Podobnie jak inne platformy, takie jak X (dawniej Twitter) i Telegram, Meta pozwala teraz użytkownikom płacić za weryfikację i odblokuj dodatkowe funkcje na Facebooku i Instagramie. Aby przekonać więcej osób do płacenia za usługę Meta Verified, firma podobno pracuje nad nową opcją, która pozwoli użytkownikom wybierać tylko treści ze zweryfikowanych kont.
Instagram testuje kanał tylko dla zweryfikowanych
Jak wspomniał dyrektor generalny Instagrama, Adam Mosseri (via Krawędź), platforma testuje przełącznik, który filtruje posty w kanale i wyświetla tylko treści ze zweryfikowanych kont. Użytkownicy znajdą w menu nowy filtr, który pozwala im przełączać się pomiędzy kanałami Obserwowani i Ulubione. Mosseri wierzy, że przełącznik zapewni twórcom i markom większą widoczność.
„Badamy to jako nową kontrolę dla ludzi oraz sposób na odkrycie firm i twórców” – powiedział dyrektor.
Na ten moment nie ma żadnych szczegółów na temat tego, ile osób ma już dostęp do nowego przełącznika umożliwiającego filtrowanie postów tylko według zweryfikowanych kont. Ponieważ ta funkcja ma charakter eksperymentalny, może zostać wyrzucona, zanim zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom Instagrama.
Oczywiście główną ideą takiego filtra jest nakłonienie większej liczby użytkowników Instagrama do zapłaty Meta zweryfikowana. W USA usługa kosztuje 11,99 dolarów miesięcznie lub 14,99 dolarów w przypadku subskrypcji za pośrednictwem aplikacji na iOS lub Androida. Użytkownicy płacący za Meta Verified mogą przesłać dokument tożsamości wydany przez rząd, aby zweryfikować swoją tożsamość i otrzymać niebieską pieczęć.

Doświadczenie bez reklam
W ramach kolejnej próby zwiększenia przychodów firmy Meta rozważa uruchomienie kolejnego planu abonamentowego, ten do usuwania reklam z Instagrama i Facebooka. Plan zostanie najpierw udostępniony użytkownikom w Europie, ponieważ nowe rozporządzenie UE zmusi Meta do proszenia o wyraźną zgodę przed gromadzeniem danych użytkowników w celu dostarczania spersonalizowanych reklam.
W ten sposób Meta dałaby użytkownikom możliwość korzystania ze swoich aplikacji bez gromadzenia danych i bez szkody dla przychodów firmy, przy czym nadal istniałaby możliwość bezpłatnego korzystania z obu platform, pozwalając Meta na gromadzenie ich danych.
Ten plan będzie kosztował około 17 dolarów miesięcznie i nie jest pewne, czy będzie zawierał Meta Verified. Jak pokazuje kod znaleziony w aplikacjach mobilnych platformy, Elon Musk rozważał zrobienie czegoś podobnego z X nowe poziomy subskrypcji X Premium, które pozwolą użytkownikom usuwać reklamy.
Czy zapłaciłbyś za usunięcie reklam z sieci społecznościowej? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.