Jak podejście Teksasu do autonomicznych pojazdów dało Tesli otwarcie


W zeszłym tygodniu model Y Tesli z słowem „Robotaksi” porysował na bok i nikt na fotelu kierowcy nie skręcił z powodu tętniących życiem Austin South Congress Avenue. Kolejna Tesla, opisana przez ekspertów autonomicznych pojazdów jako „pojazd pościg”, podążył ściśle.

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, skomentował klip, najwyraźniej potwierdzając, że główny samochód był jeden z około 10 pojazdów obejmujący firmę Robotaxi Flota, spodziewając się, że w przyszłym tygodniu zadebiutuje w oficjalnym debiucie. Jeśli tak się stanie, nadejdzie prawie Dziewięć lat po tym, jak Musk po raz pierwszy rzucił pomysł „sieci Tesli”, w której właściciele Tesli mogą dodać swoje pojazdy do autonomicznej floty Ridehail. Będzie to również możliwe, w niemałej części, według stanu Laissez-Faire, przyjaznego dla AV środowiska regulacyjnego.

„W Teksasie prawie każdy może dostać [autonomous vehicles] pozwolenie, kto się pojawia i robi kilka rzeczy administracyjnych ”, profesor Carnegie Mellon i ekspert autonomicznych pojazdów Phil Koopman mówi The Verge. „Jeśli się pojawiasz i powiesz państwu, które prowadzisz i masz ubezpieczenie, jesteś gotowy. To wszystko”.

Ten krajobraz przyjazny dla AV- przyspieszony przez prawo z 2017 r. To otwarcie zwleczyło programistom państwa-prawdopodobnie uczyniło Teksas liderem testów AV i wdrażania świata rzeczywistego poza miejscem urodzenia w Kalifornii w branży. Ponad 100 wyposażonych w lidar pojazdów Waymo wędruje teraz po ulicach Austin, Codziennie oferowanie płatnych podróży Uber. Wspierany przez Amazon Zoox i Około pół tuzina innych wschodzących firm AV są regularnie testowane na drogach publicznych obok ludzkich kierowców i pieszych. Autonomiczne 18-kołowe ciężarówki o wadze 30 000 funtów obsługiwanych przez Aurora już zalogował się ponad 1200 mil na autostradach Texas.

„Jeśli się pojawiasz i powiesz państwu, które prowadzisz i masz ubezpieczenie, możesz iść”.

Ale ten szybki pas do innowacji AV, przynosząc miliony inwestycji do stanu Lone Star, również wzbudziło obawy wśród niektórych prawodawców i ekspertów, którzy twierdzą, że podejście może stawić bezpieczeństwo na tylnym siedzeniu. Ze względu na odważne rzeźbienie w prawie Teksasu samorządy są bezsilne, aby ustanowić własne przepisy AV. Tesla, z nim tendencja Do Graj szybko i luźno z zasadamitylko wzmacnia te obawy.

Reklama

W ubiegłym roku, Austin Burmistrz Kirk Watson skrytykował Przeniesienie państwa w celu zapobiegania lokalnym nadzorze. I w wywiadzie dla The VergeDemokratyczne państwa senator Sarah Eckhardt mówi, że „martwi się pośpiesznym wdrożeniem autonomicznego programu pojazdów Tesli”. Eckhardt, która niedawno wysłała list do delegacji legislacyjnej w środkowym Teksasie przedstawiającym jej obawy, mówi, że będzie pracował nad tym, aby Tesli „spowalnia ich rolę” przed proponowaną przez firmę 22 czerwca.

Jak Teksas stał się siedliskiem dla AVS

Prawo stwierdza To, że AVS działający w Teksasie musi przestrzegać wszystkich przepisów dotyczących ruchu drogowego i być wyposażony w urządzenie do nagrywania wideo, a on ponosi producent pojazdu odpowiedzialny, gdy AV łamie prawo. Ale bardziej godne uwagi jest to, co ustawodawstwo nie mowić. Na razie nie ma wymagań licencjonowania ani rejestracji w sprawie weryfikacji możliwości pojazdów autonomicznych i żadnych ustalonych standardów, gdy producent samochodów może usunąć sterowniki bezpieczeństwa. Co najważniejsze, prawo stwierdza również, że żaden samorząd nie może wprowadzić przepisów, które zastępują przepisy państwa.

„Mówiąc najprościej, miasta w Teksasie nie mogą regulować pojazdów autonomicznych”, Richard Mendoza, tymczasowy dyrektor Departamentu Transportu i Robót Publicznych Austin, napisał w notatce 2023.

Według prawodawców ustawodawstwa rozmawianie z Texas Tribunedaty na początku 2010 roku. W tym czasie nie było jasnych zasad dotyczących AVS. Producenci producentów samochodów i AV, poprzez spotkania interesariuszy, chcieli zachęcić do uchwalenia ustawy, które usunęło niepewność regulacyjną, a także nie przeładowały branży tym, co postrzegali jako olbrzymie wymagania dotyczące zezwoleń. Co do przepisu zabrania miast ustalania własnych zasad, University of Texas Professor of Transportation Engineering Kara Kockelman Mówi, że pomaga uniknąć mozaiki potencjalnie sprzecznych przepisów, które mogą utrudnić AVS podróżowanie między miastami. Ale może również wywoływać bóle głowy dla lokalnych urzędników, którzy chcą bardziej ukierunkowanych przepisów dostosowanych do konkretnych potrzeb lub preferencji ich miasta lub regionu.

