„Intel Automotive oferuje innowacyjne rozwiązania, które redukują koszty w ramach rewolucji SDV. Nasze podejście obejmujące cały pojazd w połączeniu z integracją z chmurą zapewnia kompletne rozwiązanie, które obniża całkowite koszty rozwoju i wdrożenia, jednocześnie umożliwiając producentom samochodów szybsze budowanie przyszłości mobilności, wydajniej i z większym zyskiem.” powiedział Jack Weast, Intel Fellow, wiceprezes i dyrektor generalny Intel Automotive.
Platforma Intel obejmująca całe pojazdy zmniejsza nieefektywność tradycyjnych, fragmentarycznych podejść do architektur pojazdów. Optymalizując architekturę elektryczną/elektroniczną całego pojazdu, firma Intel zapewnia znaczną redukcję kosztów i poprawę wydajności.
Wspierając tę platformę, firma Intel wprowadziła moduł Adaptive Control Unit (ACU), przeznaczony do układów napędowych pojazdów elektrycznych (EV) i zastosowań sterowników strefowych.
ACU U310 to nowy rodzaj jednostki przetwarzającej, która obsługuje konsolidację wielu działających w czasie rzeczywistym, krytycznych dla bezpieczeństwa i cyberbezpiecznych funkcji, aplikacji i domen (X-in-1) w jednym chipie. Tradycyjne mikrokontrolery i kontrolery strefowe oparte na przetwarzaniu czasowym i sekwencyjnym mają trudności z obsługą wielu obciążeń ze względu na ograniczone możliwości przetwarzania deterministycznego. Z kolei nowa rodzina urządzeń ACU firmy Intel integruje elastyczny obszar logiczny, który odciąża algorytmy sterujące w czasie rzeczywistym od rdzeni procesora, zapewniając niezawodną wydajność, brak zakłóceń (FFI) i deterministyczne dostarczanie danych nawet podczas konsolidowania obciążeń wielu mikrokontrolerów w jednej strefie. MCU. To podejście oparte na dwóch mózgach umożliwia większą konsolidację obciążenia, obniża koszty i zwiększa bezpieczeństwo, cyberbezpieczeństwo i wydajność.
W przypadku zastosowania w układzie napędowym pojazdu elektrycznego, ACU U310 obsługuje zaawansowane rozwiązania algorytmiczne, które zmniejszają zapotrzebowanie pojazdu na energię z akumulatora, automatycznie dostosowując wysokie napięcie i częstotliwości sterujące do indywidualnego stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych.
ACU zmniejsza koszt na kilowat i zwiększa efektywność energetyczną, umożliwiając pojazdowi odzyskanie do 40 procent strat energii w układzie napędowym, zapewniając wzrost wydajności o 3–5% podczas ogólnoświatowej zharmonizowanej procedury testowej pojazdów lekkich (WLTP). Przekłada się to na większy zasięg, szybsze ładowanie i bardziej responsywne wrażenia z jazdy, przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zestawienia materiałów (BOM) na pojazd, wielkości silnika elektrycznego i kosztów akumulatora w porównaniu z tradycyjnymi podejściami.
- Firma Stellantis Motorsports wybrała firmę Intel na swojego kluczowego partnera technologicznego i zastosowała technologię Adaptive Control w swojej nowej generacji sterowaniu falownikiem, aby zwiększyć wydajność i efektywność w konkurencyjnych środowiskach wyścigowych. W tej realizacji technologia Intel będzie sterować silnikiem elektrycznym i odzyskiwać energię podczas faz hamowania. Falownik odgrywa kluczową rolę podczas wyścigu Formuły E, w którym każdy wzrost wydajności przekształca się w cenną przewagę konkurencyjną.
- Karma Automotive ogłosiła wsparcie dla ACU firmy Intel, prezentując falownik pod wspólną marką Intel wyposażony w algorytmy sterowania Optimal Pulse Pattern w celu poprawy wydajności i umożliwienia czterech unikalnych profili jazdy, w tym innowacyjnych funkcji, takich jak redukcja tętnienia momentu obrotowego i zwiększenie zasięgu.
Programowalność modułu ACU pozwala mu służyć jako pierwszy w swoim rodzaju sterownik strefowy definiowany programowo, dostosowujący się do różnych topologii i zastosowań pojazdów. Ta elastyczność usprawnia przejście na pojazdy definiowane programowo, upraszcza łańcuchy dostaw i zmniejsza złożoność BOM pojazdu.
W jaki sposób architektura nowej generacji jest ulepszana dzięki AI Inside: Opierając się na pierwszej generacji układów SoC SDV wzmocnionych sztuczną inteligencją firmy Intel, firma Intel ogłosiła nadchodzącą grafikę Intel Arc B-series drugiej generacji dla pojazdów samochodowych, która ma zostać wyprodukowana przez firmę Intel koniec 2025 r. To rozwiązanie zapewnia wysoką wydajność obliczeniową potrzebną do bardziej zaawansowanych obciążeń AI w pojazdach, silników interfejsu człowiek-maszyna (HMI) nowej generacji oraz immersyjnych rozwiązań wrażenia w pojeździe i gry komputerowe AAA. W połączeniu z układem SoC SDV wyposażonym w technologię Intel AI, zapewnia skalowalną wydajność w przypadku złożonych zadań AI, wspieraną przez rozległy ekosystem Intel AI.
Jak Intel i AWS rewolucjonizują rozwój oprogramowania samochodowego: Intel i AWS wprowadziły na platformie AWS środowisko Intel Automotive Virtual Development Environment, przełomowe podejście, które zapewnia prawdziwą równość sprzętu i oprogramowania w chmurze i samochodzie. Ta nowa oferta pozwala sprostać wyzwaniom na każdym etapie rozwoju pojazdu, umożliwiając inżynierom płynne przełączanie między konfiguracjami sprzętu wirtualnego i fizycznego. Integruje instancje Amazon EC2 oparte na procesorze Intel Xeon i po raz pierwszy zawiera samochodowe układy SoC SDV firmy Intel w środowisku AWS, eliminując potrzebę stosowania drogich symulatorów elektronicznych jednostek sterujących (ECU) lub płyt programistycznych. Ta współpraca zapewnia ujednolicone rozwiązanie, które przyspiesza innowacje, zmniejsza koszty badań i rozwoju oraz skraca czas wprowadzenia produktu na rynek.