

Do grudnia 2023 r. rosnące koszty i wydłużający się harmonogram oznaczało to, że rząd musiał przekazać Urzędowi Pocztowemu dodatkowe 103 miliony funtów na projekt mający na celu wymianę kontrowersyjnego oprogramowania Horizon używanego przez tysiące kierowników poczty. W zeszłym miesiącu Computer Weekly ujawnił problemy z pocztą projekt mający na celu zastąpienie kontrowersyjnego systemu informatycznego Horizona Fujitsu ma otrzymać aż do 180 milionów funtów więcej w gotówce podatników wspierać system przez kolejne pięć lat.

Jedną z kluczowych różnic jest to, że Fujitsu nie chce przedłużać kontrowersyjnej umowy i chce zobowiązać się jedynie na rok, do czasu, aż Poczta znajdzie alternatywę, według źródła.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.

Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nvidia uwalnia sterownik Geforce Hotfix 576.15

Nvidia w weekend przesunęła aktualizację Hotfix do kierowców GeForce. Hotfixes to aktualizacje wypchnięte, aby natychmiast spotkać rażące błędy lub luki w zabezpieczeniach, bez...

W jaki sposób inteligentne tablice HKMLC pomagają w nauczaniu?

Kredyty to oldschoolowe rzeczy. Około 67% globalnych klas przyjęło teraz interaktywne technologie, takie jak inteligentne tablice, aby nadążyć za czasami (raport UNESCO 2023)....

Team Group zabezpiecza cztery zwycięstwa podczas 2025 Red Dot Design Awards

Team Group Inc., globalny lider w rozwiązaniach pamięci i magazynowej, z dumą ogłasza, że ​​cztery z jej innowacyjnych produktów w trzech pod-marce zdobyły...
Advertisment