Instagram zapisuje najlepszą jakość wideo dla najpopularniejszych treści


Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre Twoje filmy na Instagramie wydają się niewyraźne, a inne wyraźne i ostre? Dzieje się tak dlatego, że na Instagramie jakość Twojego filmu najwyraźniej zależy od liczby jego wyświetleń. Tak wynika z filmu AMA szefa Instagrama Adama Mosseriego, w którym wyjaśnił, dlaczego niektóre filmy są gorszej jakości niż inne.

Oto część wyjaśnień Mosseriego z filmu przesłane ponownie przez dzisiejszego użytkownika Threads:

Generalnie chcemy pokazywać wideo w jak najwyższej jakości… Ale jeśli czegoś nie ogląda się przez dłuższy czas – bo zdecydowana większość wyświetleń jest na początku – przejdziemy na film o niższej jakości. A jeśli film będzie często oglądany, ponownie wyrenderujemy wideo w wyższej jakości.

Kontynuuje, dodając, że platforma robi to, aby „pokazywać ludziom treści najwyższej jakości, na jakie nas stać”.

Instagram poświęca więcej zasobów filmom „twórców, którzy generują więcej wyświetleń”, Mosseriego napisał później w odpowiedzi na post w wątku zawierający klip.

Mosseri wyjaśnia, że ​​jakość wideo nie ma ostatecznie znaczenia.
Zrzut ekranu: wątki

Zmiana jakości „nie jest ogromna” – stwierdził Mosseri w odpowiedzi na pytanie innego użytkownika Threads, który zapytał, czy takie podejście stawia w niekorzystnej sytuacji mniejszych twórców. To „słuszna obawa” – powiedział im, ale dodał, że ludzie wchodzą w interakcję z filmami wideo w oparciu o ich treść, a nie jakość.

Reklama

Jest to zgodne z tym, jak Meta opisała wcześniej swoje podejście. W 2021 roku firma przewidywane nie byłaby w stanie nadążać za rosnącą liczbą filmów przesyłanych na platformę. (Meta szacowany w zeszłym roku obsługiwał 4 miliardy strumieni wideo dziennie na Facebooku).

Meta napisał na blogu że w celu oszczędzania zasobów obliczeniowych dla stosunkowo niewielu, najczęściej oglądanych filmów, nowe przesyłanie zapewnia najszybsze i najbardziej podstawowe kodowanie. Gdy film „uzyska wystarczająco długi czas oglądania”, zostaje poddany skuteczniejszemu kodowaniu. Gdy film stanie się wystarczająco popularny, Meta zastosuje do wideo swoje najbardziej zaawansowane (czytaj: najwolniejsze i najbardziej kosztowne obliczeniowo) przetwarzanie. W rezultacie najpopularniejsi twórcy mają zazwyczaj najlepiej wyglądające filmy.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

The Verge’s 2024 holiday gift guide: 75 of the best tech gifts we found

Glocusent Bookmark Style Reading LightGlocusent’s Bookmark Style Reading Light is the perfect gift for those who burn the midnight oil reading. The clip-on...

Dragon Age: The Veilguard jest milszy dla Dalijczyków niż poprzednie gry

Dragon Age: Strażnik Zasłony ma działka odkrywa wielką wiedzę – co ma sens, gdy dwoma głównymi złoczyńcami są elfi bogowie, którzy byli...

What a second Trump presidency means for tech

When Donald Trump is inaugurated as president for the second time in January 2025, he will assume power over the regulation of a...
Advertisment