Ionna, firma zajmująca się ładowaniem pojazdów elektrycznych, wspierana przez siedmiu producentów samochodów, zaczyna nabierać kształtu


Pod koniec ubiegłego roku siedmiu producentów samochodów – BMW, Honda, General Motors, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz i Stellantis – ogłosił plany wspólnego przedsięwzięcia budowę łatwo dostępnej publicznej infrastruktury szybkiego ładowania prądem stałym w USA i Kanadzie.

Powstała spółka, Ionaogłosiła dzisiaj, że jej siedziba główna będzie znajdować się w Durham w Karolinie Północnej i będzie się w niej znajdować coś, co firma nazywa „laboratorium rozgrywającego”, którego zadaniem jest pomaganie każdemu uczestniczącemu producentowi samochodów w rozwiązywaniu problemów z ładowaniem po aktualizacjach oprogramowania, rozwiązywaniu problemów klientów bliżej źródła i oferowaniu testowanie interoperacyjności. Był to znak, że nowe przedsięwzięcie krytycznie myśli o tym, jak naprawić ładowanie pojazdów elektrycznych w USA.

Firma zasugerowała także dodanie do konsorcjum Ionna „nowych partnerów”.

Firma zasugerowała również dodanie „nowych partnerów” do konsorcjum Ionna, ale nie jest jasne, czy będą to dodatkowi producenci samochodów, władze lokalne i stanowe, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej czy partnerzy detaliczni w miarę rozwijania oferty firmy

W całym kraju będzie łącznie siedem takich laboratoriów, a Ionna planuje uruchomić kilka szybkich ładowarek prądu stałego do końca 2024 r., a dodatkowo planuje uruchomienie ponad 30 000 ładowarek w gęsto zabudowanych obszarach miejskich, wzdłuż korytarzy autostrad i według firmy „trasami wakacyjnymi”.

Firma obiecała stworzyć 203 miejsca pracy w rejonie Durham w ramach inwestycji o wartości 10,1 mln dolarów. Witryna wyprzedziła lokalizację w Teksasie.

Reklama

Nowy model ładowania

Kierownictwo Ionna twierdzi, że zastanawia się nad sposobem, w jaki podchodzi do szybkiego ładowania w miejscach publicznych, kładąc większy nacisk na potrzeby klientów i kierowców. W końcu ładowanie stało się obecnie częścią doświadczenia produktu i wymaga pilnej uwagi ze strony producentów samochodów.

Ionna twierdzi, że widzi proces elektryfikacji w czterech etapach. Pierwszy miał miejsce, gdy pierwsze pojazdy elektryczne, takie jak Nissan Leaf i Chevy Volt, weszły na rynek we wczesnych latach. Po drugie, firmy takie jak Tesla i EVGo zaczęły budować sieci ładowania, zarówno zamknięte, jak i otwarte. Trzeci, co ciekawe, postrzegają jako post-covid, kiedy producenci samochodów zgłosili zmniejszenie popytu na pojazdy elektryczne, a pierwsi użytkownicy zaczęli mieć problemy z niezawodnością publicznej infrastruktury ładowania. IONNA twierdzi, że jesteśmy obecnie na czwartym etapie, w którym niezbędna jest solidna sieć ładowarek i udogodnień, aby w pełni zelektryfikować transport.

Sieć ta obejmie takie elementy, jak oferta detaliczna, żywność, toalety i objęte ładowanie pojazdów elektrycznych, co sprawi, że ładowanie będzie bardziej analogiczne do tego, do czego przywykła większość Amerykanów na ponad 100 000 stacji benzynowych w całym kraju.

Zespół z branży i spoza niej

Ionna stosunkowo szybko stworzyła zespół, a większość pracowników, w tym kadra kierownicza, rozpoczęła pracę zaledwie kilka miesięcy temu. Większość najwyższego kierownictwa ma doświadczenie w ładowaniu pojazdów elektrycznych, motoryzacji oraz energetyce i infrastrukturze, a firma twierdzi, że szuka talentów zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz.

