Inflacja wpływa na popyt na elektronikę użytkową. Przychody producentów modułów DRAM w 2022 r. spadają o 4,6%


TrendForce podaje, że apetyt konsumentów na produkty elektroniczne ucierpiał z powodu wysokiej inflacji, a globalna sprzedaż modułów DRAM w 2022 r. osiągnęła 17,3 mld USD, co oznacza spadek o 4,6% rok do roku. Wyniki przychodów różniły się znacznie wśród producentów modułów ze względu na różne dostarczane przez nich domeny.

Z danych TrendForce wynika, że ​​pięciu największych dostawców pamięci w 2022 r. odpowiadało za 90% całkowitej sprzedaży, a dziesięciu najlepszych łącznie osiągnęło 96% przychodów rynku światowego. Firma Kingston utrzymała dominujący udział w rynku na poziomie 78%. Nawet przy niewielkim spadku przychodów niezachwianie utrzymała pozycję światowego lidera. Pomimo słabego popytu na rynku końcowym, solidna skala marki firmy Kingston w połączeniu z kompleksowym łańcuchem dostaw produktów ograniczyła spadek przychodów do skromnego 5,3%, utrzymując firmę Kingston na szczycie rankingów udziału w rynku.

Wyniki przychodów poszczególnych producentów modułów były odmienne ze względu na różne strategie marek

Raxamel, zajmująca drugą pozycję, dokonała imponującego wyczynu, odnotowując wzrost o prawie 90% w 2022 r. Jednak głębsza analiza pokazuje, że wzrost ten w dużej mierze przypisuje się znacznemu spadkowi w 2021 r., co tworzy niską bazę porównawczą. Z wyłączeniem roku 2021 tendencje w zakresie przychodów są rozsądne w porównaniu z latami poprzednimi. Ramaxel osiągnął w zeszłym roku znaczne zyski w domenie serwerów i uzyskał potwierdzenie od klientów OEM serwerów, wykazując również stały wzrost podaży w segmencie OEM komputerów osobistych. Czynniki te przełożyły się na wzrost przychodów w 2022 roku, zgodny z osiągnięciami operacyjnymi spółki.

ADATA – skupiająca się głównie na produktach konsumenckich – w zeszłym roku zapuściła się także na wysokomarżowe produkty z zakresu kontroli przemysłowej, motoryzacji i e-sportu, ale ich obecny niski udział sprawił, że trudno było wytrzymać skutki globalnego spadku popytu, co doprowadziło do 10% spadek przychodów i trzecie miejsce.

POWEV, podbudowany sukcesem swojej marki na rynku e-sportu i zróżnicowanym modelem sprzedaży kanałowej, odnotował wzrost przychodów o 12,7%, plasując się na czwartej pozycji. Pomimo proaktywnego rozwoju produktów i globalnej ekspansji Kimtigo nie było w stanie przezwyciężyć spadku wydatków na elektronikę użytkową, co spowodowało spadek przychodów, a jej pozycja w zakresie przychodów nieznacznie wzrosła do piątego miejsca w 2022 r.

SMART Modular, obsługujący głównie rynek sterowania przemysłowego, stanął w obliczu wyzwań związanych z inflacją, co doprowadziło do ograniczonych budżetów zamówień korporacyjnych i zmniejszonego popytu. W efekcie jej przychody spadły o 16,1%, plasując się na szóstej pozycji. Patriot Memory, powracający na listę, w 2022 roku agresywnie rozwijał nowe przedsięwzięcia i odpowiadał na potrzeby projektów krajowych, zwiększając swoje przychody o 15,1% i zajmując siódmą lokatę.

Reklama

Udział w przychodach pozostaje ograniczony na wczesnych etapach rozwoju nowych aplikacji; przychody spadły o ponad 15% w obliczu światowego pogorszenia koniunktury gospodarczej
Firma Innodisk, awansując z dziewiątego na ósme miejsce, oparła się na swoich mocnych podstawach w zakresie rozwoju aplikacji przemysłowych, rozszerzając swoje wysiłki na zastosowania przemysłowe związane z AIoT. Ponieważ jednak dziedzina ta jest wciąż w fazie rozwoju, firma walczyła ze spadkową tendencją popytu na swoje podstawowe produkty do sterowania przemysłowego, co doprowadziło do spadku przychodów o 17,8%.

Team Group odczuła skutki wyczerpywania się zapasów w kanałach sprzedaży w drugiej połowie 2022 roku i odnotowała gwałtowny spadek popytu oraz roczny spadek przychodów o 21,4%, co spowodowało jej spadek na dziewiąte miejsce. Jednakże aktywna promocja marki e-sportu ukierunkowana na rynki niszowe sugeruje potencjalny wzrost przychodów w przypadku odbicia popytu na komputery. Apacer, uplasowany na dziesiątym miejscu, stanął w obliczu globalnego załamania gospodarczego, związanego z osłabieniem sił sprzedaży końcowej w drugiej połowie 2022 r. i bardziej konserwatywnymi zamówieniami klientów, co spowodowało spadek przychodów o 16,6%.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Na zdjęciu dysk SSD Corsair MP600 Micro M.2-2242

Corsair zaprezentował MP600 Micro, dysk SSD M.2 NVMe w formacie M.2-2242 (o długości 42 mm), który jest nieco większy od dysku MP600 Mini...

Recenzja EcoFlow Glacier: lodówka, zamrażarka i kostkarka do lodu zasilana energią słoneczną

Nie wiem, komu potrzebna jest zasilana bateryjnie lodówka, zamrażarka i kostkarka do lodu na kółkach, które można ładować za pomocą panelu słonecznego, ale...

Sztuczna inteligencja Edge Copilot firmy Microsoft nie jest w stanie podsumować każdego filmu na YouTube

Dodano jedną funkcję do AI Copilot firmy Microsoft w przeglądarce Edge w tym tygodniu jest możliwość generowania streszczeń tekstowych filmów. Jednak funkcja...
Advertisment