Jak przerobić grę taką jak MGS3 bez reżysera takiego jak Hideo Kojima?


Pod wieloma względami przeróbka Metal Gear Solid 3: Pożeracz węży jest oczywistym wyborem. Ta gra to niemal powszechnie uwielbiany klasyk PS2, jedna z najlepszych skradankowych gier akcji wszechczasów, pełna kultowych momentów i stałych fragmentów gry. I przeróbka — pod tytulem Metal Gear Solid Delta: Snake Eater — jest ogłaszana w czasie, gdy zarówno publiczność, jak i krytycy mają duży apetyt na powrót do przeszłości gier. Kilka największych i najbardziej uznanych przez krytyków tegorocznych wydawnictw to przeróbki i remastery, m.in. Resident Evil 4, Martwa przestrzeń, Postępowe wojnyI Metroid Prime.

Przeróbka MGS3 wydaje się jednak wyjątkowym wyzwaniem ze względu na to, jak nierozłączne są Metalowe koło zębate gry pochodzą od twórcy serii, Hideo Kojimy, który rozstał się z Konami w 2015 roku ewenty I chaotyczne wiadomości otoczenie jego odejścia sprawiało, że wyglądało to na mniej niż polubowne rozstanie, a nazwisko Kojimy było wyraźnie nieobecne Komunikat prasowy Konami ogłaszając swoje MGS3 przerobić. Rodzi to nieuniknione pytanie: jak dobry może być Metalowe koło zębate gra, nawet jeśli jest to remake, bez udziału jej jedynego twórcy?

„Gra Hideo Kojimy”

Kojima to niezwykle wybitna postać jak na twórcę gier, jedna z nielicznych osób, które można uznać za powszechnie znane w branży. Wielu mogłoby powiedzieć, że reżyserował Shinji Mikami Resident Evil 4ale prawie ktokolwiek kto grał w Solidna metalowa zębatka gra może nazwać Kojimę. Resident Evil 4 czuje się jak gra Capcom i Metroid Prime czuje się jak gra Nintendo, ale Metal Gear Solid 3 czuje się jak „gra Hideo Kojima”.

Tak, część tego sprowadza się do sposobu, w jaki seria była sprzedawana. Wiele, choć nie wszystkiez gier, które wyreżyserował Kojima, były dostarczane z napisem „gra Hideo Kojima” wydrukowanym z przodu i na środku pudełka, a jego zespół programistów w Konami został nawet nazwany „Kojima Productions” dla późniejszych wpisów w serii.

Ale redukcją byłoby twierdzenie, że sława Kojimy jest wynikiem cynicznego marketingu. Reżyser ma wyjątkowy i niepowtarzalny styl, nie mówiąc już o poczuciu humoru, które przenika jego gry. Trudno wyobrazić sobie powracającą postać, która nie może przestać się srać, poziom, na którym jesteś zmuszony grać nago, lub maskę, która sprawia, że ​​twoja postać wygląda jak zniesławiony bohater poprzedniej gry w czymkolwiek innym niż jedna z gry Kojimy.

Reklama

To właśnie te bardziej dziwaczne elementy często dominują w dyskusjach Metalowe koło zębate gry dzisiaj. Jeden szef w MGS1 mógł czytać twoją kartę pamięci PlayStation i komentować inne gry, w które grałeś, i mogłeś je pokonać tylko poprzez podłączenie kontrolera do drugiego portu kontrolera. Kolejna walka w MGS3 jest albo żmudną grą w kotka i myszkę, rozgrywaną przez większą część godziny, albo można ją całkowicie pominąć, czekając, aż wróg umrze ze starości.

Stanowisko pracy Kojimy Konami sugeruje, że to reżyser, a nie wydawca, dla którego pracował, był źródłem wielu dziwactw. Death Stranding pozwalał ci robić granaty z własnych sików i krwi i zawierał postać, która umierała co 21 minut. Tymczasem, Przetrwaj Metal Gearajak dotąd jedyny Metalowe koło zębate gra, która została wyprodukowana przez Konami po odejściu Kojimy, spotkała się ze średnimi recenzjami i została w dużej mierze zapomniana.

Konami jak dotąd niewiele powiedział o tym, jak planuje rozwiązać ten problem Metal Gear Solid 3 przerobić, znany jako Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Mówi się, że symbol delty (Δ) w nazwie ma reprezentować „„zmiana” lub „różnica” bez zmiany struktury” iw komunikacie prasowym dodano, że remake „zagra oryginalne postacie głosowe”, co sugeruje, że David Hayter ponownie wcieli się w swoją kultową rolę Snake’a. W przeciwnym razie zwiastun skupiał się bardziej na świecie leśnego ekosystemu, zamiast oferować konkretne wskazówki dotyczące struktury gry lub rozgrywki.

Możemy wyciągnąć pewne wskazówki dotyczące kierunku, w którym Konami może podążać Delta z wcześniejszego Metalowe koło zębate przerobić: Bliźniacze Węże. W 2004 roku Konami współpracowało z Silicon Knights, aby przerobić oryginał Solidna metalowa zębatka dla GameCube, który w dużej mierze zachował podstawową strukturę gry PlayStation, ale przerobił ją w stylu kontynuacji PS2, MGS2.

Nietrudno zobaczyć, jak Konami może przyjąć podobne podejście Deltaczerpiąc inspirację z grafiki i mechaniki późniejszego Metalowe koło zębate gry podobne do tych z 2015 roku Metal Gear Solid V: Widmowy ból.

