Szereg raportów zasugerowali iPhone 14 Plus sprzedaje się gorzej niż oczekiwał Apple. To powiedziawszy, nowe dane sugerują jednak, że urządzenie sprzedaje się lepiej niż to, co zastąpiło – iPhone 13 mini. Oto, co pokazują te dane…
Sprzedaż iPhone’a 13 mini i iPhone’a 14 Plus
Wiadomość pochodzi od analityków ds Pokaż konsultantów ds. łańcucha dostaw, na podstawie ankiety dotyczącej łańcucha dostaw przesyłek paneli iPhone’a w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zgodnie z raportem, dostawy paneli wyświetlaczy dla serii iPhone 14 są o 2% wyższe niż dla serii iPhone 13 w tym samym okresie.
Raport wyjaśnia:
W pierwszym kwartale 2023 roku dostawy paneli iPhone’a 14 osiągnęły 37 mln sztuk w porównaniu z serią iPhone’a 13 z 40 milionami sztuk w pierwszym kwartale 2022 roku. W ciągu 11 miesięcy iPhone 14 Pro Max nadal prowadził w ofercie z 36% udziałem, następnie iPhone 14 Pro z 28%, iPhone 14 z 25% i iPhone 14 Plus z 11%.
Co więcej, linia iPhone’a 14 Pro nadal dominuje w ofercie iPhone’a, nawet w porównaniu z sukcesem iPhone’a 13 Pro. „Oczekuje się, że skumulowany udział modeli iPhone 14 Pro do kwietnia wyniesie 63% w porównaniu z 53% udziałem modeli iPhone 13 Pro” — czytamy w raporcie.
Być może najciekawsze jest jednak to zestawienie dostaw paneli według modelu dla iPhone’a 13 i iPhone’a 14:
- iPhone 14: spadek o 36%
- iPhone 14 Plus kontra iPhone 13 Mini: wzrost o 59%
- iPhone 14 Pro: wzrost o 22%
- iPhone 14 Pro Max: wzrost o 23%
Sugerowałoby to, że iPhone 14 Plus sprzedaje się znacznie lepiej niż iPhone 13 mini. Mówi się, że oba urządzenia sprzedawały się znacznie gorzej, niż przewidywał Apple, ale najwyraźniej nawet niska sprzedaż iPhone’a 14 Plus przewyższa iPhone’a 13 mini.
Ujęcie 9to5Mac
Kiedy patrzę na te dane, przychodzą mi do głowy dwie rzeczy. Po pierwsze, być może jest teraz zbyt wiele iPhone’ów na sprzedaż. W świecie, w którym Apple przechowuje modele iPhone’a przez kilka lat po ich pierwszym wydaniu, być może sprzedaż czterech „okrętów flagowych” to po prostu za dużo.
Po drugie, myślę, że my (a może nawet Apple) czasem zapomnieć że nie każdy iPhone może być bestsellerem. iPhone 14 Plus może nie osiągać celu sprzedaży Apple, ale Apple wciąż sprzedaje ich miliony. Apple musi zdecydować, czy posiadanie niszowego iPhone’a w ofercie jest w porządku. Jeśli nie, może lepiej byłoby ograniczyć flagową ofertę iPhone’ów.
Co sądzisz o obecnej strategii Apple dotyczącej iPhone’a? Czy skład jest zbyt ciasny? Daj nam znać w komentarzach.
Podążaj za szansą: Świergot, InstagramI Mastodont
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.