Innowacja oparta na godnym zaufania zarządzaniu, mówi CDEI


Godne zaufania zarządzanie nowymi technologiami cyfrowymi, takimi jak sztuczna inteligencja (AI), jest potrzebne, aby zapewnić publiczne poparcie dla ich przyjęcia, ostrzegło brytyjskie Centrum Etyki Danych i Innowacji (CDEI).

Aby ocenić opinię publiczną na temat sposobu, w jaki technologia cyfrowa została wdrożona podczas pandemii Covid-19, CDEI – organ doradczy rządu Wielkiej Brytanii ds. Odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii danych – zlecił w Deltapole ankietę, która przesłuchała nieco ponad 12000 osób w okresie od czerwca i grudzień 2020 r.

Chociaż wyniki sugerują znaczne poparcie społeczne dla korzystania z technologii opartej na danych, a prawie trzy czwarte (72%) twierdzi, że taka technologia mogłaby zostać wykorzystana w odpowiedzi na pandemię Covid-19, wielu uważało, że jej potencjał nie został w pełni wykorzystany.

Na przykład mniej niż połowa (42%) respondentów stwierdziła, że ​​technologia cyfrowa poprawiła sytuację Covid-19 w Wielkiej Brytanii, a 39% wskazało na obawy dotyczące tego, czy organizacje będą w stanie z niej prawidłowo korzystać, zamiast obaw związanych z samą technologią. .

„Niektórzy respondenci wyrazili również obawy co do zarządzania interwencjami opartymi na danych”, powiedział CDEI w swoim raporcie. „Podczas gdy 43% opinii publicznej stwierdziło, że istniejące zasady i przepisy są wystarczające, aby zapewnić odpowiedzialne korzystanie z technologii, nadal blisko jedna czwarta (24%) nie zgodziła się z tym.

„Te ustalenia są potwierdzone przez analizę statystyczną wyników. Kontrolując wszystkie inne zmienne, odkryliśmy, że zaufanie do zasad i przepisów rządzących technologią jest największym predyktorem tego, czy ktoś uważa, że ​​technologia cyfrowa ma do odegrania rolę w odpowiedzi Covid-19 ”.

Reklama

Zagłębiając się w dane, CDEI odkrył również różnicę w poziomie zaufania między starszymi i młodszymi respondentami. Na przykład na pytanie, czy wiedzieliby, gdzie zgłosić swoje obawy, gdyby czuli, że zarządzanie technologiami cyfrowymi zawodzi, tylko 39% osób w wieku od 18 do 35 lat stwierdziło, że wiedziałoby. W przypadku respondentów w wieku powyżej 55 lat liczba ta spadła do 14%, co wskazuje, że znaczna większość osób z całego świata walczyłaby obecnie o odwołanie się.

Ogólnie rzecz biorąc, CDEI stwierdził, że „istnieje stosunkowo niewielka wiedza na temat tego, gdzie należy składać skargi w przypadkach, gdy technologie oparte na danych wyrządziły szkody”, przy czym 45% wszystkich respondentów nie wie, dokąd się udać.

Wśród młodszych osób 40% zgodziło się również ze stwierdzeniem „Czuję się dobrze poinformowany o tym, jak technologia cyfrowa była wykorzystywana w czasie kryzysu”, ale tylko 22% starszych respondentów stwierdziło to samo. Znowu to pozostawia znaczną część obu grup w niezgodzie.

Aby zbudować godne zaufania zarządzanie, które zyska zaufanie obywateli w perspektywie długoterminowej, CDEI wzywa organizacje do przyjęcia zasad nakreślonych w jej ramach Macierzy zaufania, którymi są: odpowiedzialność – społeczeństwo musi rozumieć proces podejmowania decyzji i kto ponosi odpowiedzialność w ramach to; przejrzystość – organizacje, które budują lub wykorzystują technologię, muszą mieć jasność co do sposobu jej wdrażania i kompromisów; i wartość – technologia powinna być wykorzystywana z korzyścią dla jednostek lub społeczeństwa w sposób mierzony i udokumentowany.

„Technologie oparte na danych, w tym sztuczna inteligencja, mają ogromny potencjał dla naszej gospodarki i społeczeństwa” – powiedziała Edwina Dunn, wiceprzewodnicząca CDEI. „Musimy zapewnić odpowiedni system zarządzania, jeśli mamy odblokować możliwości, jakie stwarzają te technologie.

„CDEI będzie odgrywać swoją rolę, aby zapewnić, że Wielka Brytania opracuje podejścia do zarządzania, do których społeczeństwo może mieć zaufanie”.

W raporcie zwrócono również uwagę na trendy i wzorce związane ze stosowaniem sztucznej inteligencji i innych technologii opartych na danych podczas pandemii, stwierdzając, że oprócz postępów w badaniach nad szczepionkami sztuczna inteligencja nie odegrała tak dużej roli w działaniach pomocowych, jak wielu ludzi się spodziewało.

„Zamiast tego, to konwencjonalna analiza danych, poparta nowymi umowami o udostępnianiu danych, wydaje się mieć największy wpływ na pracę służb zdrowia i władz publicznych” – czytamy w raporcie.

„W przeciwieństwie do tego, wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego było minimalne. Podczas, gdy [CDEI’s Covid-19] repozytorium przechwyciło niektóre przypadki użycia, w których wdrażano sztuczną inteligencję, nie widzieliśmy dowodów na powszechne przyjęcie, a przypadki użycia były głównie zgrupowane w środowisku opieki zdrowotnej. ”

John Whittingdale, minister stanu ds. Mediów i danych, powiedział, że rząd, który został zmuszony do szybkiego, sprawnego i odpowiedzialnego udostępniania danych dla dobra publicznego, był zdecydowany wykorzystać wszystko, czego nauczył się podczas pandemii.

„Te badania potwierdzają, że zaufanie publiczne do sposobu, w jaki zarządzamy danymi, jest niezbędne” – powiedział. „Poprzez naszą krajową strategię dotyczącą danych zobowiązaliśmy się do uwolnienia ogromnego potencjału danych, aby sprostać niektórym z największych wyzwań społecznych, przy jednoczesnym utrzymaniu naszych wysokich standardów ochrony danych i zarządzania”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nowy remaster Etrian Odyssey sprawia, że ​​jeszcze bardziej tęsknię za Nintendo DS

Kiedy Nintendo zaprzestało produkcji 3DS — a wraz z nim istnienie urządzeń przenośnych z dwoma ekranami — Ubolewałem nad dziwnymi grami, których już...

MLS Season Pass obniża cenę w połowie sezonu, Apple twierdzi, że wykorzystanie usług przekroczyło jego własne oczekiwania

Karnet sezonowy MLS na Apple TV obniża swoją cenę, aby uwzględnić fakt, że mniej więcej połowa sezonu dobiegła końca. Subskrypcja karnetu 2023...

NSA zhakowała iPhone’y, twierdzi Rosja; odkryte plany wojenne

Rosja twierdził, że NSA zhakowany iPhone'y należących zarówno do obywateli rosyjskich, jak i zagranicznych dyplomatów przebywających w kraju. Co więcej, twierdzi, że Apple pomagał...
Advertisment