Ale główna różnica między Bliźniacze Węże I Delta jest zaangażowanie Kojimy. Projektant ma na swoim koncie kilka kredytów bliźniacze węże, ale nie ma wzmianki o tym, że był z nim związany Deltaa jego praca nad Strajk Śmierci 2 I tytuł na Xboxa Przedawkować sugeruje, że nie stara się być zajęty.

Zaangażowanie oryginalnego reżysera nie chroni całkowicie remake’u przed krytyką. Bliźniacze Węże został skrytykowany przez niektórych fanów za stylizowaną akcję, którą dodał do przerywników filmowych w grze oraz dodanie nowej mechaniki, która podważyła strukturę oryginalnej gry. Ale nadal służy jako wotum zaufania, pieczęć, która sugeruje, że Kojima zaaprobował projekt, nawet jeśli wielu fanów nadal woli jego oryginał, a krytyczny odbiór od Bliźniacze Węże był ogólnie pozytywny.

Przerobienie jakiejkolwiek gry nigdy nie jest proste (po prostu zapytaj Ubisoftu). Nawet pozornie proste zadanie, takie jak modernizacja grafiki gry pod kątem bardziej zaawansowanych nowoczesnych systemów, wiąże się z podejmowaniem trudnych decyzji dotyczących wykorzystania dodatkowej mocy graficznej. Czy idziecie w bardziej fotorealistycznym kierunku, czy też zachowujecie aspekty uproszczonego stylu oryginalnej gry?

I to zanim przejdziesz do specyficznej dziwaczności Pożeracz Węży, tytuł pełen mechaniki, który nazwałbym „niezgrabnym, ale ujmującym”. Wyraźnie pamiętam ciągłe wskakiwanie do menu, aby zmienić strój kamuflażu, gdy skrupulatnie czołgałem się po jego poziomach, bez końca zmieniając ubranie, aby jak najlepiej wtopić się w powierzchnię, po której się wiję. Tak, było to prawdopodobnie irytujące i frustrujące, ale jest to również jedno z moich kluczowych wspomnień z gry. To samo dotyczy sposobu, w jaki poprosił cię o zanurzenie się w jego menu, aby ręcznie wyleczyć niektóre obrażenia. Prawdopodobnie niezgrabny — ale także zasadnicza część Pożeracz Węży doświadczenie.

Potem jest ta drabina. Ten nieprzerwany, nie do pominięcia maraton wspinaczkowy trwający ponad minutę. Pisanie dla Wielokąt w 2018 rokuAllegra Frank nazwała drabinę „bardziej przerwą niż przerwą”.

Solidna metalowa zębatka zawsze chodziło o gry umysłowe, ale wsadzenie nas do tuby, w której nie ma dokąd pójść, tylko w górę – lub na sam dół – zamyka pole bitwy w naszych głowach” – napisał Frank. „Niepokój rośnie, gdy pomyślimy o tym, co już widzieliśmy, bossach, których pokonaliśmy, poziomach, przez które przeczołgaliśmy się (lub szaleńczo strzelaliśmy).” Więc dopomóż mi Boże, jeśli wspinanie się po drabinie remake’u zajmie mniej niż pełną minutę i 47 sekund, zbuntuję się.

Żaden remake nie zadowoli wszystkich. Zawsze znajdą się ludzie, dla których błędy i ostre krawędzie oryginalnej gry będą postrzegane jako istotne elementy doświadczenia, których usunięcie byłoby świętokradztwem. Uzasadnione jest również pragnienie, aby remake poszedł w przeciwnym kierunku — aby zrobić większe wahania i stworzyć własną tożsamość, która może różnić się od oryginalnej gry. I nie zapominajmy, mnóstwo ludzi, którzy grają Delta nie tknąłbym oryginału Pożeracz Węży i po prostu chcesz zagrać w grę, która jest przystępna dla współczesnej publiczności. Konami będzie musiało nawlec prawie niemożliwą igłę i pozornie będzie musiało to zrobić bez udziału autora, który nadzorował serię przez większą część 30 lat.

Pierwsza trójka Solidna metalowa zębatka gry są również przenoszone na nowoczesne systemy.
Obraz: Konami

Uspokaja mnie więc fakt, że Delta nie będzie jedynym sposobem na przeżycie Pożeracz Węży na nowoczesnych platformach. Kiedy remake (ostatecznie) zostanie wydany, będzie siedział obok portu oryginalnej gry, którą firma wypuszcza na nowoczesne platformy jeszcze w tym roku jako Mistrzowska kolekcja Metal Gear Solid. Implikacja jest taka Delta jest alternatywą, a nie zamiennikiem klasycznej gry Kojimy. To więcej niż można powiedzieć kilka innych przeróbek.

Przynajmniej w teorii, niezależnie od tego, jak potoczy się próba przerobienia jednej z jej najlepszych gier przez Konami, nadal będziemy mieć oryginalną grę. Brodawki i tyle.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Acer poszerza ofertę laptopów Chromebook Plus o nowy 14-calowy model z procesorami Intel Core

Firma Acer rozszerzyła dziś swoją linię laptopów Chromebook Plus o model Acer Chromebook Plus 514 (CB514-4H/T), zapewniając użytkownikom wydajny, kompaktowy i trwały model,...

SK hynix współpracuje z TSMC przy pakowaniu chipów HBM4

SK hynix Inc. ogłosiła dzisiaj, że podpisała niedawno protokół ustaleń z TSMC w sprawie współpracy przy produkcji HBM nowej generacji oraz ulepszaniu logiki...

Apple wycofuje WhatsApp i Threads z App Store w Chinach

Apple usunął dwie aplikacje Meta z App Store w Chinach, podobno na prośbę chińskiego rządu. Zarówno WhatsApp, jak i Threads zostały wyłączone...
Advertisment