„Postacie gościnne są zawsze wyzwaniem” – mówi Nick Nicastro, kierownik projektowania w Mortal Kombat Developer, Netherrealm Studios. Ale jest przynajmniej jedna rzecz, która jest łatwa w przyniesieniu Mortal Kombat 1jest najnowszym kombatantem, Terminator T-1000do gry walczącej: wspólne zrozumienie tego, czym jest postać i co jest w stanie być zimnym zabójcą.
„Jesteśmy głównymi fanami filmów z lat 80. i 90. [Terminator 2: Judgment Day]”Mówi Nicastro.„ Wszyscy prawdopodobnie widzieliśmy film wiele razy i są rzeczy, które się wydają – rzeczy, które właśnie wylądowały w twojej świadomości, scenach, które widziałeś lub po prostu pewne ataki. Jako zespół projektowy, kiedy komunikujemy się ze sobą pomysły na różne rzeczy, będziemy mieć tendencję do wychowywania niektórych z nich. ”
Innymi słowy, gdy zespół Devat Mortal Kombat mrugnie wokół pomysłów, programiści będą wykorzystywać wspólną wiedzę na temat filmów akcji Terminator 2 jako skrót. Zatem identyfikacja kultowych ruchów z T-1000, podobnie jak jego łopatki palcowe i ramię, daje projektantom gier podstawy do pracy. (Dla MK1Nowy wojownik Kameo Madam Bo, zespół czerpał z filmów Kung Fu, takich jak Stephen Chow’s Kung Fu Hustleza jej godny mema atak na buty.)
„Pod wieloma względami zacznij od odniesienia i wymyślić szorstkie pomysły na dowolne specjalne ruchy”, mówi Nicastro, „lub w niektórych przypadkach, kiedy próbujemy uchwycić esencję postaci lub wizualną prezentację postaci, wpadniemy na zdjęcia lub filmy rzeczy, które widzieliśmy. Zaczniemy od rzeczy, które są bardzo krytyczne lub uważamy, że są najlepszymi postaci.”
Podczas gdy część Moveset T-1000 była już oparta na filmie Jamesa Camerona, faktyczne wdrożenie terminatora z płynnością było znacznie trudniejszym zadaniem.
„To postać, którą zawsze chcieliśmy robić, nawet wracając do poprzednich gier” – mówi Nicastro. „Naprawdę nie mogliśmy w przeszłości; po prostu nie było to technicznie wykonalne, aby zrobić w najlepszy możliwy sposób MK1gdzie naprawdę zrobiliśmy skok kwantowy z naszym silnikiem, narzędziami i technologią. Proces ten obejmował tygodnie koncepcji i [months of] czas rozwoju. Istnieje wiele iteracji między działem sztuki a zespołami projektowymi a rozgrywkami. W przypadku T-1000, [it’s] Jedna z najtrudniejszych postaci, nad którymi pracowaliśmy, zwłaszcza jako postać gościnna. ”
Ale Nicastro mówi: „Było tyle materiału źródłowego z płynnym metalem, które pasowały do planu rozgrywki, które mieliśmy dla niego na myśli”.
W szczególności dwa ruchy, które wyróżniają się jako silne implementacje umiejętności T-1000, obejmują jego rzut i kopnięcie. Kiedy T-1000 wrzuca przeciwnika MK1ten ruch jest oparty sztuczka z Terminator 2Scena stalowa: T-800 Arnolda rzuca T-1000 o ścianę i zamiast się odwracać, maszyna ciekłona po prostu przekształca swoje ciało, by stawić czoła przeciwnika. MK1T-1000 może również szybko przekształcić się w duże metalowe łzy, aby „kopnąć” przeciwnika, ruch widoczny w Scena ucieczki windy szpitalnej W T2.
„Myślę, że prezentacja wizualna pojawia się w bardzo silny sposób z tą postacią”, dodaje Nicastro. „Sposób, w jaki możesz uruchomić sznur kombinacyjny, zamienić w płynny metal, podnieść się w powietrzu, puk. [your opponent] W dół, zamień w ciekły metal, a następnie przejdź przez ziemię i wyskocz, a następnie uruchom inny sznurek – przejście od ludzkiej na płynną formę, gdy wykonujesz kombinacje w grze, jest dla mnie prawdopodobnie jedną z najbardziej imponujących rzeczy. ”
Nicastro wskazuje, że T-1000 „łamie wiele zasad gry”. Tam, gdzie inne postacie mogą złamać swoje kości lub rozerwane wnętrzności, obficie krwawiąc i bardzo cierpiąc, T-1000 jest w zasadzie metalowym kroplą, która nie odczuwa bólu.
„Kiedy uderzyłeś go super ruchem, musi wyglądać jak płynny kształt”, mówi Nicastro, „więc dla każdej postaci, która uderza go super, musieliśmy wrócić i stworzyć osobne wersje wersji T-1000, która wyglądała poprawnie”.
Dodanie specjalnego przypadku, takiego jak T-1000, nic dziwnego, wymaga dużo pracy. W końcu Nicastro mówi, że setki ludzi były zaangażowane w pewne możliwości w wprowadzeniu terminatora Roberta Patricka Mortal Kombat 1.
„Artyści kinowe, Mocap, aktor Mocap, wielu animatorów, [and] Nicastro zaangażowanych było wielu projektantów ”, mówi Nicastro.„ Istnieje główny projektant, który napędza ten wysiłek, i ten projektant wykonał niesamowitą robotę, ale masz także innych projektantów, którzy pomagają. A potem masz zespół audio, zespół sztuki i efektów, różne zespoły technologiczne. [The T-1000] ma wiele specjalnych przypadków w grze, więc w pewnym sensie przyniósł jeszcze więcej zasobów niż normalna postać [because] Jest więcej problemów do rozwiązania. ”
Mortal Kombat 1 Gracze mogą teraz zobaczyć owoce tej siły roboczej w grze. T-1000 został wydany w zeszłym tygodniu dla właścicieli gry Khaos Reigns ekspansja i jest teraz dostępna do zakupu à la carte.