Brytyjski producent samochodów Jaguar jest zmieniając swój branding na „nową erę”, przygotowując się do realizacji swojego planu przejdź na napęd całkowicie elektryczny dla swojej gamy, a pierwszy nowy model ma zostać wprowadzony na rynek w 2026 r. Producent samochodów ujawnił nowe logo, które zmienia czcionkę, rozdziela litery i używa małych liter we wszystkim z wyjątkiem G i U.
„To nowe spojrzenie na samochód, które przywraca istotę Jaguara, przywracając mu wartości, które kiedyś sprawiały, że był tak kochany, ale jednocześnie czyniąc go istotnym dla współczesnej publiczności” – pisze Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguara Land Rovera. Podczas wydarzenia prasowego McGovern powiedział dziennikarzom, że jego zespół „nie wąchał białej substancji – to prawda” – twierdzi. Magazyn dealerów samochodowych.
Jaguar traktuje termin „współczesny” całkiem dosłownie, przeciwstawiając swoją przekształconą markę, „definiowaną przez żywiołowy modernizm”, inspirowane epoką pop-artu reklamy przedstawiające bardzo poważne (lub smutne?) modelki w kolorowych strojach.
Jaguar w swojej marce opiera się również w dużym stopniu na cytacie założyciela firmy, Sir Williama Lyonsa: „Jaguar powinien być kopią niczego”. Teraz etos firmy będzie opierał się na zasadzie „nic nie kopiuj” i drukuje inne hasła marketingowe, takie jak „usuń zwykłe” i „żyj żywo”.
Istnieje również opcja „twórz żywiołowość”, co może oznaczać nadchodzące samochody, takie jak Jaguar super-GT z 2026 roku mógłby mieć zupełnie nowe elementy konstrukcyjne.