Innowacje oparte na danych wymagają godnego zaufania zarządzania


Innowacje oparte na danych mogą zmienić nasze społeczeństwo i gospodarkę. Technologie oparte na danych, takie jak sztuczna inteligencja (AI), można wykorzystać, aby pomóc nam stawić czoła złożonym wyzwaniom, od zmian klimatycznych po wyrównanie poziomów regionów Wielkiej Brytanii.

Ale jak to często bywa w czasach wielkiego kryzysu, Covid-19 zmusił nas do szybkiego dostosowania sposobu, w jaki wykorzystujemy technologię do walki z pandemią i ochrony najbardziej narażonych.

Dane stanowią podstawę każdego etapu wprowadzania szczepionek w Wielkiej Brytanii – od danych genetycznych wykorzystywanych do opracowywania szczepionek, po bezpieczne wykorzystanie danych osobowych w celu powiadamiania ludzi, kiedy nadejdzie ich kolej na szczepienie.

Dane nie tylko zostały wykorzystane do zidentyfikowania osób, które powinny otrzymać szczepionkę jako pierwsze, ale pomogły nam również chronić te same osoby w szczytowym momencie pandemii. Na przykład w zeszłym roku dane dotyczące zdrowia zostały wykorzystane, aby pomóc najbardziej zagrożonym osobom w żądaniu dostaw żywności z supermarketów, chroniąc się przed wirusem.

A w opiece zdrowotnej sztuczna inteligencja jest szeroko wykorzystywana do radzenia sobie z bezprecedensowymi wyzwaniami spowodowanymi przez pandemię. Widzieliśmy chatboty służył do oferowania bezdotykowych badań przesiewowych objawów Covid-19 i poufnego wsparcia ofiarom wykorzystywania. Za kulisami sztuczna inteligencja została wykorzystana do zarządzania wpływem pandemii na NHS, pomagając jej monitorować punkty nacisku i radzić sobie z zaległościami w spotkaniach.

Widzieliśmy publiczne poparcie dla wykorzystania technologii cyfrowych w czasie obecnego kryzysu, a nowe badania przeprowadzone przez Centrum Etyki Danych i Innowacji (CDEI) wykazały, że prawie trzy czwarte (72%) społeczeństwa uważa, że ​​ma potencjał, aby pomóc pandemia. Ale może pojawić się więcej wahań, gdy kryzys ustąpi.

Reklama

Nadszedł czas, aby dokonać podsumowania, zastanowić się, jak możemy utrzymać i ulepszyć obserwowane przez nas innowacje oparte na danych, a także zbudować zarządzanie, które jest godne zaufania obywateli w perspektywie długoterminowej.

Zaufanie może być kruche i ulotne, ale z mojego doświadczenia jako przedsiębiorcy pracującego w branży danych i technologii wiem, że można podjąć działania, aby je zbudować i utrzymać. Na przykład przyjęcie spójnych standardów i jasnych ram zarządzania może umożliwić organizacjom pewne przyjmowanie nowych technologii i może pomóc organizacjom zdobyć zaufanie obywateli do dostarczania ich danych. Jest to droga do wykorzystywania danych z korzyścią zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla obywateli.

Badania CDEI pokazują, że poparcie społeczne dla większego wykorzystania technologii cyfrowej jest ściśle związane z zaufaniem do zarządzania nią. Może to obejmować dostosowanie istniejących zasad zarządzania, takich jak przejrzystość i odpowiedzialność, do wieku opartego na danych. Na przykład duża część społeczeństwa (63%) chce wiedzieć więcej o tym, w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane i udostępniane rząd. Obecnie istnieje również stosunkowo niewielka wiedza na temat tego, gdzie zwrócić się o pomoc w przypadkach, gdy technologia wyrządziła szkody.

Na szczęście w Wielkiej Brytanii istnieje wiele organizacji pracujących nad usprawnieniem zarządzania danymi. Cieszę się, że jestem członkiem zarządu CDEI, który wykonuje naprawdę ważną pracę we współpracy z rządem i przemysłem. Jak określono w rządowym Krajowa strategia dotycząca danych, zaczęliśmy już badać rolę technologii zwiększających prywatność, aby zapewnić konsumentom większe zaufanie i kontrolę nad sposobem wykorzystywania i udostępniania ich danych, a my pracujemy z rządową usługą cyfrową, która stara się opracować podejście do wykorzystywania algorytmy w sektorze publicznym są bardziej przejrzyste.

Przyszły dobrobyt, zdrowie i uczciwość tego kraju zależą od naszej zdolności do rozwijania, wdrażania i zarządzania technologiami opartymi na danych w sposób odpowiedzialny, zarówno w sytuacjach kryzysowych, jak i normalnych. Jesteśmy gotowi wykorzystać impet wywołany pandemią i podwoić wysiłki na rzecz stworzenia systemu zarządzania godnego zaufania obywateli. Tylko wtedy będziemy w stanie w pełni uwolnić transformacyjny potencjał programu technologie oparte na danych.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Byli badacze Apple zakładają startup skupiający się na bezpieczeństwie iOS

Dwóch byłych pracowników Apple, którzy pracowali dla firmy jako badacze cyberbezpieczeństwa, zakłada teraz własny startup. Zwany Podwójny Tystartup koncentruje się na pomaganiu...

Verizon ujawnia kolejną podwyżkę cen, tym razem dotyczącą planów Apple Watch

Verizon szykuje kolejną podwyżkę cen. W czwartkowym e-mailu do klientów firma ujawniła wzrost cen o 5 dolarów miesięcznie, który wpływa na plany...

Zaktualizowano Gentler Streak o obsługę większej liczby języków

Gentler Streak, popularna aplikacja fitness i wellness na platformy Apple, właśnie otrzymała aktualizację, która ułatwi korzystanie z niej większej liczbie osób na całym...
Advertisment