Jak poinformował w poniedziałek szef Instagrama Adam Mosseri, Instagram testuje przełącznik, który pozwala oglądać wyłącznie posty użytkowników Meta Verified. „Badamy to jako nową kontrolę dla ludzi oraz sposób na odkrycie firm i twórców” – napisał Mosseri na swoim kanale telewizyjnym.
Nowy przełącznik Meta Verified pojawi się jako opcja w obszarze „Obserwowane” i „Ulubione”, gdy dotkniesz logo Instagrama u góry aplikacji. Znaczenie przełącznika może sprawić, że płacenie za Meta Verified, która kosztuje 11,99 dolarów w Internecie lub 14,99 dolarów w aplikacji, stanie się bardziej atrakcyjną propozycją, ponieważ daje ludziom nowy sposób na uzyskanie bardziej widocznego wyglądu na Instagramie. To powiedziawszy, post Mosseriego nie mówił, jak duży jest test ani kto może mieć do niego dostęp, chociaż zachęcał ludzi, aby „dali nam znać, czy byliby zainteresowani użyciem tego”.
Meta ogłosiła program kilka miesięcy po tym, jak X, dawniej Twitter, wprowadził płatną weryfikację z katastrofalnymi skutkami. W ramach X Premium subskrybenci pojawiają się wyżej w rozmowach i wynikach wyszukiwania, co ogólnie znacznie utrudnia przewijanie odpowiedzi na X.