Intel przygotowuje wariant „Arrow Lake” z przewymiarowanym iGPU, aby stawić czoła AMD „Strix Halo”


AMD „Strix Halo” to nie tylko mobilny procesor z przerośniętym iGPU przeznaczony do zasilania „ultralekkich komputerów gamingowych”, ma on również inne potencjalne zastosowania, takie jak konsole do gier (zarówno przenośne, jak i samodzielne). Nie chcąc oddawać tego rynku AMD, Intel podobno przygotowuje własny taki układ, który jest określany jako „Arrow Lake Halo” z powodu braku oficjalnej nazwy. Układ ten będzie wyposażony w duży iGPU oparty na architekturze graficznej Xe2 „Battlemage”, wariancie Xe2, który Intel planuje wykorzystać w swoich dyskretnych procesorach graficznych Arc nowej generacji. Kompleks obliczeniowy CPU zostanie przeniesiony ze zwykłych układów „Arrow Lake” i będzie zawierał mieszankę rdzeni P „Lion Cove” i klastrów rdzeni E „Skymont”.

Aby sprostać zapotrzebowaniu na większą przepustowość pamięci, które wynika z wydajnego iGPU i CPU, AMD zaprojektowało architekturę graficzną RDNA 3.5 tak, aby była bardziej świadoma LPDDR5, ponieważ na poziomie fizycznym LPDDR działa inaczej niż GDDR. Intel prawdopodobnie zrobi coś podobnego i wdroży 256-bitowy interfejs pamięci LPDDR5/x, zastępując 128-bitowy interfejs, w który wyposażone są zwykłe mobilne układy „Arrow Lake”. To, czy „Arrow Lake Halo” i „Strix Halo” pozostaną konkurencyjne, będzie w dużej mierze zależało od tego, jakie doświadczenia w grach obie firmy chcą sprzedawać. Plotki mówią, że specyfikacja iGPU „Strix Halo” sugeruje coś, co jest zdolne do obsługi rozdzielczości 1440p lub 4K z FSR 3.

Najstarsze odniesienia do „Arrow Lake Halo” sięgają rzekomego wewnętrznego slajdu Intela, który wyciekł do sieci przez Adored TV w latach 2021–2023, w którym wykorzystano oznaczenie wydajności „GT3” dla iGPU i wyraźnie użyto słowa „Halo” w nazwie kodowej. Slajd opisuje układ jako mający 6 rdzeni P „Lion Cove” i 8 rdzeni E „Skymont” z dużym iGPU. Taki produkt może jednak nie być konkurencyjny dla tego, czym kształtuje się „Strix Halo” — do 16 pełnowymiarowych rdzeni procesora „Zen 5” i iGPU RDNA 3.5 z 40 jednostkami obliczeniowymi (2560 procesorów strumieniowych). To sugeruje nam, że najnowszy przeciek „Arrow Lake Halo” różni się od tego w przecieku Adored TV i może mieć więcej rdzeni i większy iGPU.

Nie byłby to pierwszy raz, kiedy Intel próbował swoich sił w produkcji procesorów mobilnych z dużymi iGPU w pakiecie. Mobilny procesor „Kaby Lake-G” zawierał układ CPU „Kaby Lake” oraz układ GPU Radeon Vega M współdzielące obudowę MCM, przy czym oba układy miały własne oddzielne interfejsy pamięci.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Według doniesień Sony wybrało AMD zamiast Intela do PS6

Co dalej po PS5 Pro? A raport z Agencja Reutersa skupia się na planach Sony wykraczających poza tę jesień nowy system za 700$mówiąc,...

„Rebuild the Galaxy” ma prawdopodobnie najbardziej przygnębiające zakończenie Gwiezdnych Wojen w historii

Na papierze nowe Lego Gwiezdne Wojny specjalny, Odbudować Galaktykęwydaje się być prostą, głupią zabawą. W czteroodcinkowym miniserialu młody pasterz nerfów wrażliwy na Moc...

Powiadomienia z Androida mogą wkrótce być w końcu synchronizowane na wszystkich urządzeniach

Wygląda na to, że Google pracuje nad sposobem, który umożliwi w końcu synchronizację powiadomień na wszystkich urządzeniach w jego ekosystemie, według Władza Androida'Mishaal...
Advertisment