Jeśli kiedykolwiek natkniesz się na jakieś naprawdę interesujące dane o tym, ile pieniędzy zarobiła gra wideo, możesz być pewien, że nie powinieneś ich znać. Tak jest z tym pozornie przypadkowym odkryciem, że Diablo 4wydana w czerwcu 2023 r., do tej pory zarobiła 1 miliard dolarów przychodu, w tym ponad 150 milionów dolarów z mikropłatności tylko w sklepie w grze.
Ciekawostkę dostrzegł na stronie LinkedIn starszego menedżera ds. produktów Harrisona Froeschkego Presja gryPrzechwałki Froeschkego mogły być uzasadnione, ale najwyraźniej nie zostały zatwierdzone przez jego szefów z Blizzard Entertainment: jego profil na LinkedIn najwyraźniej został ukryty lub całkowicie usunięty.
Froeschke powiedział — według zrzutu ekranu jego profilu, który wykonał Gamepressure — że jego wysiłki na rzecz „strategii monetyzacji kosmetyków w sklepie, cen, ofert pakietowych, spersonalizowanych rabatów i planowania planu działania” przyniosły „ponad 150 mln dolarów [microtransaction] „dochód na całe życie”.
Froeschke powiedział również, że Diablo 4 „zarobił łącznie ponad 1 mld dolarów przychodu w całym okresie swojego życia”.
Całkowita liczba odsłon gry nie jest szokująca. Niedługo po Diablo 4wydanie, Activision Blizzard z dumą ogłoszono gra zarobiła 666 milionów dolarów w zaledwie pięć dni, stając się najszybciej sprzedającą się grą w historii firmy Blizzard.
Ale bardzo ciekawie jest wiedzieć, ile Diablo 4Sklep ‘s powstał z kilku powodów. Pierwszym jest to, że Diablo 4model biznesowy premium — z pełnopłatną wersją gry wspieraną mikropłatnościami — stał się coraz rzadszy w przypadku gier z obsługą na żywo, co budzi wątpliwości co do jego wykonalności. Konkurenci tacy jak Przeznaczenie 2 i własne Blizzarda Ostrzeżenia 2 przeszły na model free-to-play, aby przyciągnąć większą liczbę graczy, podczas gdy rok 2024 był naznaczony całkowitą porażką innych wydań premium z usługami na żywo, takich jak Oddział Samobójców: Zabij Ligę Sprawiedliwości I Zgoda (choć uczciwie jest zauważyć, że jest jeszcze inny, Nurkowie piekielni 2był duży hit).
Diablo 4 miał tę korzyść z tych początkowych, oszałamiających sprzedaży gier jako podstawy, ale mimo to 15% przychodów z całego okresu użytkowania — lub, mówiąc inaczej, 10 milionów dolarów miesięcznie — jest całkiem imponujące. (Choć nie jest to ta sama liga, co na przykład 1,62 miliarda dolarów, które EA zarobiło z trybów Ultimate Team swoich gier sportowych w roku obrotowym 2020-2021.)
Innym powodem, dla którego jest to interesujące, jest fakt, że seria Diablo ma bardzo burzliwą historię pod względem mikropłatności. Diablo 3 uruchomiono dom aukcyjny na prawdziwe pieniądze, który był próbą Blizzarda, aby odciąć się od handlu przedmiotami, który seria tradycyjnie zachęcała między graczami. Był on bardzo niepopularny i ostro krytykowany za wpływ na projekt i równowagę gry; Blizzard ostatecznie wyłączył tę opcję. Gra mobilna Diablo Nieśmiertelny również przyciągnął sporo ognia monetyzacja typu „zapłać, aby wygrać”. Diablo 4Znacznie mniej kontrowersyjny sklep oferuje kosmetyczne skórki na sprzedaż, a także wzmocnienia karnetu bojowego, który również oferuje wyłącznie kosmetyczne nagrody w swojej płatnej ścieżce. 150 milionów dolarów to sporo ładnych mieczy.
Ponadto ta liczba przychodów wskazuje, że Blizzardowi udało się skutecznie utrzymać zaangażowanie graczy w grę — szczególnie w sezonie Loot Reborn, który całkowicie odmienił rozgrywkę. Diablo 4wyszczególnienie do wiele uznania.
Ale mikropłatności nie są jedynym planem Blizzarda na zarabianie pieniędzy Diablo 4 w dłuższej perspektywie. W rzeczywistości nie są nawet głównym planem. 8 października nastąpi start Statek nienawiścirozszerzenie w pełnej cenie Diablo 4 która wprowadza nową kampanię, nową mapę do eksploracji i nową klasę postaci, Duchowo narodzony.