Jak duże modele językowe odnoszą się do IT przedsiębiorstwa


Niedawne ulepszenie produktu Copilot firmy Microsoft w usłudze Office 365 pokazuje, w jaki sposób funkcje sztucznej inteligencji (AI) nowej generacji są osadzane w procesach biznesowych. Podobnie Google zaczęło przeglądać interfejsy programowania aplikacji (API), aby uzyskać dostęp do własnej generatywnej sztucznej inteligencji za pośrednictwem Google Cloud i Google Workplace.

Niedawna zapowiedź Firefly dotycząca generatywnej sztucznej inteligencji przetwarzającej tekst na obraz od Adobe pokazuje również, jak branża wychodzi poza sztuczki demonstracyjne wykorzystywane do prezentacji tych systemów w technologii, która może rozwiązać problemy biznesowe.

Drugi pilot Microsoft 365 wykorzystuje duże modele językowe z danymi biznesowymi i aplikacjami platformy Microsoft 365, aby usprawnić pakiet biurowy firmy Microsoft za pomocą asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który pomaga użytkownikom wydajniej pracować. Na przykład w programie Word pisze, edytuje i podsumowuje dokumenty; w programie PowerPoint wspiera proces twórczy, przekształcając pomysły w prezentację za pomocą poleceń języka naturalnego; aw programie Outlook pomaga użytkownikom zarządzać skrzynką odbiorczą. Drugi pilot w Teams zasiada za spotkaniami online, podsumowując rozmowę i przedstawiając punkty działania.

Firma Adobe uruchomiła wstępną wersję swojej generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia obrazów, wytrenowanej przy użyciu obrazów Adobe Stock, treści objętych otwartą licencją oraz treści należących do domeny publicznej, do których wygasły prawa autorskie. Zamiast starać się, aby cyfrowi artyści, projektanci i fotografowie stali się zbędni, firma Adobe zdecydowała się ich szkolić System świetlikówoparty na obrazach generowanych przez ludzi, który koncentruje się na generowaniu treści na podstawie obrazów i efektów tekstowych, które według firmy Adobe są bezpieczne do użytku komercyjnego.

Google wprowadziło do wersji beta duży model językowy, Bardi osadził dwa generatywne modele sztucznej inteligencji, PaLM API i MakerSuite, w Google Cloud i Google Workspace. Przedstawiając nowe rozwiązanie, dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, napisał w poście na blogu: „Bard stara się połączyć rozległość światowej wiedzy z mocą, inteligencją i kreatywnością naszych dużych modeli językowych. Opiera się na informacjach z sieci, aby zapewnić świeże, wysokiej jakości odpowiedzi. Bard może być ujściem dla kreatywności i punktem wyjścia dla ciekawości”.

Podczas gdy istnieją liczne porównania online spośród dwóch rywalizujących ze sobą dużych modeli językowych ChatGPT jest uważany za starszą technologię, ale inwestycja Microsoftu w OpenAI, twórcę ChatGPT, o wartości 10 miliardów dolarów, stanowi bardzo publiczne zaangażowanie w tę technologię.

Reklama

Przemówienie w BBC Dzisiaj program, Michael Woodridge, dyrektor podstawowych badań nad sztuczną inteligencją w Turing Institute, powiedział: „Google ma technologię, która, z grubsza mówiąc, jest tak samo dobra jak OpenAI. Różnica polega na tym, że OpenAI i Microsoft mają rok przewagi na rynku, a to rok przewagi w przestrzeni sztucznej inteligencji, gdzie wszystko dzieje się tak absurdalnie szybko”.

Na niedawnym blogu Omawiając szybkość, z jaką ChatGPT OpenAI rozwinął się w model, który pozornie rozumie ludzką mowę, współzałożyciel Microsoftu, Bill Gates, powiedział: „Każda nowa technologia, która jest tak destrukcyjna, musi sprawić, że ludzie będą niespokojni, a to z pewnością prawda w przypadku sztucznej inteligencji. Rozumiem, dlaczego – rodzi trudne pytania dotyczące siły roboczej, systemu prawnego, prywatności, uprzedzeń i nie tylko. AI popełniają również błędy rzeczowe i doświadczają halucynacji.