Dyrektor generalny Ionna, Seth Cutler, nie jest obcy branży ładowania pojazdów elektrycznych

Dyrektor generalny Ionna, Seth Cutler, nie jest obcy branży ładowania pojazdów elektrycznych. Rozpoczął karierę w GE Energy, gdzie pracował nad infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych w czasach, gdy Nissan Leaf i Chevy Volt były jedynymi pojazdami zelektryfikowanymi na rynku. Stamtąd dołączył do Electrify America, gdzie piastował stanowisko głównego inżyniera i pracował nad rozwojem produktów oraz wdrażaniem ultraszybkich stacji ładowania DC firmy EA. Następnie dołączył do EV Connect, gdzie był dyrektorem operacyjnym, a w lutym tego roku został dyrektorem generalnym w IONNA.

Dyrektor ds. produktu Ricardo Stamatti pochodzi z branży OEM i jest członkiem-założycielem Ionna. Przed dołączeniem do firmy spędził 10 lat, pracując na różnych poziomach jednostek biznesowych w Stellantis, a przez rok pełnił funkcję starszego wiceprezesa i globalnego szefa Stellantis Energy. Pozostali członkowie kadry kierowniczej to były dyrektor finansowy BP Derek Rush i Shankar Muthukumar, pochodzący z Mortenson, firma budowlana, deweloperska i dostawca usług energetycznych i inżynieryjnych.

Finanse publiczne i polityka

Kiedy sieć została uruchomiona, Ionna powiedziała, że ​​wykorzysta fundusze federalne do budowy sieci. Dwupartyjna ustawa o infrastrukturze z 2021 r. przeznaczyła 7,5 miliarda dolarów na ładowanie pojazdów elektrycznych, z czego 5 miliardów dolarów na budowę „szkieletu” szybkich ładowarek wzdłuż głównych dróg i międzystanowych Ameryki w ramach programu National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI).

Ale NEVI znalazło się ostatnio pod ostrzałem politycznym, ponieważ w całym kraju zainstalowano tylko siedem ładowarek. Funduszami NEVI zarządzają stany, a krytycy wskazują na to jako jeden z wielu czynników opóźniających wdrożenie. Zdaniem spółki plany Ionny dotyczące wykorzystania funduszy NEVI nieznacznie się zmieniły.

NEVI znalazło się ostatnio pod ostrzałem politycznym

Miliardy dolarów federalnych dostępne w ramach programu NEVI „w końcu trafią do punktów ładowania na ziemi” – powiedział Stamatti Krawędź poprzez e-mail. „Jesteśmy pewni, że proces zostanie odpowiednio dostosowany, a pomoże nam w tym lepsza jakość nowych osób ubiegających się o dotacje, takich jak Ionna. Ionna będzie tam, gdy to nastąpi, nadal wdrażając cel ponad 30 tys., ale mamy też pełne środki, aby kontynuować wdrażanie już teraz, bez konieczności polegania na NEVI”.

Chociaż kierownictwo Ionny twierdzi, że nie jest zaniepokojone możliwością wystąpienia wstrząsów w listopadowych wyborach, które mogłyby znacząco utrudnić wdrażanie pojazdów elektrycznych i infrastrukturę, firma uważnie przygląda się całej sytuacji. Twierdzi, że jest w pełni zaangażowana w przyszłość wprowadzenia pojazdów elektrycznych i budowę infrastruktury oferującej udogodnienia, których oczekują kierowcy pojazdów elektrycznych, a także solidną sieć szybkiego ładowania, która dociera do klientów tam, gdzie ich najbardziej potrzebują.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

TikTok nie działa w USA

Przepraszamy, TikTok jest obecnie niedostępnyW USA weszło prawo zakazujące TikTok. Niestety oznacza to, że na razie nie możesz korzystać z TikTok.Mamy szczęście, że...

TikTok zostaje oficjalnie zamknięty w Stanach Zjednoczonych

W nowym powiadomieniu wysłanym do użytkowników TIkTok potwierdził, że zostanie zamknięty w Stanach Zjednoczonych od 19 stycznia. Firma twierdzi, że „pracuje nad przywróceniem”...

TikTok twierdzi, że zamyka się w USA po tym, jak nie udało mu się uniknąć zakazu

TikTok twierdzi, że w Stanach Zjednoczonych oficjalnie robi się ciemno, gdy zaczyna obowiązywać federalny zakaz korzystania z aplikacji. Około 18:00 czasu pacyficznego aplikacja...
Advertisment