Czy istnieje silniejszy wizerunek z obecnych protestów anty-ICE w Los Angeles niż rząd pojazdów Waymo bez kierowcy pokrytych hasłami anty-anie i pochłonięte płomieniami?
Co najmniej pięć Waymos zostało zniszczonych podczas protestów w weekend, CNN Raporty. Firma mówi nam, że zawiesiła swoją usługę w niektórych częściach miasta pod kierunkiem z Departamentu Policji w Los Angeles.
Jak my widziane wcześniejAutonomiczne pojazdy Waymo mają sposób na przekształcenie się w szkody uboczne w czasach niepokojów cywilnych. Często siedzą kaczki, pozbawione wrodzonej zdolności unikania sceny lub ucieczki, gdy są otoczone grupą ludzi. W przeciwieństwie do imigracji i egzekwowania prawa celnego, nie będą oni sprowadzać protestujących, którzy stoją na ich drodze – ich programowanie zabrania. I ich obecność prawdopodobnie dodaje paliwa do niestabilnej sytuacji, w której protesty przeciwko lodowi i oligarchom miliarderów są współistnienie. Waymo nalega, aby protesty nie były związane z jego służbą, ale wydaje się jasne, że robotaksja reprezentuje zmianę, z której wiele osób jest niezadowolonych.
1/5
Podczas gdy protestujący nie gromadzą się w opozycji do firmy należącej do Alphabet, inni obserwujący z daleka nie mogą nie wyciągnąć wniosków na temat branży technologicznej w roli ogólnie w społeczeństwie.
Uwaga krytyków Ta robotaksja Waymo jest ozdobiona kamerami, których używają do postrzegania swojego środowiska i wykrywania przeszkód. Ale kamery rejestrują również swoje otoczenie i przechowują materiał. Firma jest znana z tego Podziel się tym filmem z organami ściganiaw tym LAPD, na żądanie lub wezwanie. Ma to więc sens, teoria teoretyczni, że protestujący, którzy martwią się o ujawnienie ich tożsamości przez toczenie „urządzeń nadzoru”, staraliby się je zniszczyć.
Waymo to projekt Google, którego CEO, Sundar Pichai, uczestniczył w inauguracji Donalda Trumpa. A wysiłki firmy mające na celu zastąpienie ludzkich kierowców robotami stanowią zagrożenie dla pracy w niebieskim kołnierzu-nie mówiąc już o jej pracy nad sztuczną inteligencją i wszystkich społecznych implikacjach dotyczących siły roboczej i edukacji.
Zniszczenie podkreśla poważną przeszkodę w przyszłości Waymo. Według wszystkich relacji większość ludzi w Los Angeles, jak samochody bez kierowcy. LA nie doświadczyło takich samych zastrzeżeń do Waymo jako San Francisco. Przez większość czasu firma ma niesamowitą zdolność do wybierania dobrych wibracji i zachwytu klientów. Nowość jest potężna i Zdolność Waymo do unikania najbardziej niebezpiecznych sytuacjipodczas gdy inne autonomiczne firmy pojazdu były Mniej szczęściapomógł napędzić go do przodu stada w wyścigu Robotaxi.
Ale niektórzy mieszkańcy nadal czują się wykluczone z rewolucji technologicznej, a uczucia te są uchylone podczas niepokojów cywilnych, takich jak to, co się rozwija w LA. Widzą błyszczące, futurystyczne roboty spływające po ulicy, z wirującymi czujnikami i całkowicie widzącymi kamerami, i pytają: Dlaczego? Czy wyrazili zgodę na udział w eksperymencie Big Tech, aby sprawdzić, czy roboty mogą być przeszkoleni, aby być lepszymi kierowcami niż ludzie? Czy to służy ich społecznościom? Wskazują na przykłady zablokowane skrzyżowaniaW Niska prędkość z pieszymi lub rowerzystami lub drobnymi wykroczeniami drogowymi i pytają, czy ta technologia jest tak gotowa, jak twierdzi firma.
Płonące Waymos również umieszczają mnóstwo ludzi, nawet tych, którzy popierają przyczynę protestujących. Szczególnie liberałowie często potępiają zniszczenie własności i martwią się, że obrazy płonących pojazdów napędzają prawicową narrację o „bezprawnych miastach” i „radykałach” lub „płatnych protestujących” w obliczu funkcjonariuszy organów ścigania, którzy próbują wykonywać swoją pracę. I wzywają protestujących, aby uniknęli wpadania w pułapkę, którą ustanowiła dla nich prawo.
Płonące Waymos również umieszczają mnóstwo ludzi.
Ale oczywiście nigdy nie jest to takie proste. Jeśli Waymo będzie nadal rozwijać się na nowe miasta, naturalnie wejdzie w konflikt z protestami, podobnie jak festiwale uliczne, zwycięstwami sportowymi i innymi sytuacjami, w których zniszczenie mienia jest czasami niezamierzonym rezultatem. A jeśli firma będzie nadal współpracować z organami ścigania, może się coraz bardziej sprzeczne ze społecznościami, które nie ufają tym agentom państwa.
„Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem”, powiedział rzecznik Waymo Ethan Teicher w e -mailu. „Usunęliśmy pojazdy z centrum Los Angeles i na razie nie będziemy służyć tego konkretnego obszaru, z dużej ostrożności i pod przewodnictwem LAPD”.
Misją firmy jest stać się „najbardziej zaufanym kierowcą” na świecie poprzez uczynienie transportu bezpieczniejszym i bardziej dostępnym. Istnieją przypadki, w których Waymo zwalniają materiał do organów ścigania, może być pomocne, tak jak Kiedy jeden z jego pojazdów jest świadkiem uderzenia. Ale gdy firma staje się większą częścią życia w mieście, nieuchronnie wejdzie w konflikt ze wszystkimi siłami, które obecnie korzystają z naszego kraju. I tego nie może uniknąć nawet najbardziej zaufanego kierowcy świata.