„Mówiąc najprościej, miasta w Teksasie nie mogą regulować pojazdów autonomicznych”.

Koopman mówi, że tworzy to znacznie bardziej dopuszczalne środowisko AV niż w Kalifornii. Tam producenci AV są zobowiązani do uzyskania oddzielnego zezwolenia na autonomiczne wdrożenie – zezwolenie, aby lokalne organy regulacyjne odwołują, jeśli pojazd zawiesi. Natomiast Teksas przyjmuje znacznie bardziej ręczne podejście do usuwania sterowników bezpieczeństwa. Koopman zauważa, że ​​„całkowicie do firm” decyduje o tym, kiedy pójść bez kierowcy. Nawet w surowszych stanach, takich jak Kalifornia, Usunięcie ludzkich kierowców wywołało luz.

Zasady Teksasu są gotowe do zmiany. Po latach zwolenników nalegających na silniejsze poręczy ustawodawca niedawno zrewidował ustawę w 2017 r. W celu wymagania zatwierdzenia DMV przed operacją na ulicach publicznych bez operatora. Zmiany te nie mają jednak wpływu do 1 września. Eckhardt, który był liderem w rozwoju rewizji, chce, aby Tesla opóźniła swoją premierę do czasu wprowadzenia nowych zasad. (Tesla i Teksas DOT nie odpowiedziały The VergeProśby o komentarz.)

Wprowadzenie AVS w całym stanie rodzi złożone pytania dotyczące egzekwowania. Lokalni prawodawcy zgłosili, że czujesz się Hamstrung, ponieważ obecne zasady zabraniają im postępowania własnych przepisów. W zeszłym roku burmistrz Watson, Przemawianie na południe przez Southwestpowiedział, że sytuacja utrudnia zdolność lokalnych urzędników do zapewnienia bezpieczeństwa.

„Jestem marginesami i tak dalej, ale ostatecznie dobro publiczne musi odgrywać w tym rolę i nie powinno być poświęcone, i nie powinno to być drugorzędne z zyskiem podmiotu prywatnego”, powiedział Watson, powiedział, Watson, powiedział Watson, powiedział Watson według Wzgórze.

Szybkie przewidywanie do dziś, a lokalna policja coraz częściej zgłasza trudności z rosnącą liczbą samochodów bez kierowców. Podczas gdy niektóre incydenty są dość zabawne – jak „utknięcie” na parkingu w sklepie z taco – pojawiły się również poważniejsze doniesienia o AVS nieumyślnie utrudnianie pojazdów reagowania awaryjnego. Austin Police Lt. William White niedawno powiedział Reuters te Waymo i nieistniejące AVS Cruise Miej historię „zamrażania” podczas reagowania na sygnały ręczne oficerów na festiwalach i innych złożonych sytuacjach ruchu drogowego.

„Z naszej strony było bardzo frustrujące z punktu widzenia bezpieczeństwa”, White powiedział Reuters. „Jeśli te maszyny się uczą, na pewno nie uczą się w szybkim tempie”. (Biuro burmistrza i Departament Policji nie odpowiedziały natychmiast na prośby o komentarz).

Koopman zauważa, że ​​„apetyt na zdrowe ryzyko” Muska może skupić się na ostrzejszych napięciach. Chociaż to nie jasne Jak autonomiczna robotaksja Tesli Będą, eksperci martwią się, że podejście tylko do technologii może spowodować więcej incydentów. Proste błędy lub awarie ruchu powodujące obrażenia mogą wywołać publiczny luz, który dotyka nie tylko Tesli, ale także innych producentów AV, takich jak Waymo, które przyjęły bardziej ostrożne podejście.

„Jeśli nastąpi poważna katastrofa, istnieje ryzyko, że ludzie powiedzą:„ Och, chodzi o technologię ”, mówi Koopman. Dodaje, że oczekiwanie na wdrożenie nie powinno być wcale poważnymi błędami. „Możliwość obsługi 10 samochodów bez poważnych awarii to stawki stołowe”, mówi Koopman.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aqara G410 jest teraz dostępny z Bezpieczną obsługą wideo HomeKit

Aqara ogłosiła wydanie nowego centrum aparatu do drzwi, The Aqara G410 (Użyj kodu Aqaraus7 zaoszczędzić 15% do 7/13). Ten inteligentny dzwonek do drzwi...

YouTube „wyjaśnia” swój plan demonetyzowania spamma AI Slop

YouTube próbuje uspokoić obawy dotyczące przychodzącej aktualizacji swoich zasad monetyzacji po reakcji od twórców internetowych. Ogłoszenie, że YouTube będzie Aktualizacja ograniczeń dotyczących treści...

Dzień trzeci Prim Day 2025 Oferty są tak samo dobre jak pierwszy dzień

Amazon Prime Day Zwykle jest sprintem - dwa gorączkowe dni ofert pioruna, przepełnione koszyki na zakupy i wystarczającą liczbę zakładek przeglądarki, aby rozbić...
Advertisment