W firmie Gates sztuczna inteligencja, taka jak ChatGPT, umożliwia firmom automatyzację wielu ręcznych zadań, które pracownicy biurowi muszą wykonywać w ramach codziennej pracy.

„Chociaż ludzie wciąż są lepsi od GPT w wielu rzeczach, istnieje wiele zawodów, w których te możliwości nie są często wykorzystywane” – powiedział.

„Na przykład wiele zadań wykonywanych przez osobę zajmującą się sprzedażą (cyfrową lub telefoniczną), obsługą lub obsługą dokumentów (takich jak zobowiązania, spory dotyczące roszczeń księgowych lub ubezpieczeniowych) wymaga podejmowania decyzji, ale nie zdolności do ciągłego uczenia się. Korporacje mają programy szkoleniowe dotyczące tych czynności iw większości przypadków mają wiele przykładów dobrej i złej pracy. Ludzie są szkoleni przy użyciu tych zestawów danych, a wkrótce te zestawy danych będą również wykorzystywane do szkolenia sztucznej inteligencji, które umożliwią ludziom wykonywanie tej pracy wydajniej”.

Zastosowania w biznesie

Omawiając wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych w biznesie, Rowan Curran, analityk z firmy Forrester, powiedział: sposób.” Powiedział, że w przeszłości nie było to dostępne dla dużej grupy użytkowników i daje użytkownikom możliwość interakcji z danymi w „bardziej naturalistyczny sposób”.

Organy regulacyjne chcą zrozumieć implikacje tej technologii. Na przykład ostatnio amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC). opublikował poradę dotyczącą generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji jak ChatGPT. W poście regulator powiedział: „Istnieją już dowody na to, że oszuści mogą wykorzystywać te narzędzia do szybkiego i taniego generowania realistycznych, ale fałszywych treści, rozpowszechniając je wśród dużych grup lub atakując określone społeczności lub konkretne osoby. Mogą używać chatbotów do generowania e-maili typu spear phishing, fałszywych stron internetowych, fałszywych postów, fałszywych profili i fałszywych recenzji konsumentów lub do pomocy w tworzeniu złośliwego oprogramowania, oprogramowania ransomware i szybkich ataków polegających na wstrzykiwaniu. Mogą używać głębokich podróbek i klonów głosu, aby ułatwiać oszustwa oszustów, wymuszenia i oszustwa finansowe. I to jest bardzo niewyczerpująca lista”.

Ustawa o FKH obejmująca zakaz wprowadzających w błąd lub nieuczciwych zachowań może mieć zastosowanie, jeśli organizacja wytwarza, sprzedaje lub używa narzędzia, które ma na celu oszukiwanie – nawet jeśli nie jest to jej zamierzonym lub jedynym celem.

Curran powiedział, że technologia zastosowana w tych nowych systemach sztucznej inteligencji jest nieprzejrzysta dla ludzkiego zrozumienia. „W rzeczywistości nie można zajrzeć do wnętrza modelu i dowiedzieć się, dlaczego sekwencja słów łączy się w określony sposób” – powiedział.

Są również skłonni do łączenia słów w celu tworzenia fraz, które, choć poprawne składniowo, są bezsensowne. Zjawisko to jest często opisywane jako halucynacja. Biorąc pod uwagę ograniczenia technologii, Curran powiedział, że kuratorzy będą musieli sprawdzić wyniki z tych systemów, aby zminimalizować błędy.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Disney Plus dodaje kanały w miarę zbliżania się transmisji strumieniowej do telewizji kablowej

Streaming robi kolejny krok w kierunku telewizji kablowej. Zaledwie kilka tygodni później łącząc usługi Hulu i Disney Plus, Disney Plusa...

Razer Kishi Ultra debiutuje jako nowy kontroler do iPhone’a 15 i iPada mini 6

Razer odblokował teraz poziom boski gier mobilnych. Firma wprowadza dziś na rynek swój najnowszy uchwyt kontrolera do smartfonów przeznaczony dla telefonów iPhone...

Apple w końcu wprowadza AirPlay w pokojach hotelowych

Po pewnym opóźnieniu Apple w końcu wprowadza AirPlay do telewizorów w pokojach hotelowych — ale możesz z niego korzystać tylko wtedy, gdy zatrzymasz...
Advertisment