Zmiany są trudne do przeprowadzenia dobrze — Google doskonale odrobił tę lekcję, jeśli chodzi o urządzenia do noszenia. Przejście z Wear OS 2 na 3 było nieuporządkowane, podobnie jak ciągła integracja Fitbit z większym ekosystemem Google. W przeddzień premiery Pixel Watch 2 i Ładowanie Fitbita 6 wysyłka do klientów, tak jak recenzenci opublikowali swoje przejmuje smartwatch drugiej generacjiFitbit ucierpiał druga poważna awaria aplikacji w tym roku.
Awaria była do niczego. Fitbita własną stronę statusu ma długą awarię, ale sedno jest takie, że około godziny 15:00 czasu wschodniego 11 października około 50 procent użytkowników korzystających z kont Google do logowania się w witrynie widziało puste kafelki i ekrany, komunikaty o błędach i brakujące dane. Godzinę później, a następnie dwie godziny później odsetek ten wzrósł do 4 procent wszystkich użytkowników. Prawie 90 procent wszystkich interakcji użytkowników Fitbit zakończyło się błędami. Problem zaczął się rozwiązywać w przypadku użytkowników Fitbit, którzy nie zaloguj się na konta Google w ciągu ośmiu godzin od rozpoczęcia wszystkiego. Według Fitbit wszystko wróciło do normy tuż po północy, a „podstawową przyczyną było nieoczekiwane wyczerpanie zasobów, które spowodowało awarię żądań między serwerami zaplecza”.
Fitbit nie wdaje się w szczegóły, ale przede wszystkim przedstawia i rozwiązuje problem inaczej w przypadku osób logujących się za pomocą kont Fitbit w porównaniu z tymi, które korzystają z kont Google. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy Fitbit będą musieli przenieść swoje dane na konto Google do 2025 rale jest to również wymagane w przypadku aktualizacji do nowego Fitbit lub Pixel Watch 2. Rozpoczął się proces migracji wcześniej tego lata, ale to niesamowite, że „nieoczekiwane wyczerpanie zasobów” nastąpiło w chwili, gdy klienci otrzymali nowe urządzenia, które wymagały migracji danych. Świadczy to również o tym, jak wyboista była integracja Google-Fitbit w ciągu ostatniego roku.
Bardziej zintegrowane doświadczenie Fitbit-Google nie jest z natury złe. Zeszłoroczna oferta urządzeń do noszenia Google była strasznie pomieszana ponieważ obie firmy nie były dobrze zintegrowane. Smartwatche Fitbit Versa 4 i Sense 2 nie miały inteligentnych funkcji, podczas gdy Pixel Watch nie miał podstawowych funkcji Fitbit. Kiedy recenzowałem Pixel Watch 2, nie stanowiło to większego problemu, a bardziej spójna integracja znacznie poprawiła wrażenia. Nie przebiegło to bezproblemowo, ale postęp był wystarczający, abym pomyślał, że Google ma realne szanse zwycięski przestrzeń smartwatcha z Androidem, jeśli będzie podążać tą ścieżką.
Użytkownicy Fitbit nie powinni być zaskoczeni, że smugi kroków znikają
Ale jak pisałem w mojej recenzji, rzeczą, która może najbardziej pokrzyżować ambicje Google w zakresie urządzeń do noszenia, jest złe zarządzanie tą integracją. Chociaż Google informowało o pewnych zmianach, również je upuściło. Użytkownicy Fitbit nie powinni być zaskoczeni, że passa kroków zanika – należy to przekazać w taki sam sposób, jak o zakończeniu Wyzwań, Przygód i grup otwartych. Chociaż dobrze, że Google i Fitbit opublikowały szczegółową notatkę na temat wczorajszego dnia, fakt, że tak się stało, tylko zaostrza inne tegoroczne incydenty, które wprawiły użytkowników Fitbit w frustrację.
Jak mówiłem, zmiany są trudne. Nigdy nie zadowolisz wszystkich i można się spodziewać czkawki. Jednak przejęcie Fitbit przez Google zostało zatwierdzone w styczniu 2021 r. Każda dobra zmiana powoduje, że niewymuszone błędy utrudniają postęp. Wystarczająco powtarzane, zrozumiałe błędy stają się ustalonymi wzorcami, które podważają dobrą wolę klientów. Jest to problem, którego można całkowicie uniknąć.