Natychmiast po wprowadzeniu ulepszonych wersji swojego Aktywne słuchawki douszne Elite 10 i Elite 8Jabra twierdzi, że całkowicie opuszcza rynek konsumenckich słuchawek dousznych. Spółka-matka Jabra GN ogłosiło zakończenie swojej działalności asortymentu produktów audio Elite i Talk w celu „zwiększenia koncentracji i zasobów na bardziej atrakcyjnych obszarach” swojej działalności, powołując się na rosnące koszty konkurencji.
„Rynki zmieniały się z biegiem czasu i według naszej dzisiejszej oceny nie możemy wygenerować godziwego zwrotu z inwestycji w porównaniu z wieloma innymi możliwościami, jakie mamy w naszych działach związanych ze słuchem, przedsiębiorstwami i grami” – powiedział dyrektor generalny GN, Peter Karlstromer. „Jestem bardzo wdzięczny naszym partnerom detalicznym, którzy wspierali nas w zakresie linii produktów Elite i Talk, a także konsumentom, którzy sprawili, że jesteśmy częścią ich życia”.
Odejście Talk — przestarzałej linii nausznych słuchawek mono Bluetooth — nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę spadek w tej kategorii, ale bezprzewodowe słuchawki douszne Jabra Elite zostały ogólnie dobrze przyjęte od uruchomienia w 2016 r. Decyzja ta jest następstwem zeszłorocznej decyzji o przekierowaniu oferty Elite na rynek audio premium, przy czym jednostka dominująca Jabra twierdzi obecnie, że poziom inwestycji wymagany do utrzymania konkurencyjności jest „uważany za nieuzasadniony w dłuższej perspektywie”, mimo że początkowo skutkował „większą rentownością”.
Jednak Jabra nie opuszcza całkowicie kategorii audio Trendy cyfrowe zauważając, że spółka będzie nadal rozwijać swoją działalność zorientowaną na przedsiębiorczość . Słuchawki douszne Elite 8 Active i Elite 10 drugiej generacji będą nadal dostępne w sprzedaży jeszcze w tym miesiącu jako ostatnie pozycje w ofercie Elite. Jabra będzie nadal zapewniać wsparcie dla produktów przez „kilka lat” i spodziewa się, że pozostałe zapasy zostaną wyczerpane do końca 2024 r.