Igrzyska olimpijskie nie były tylko dobre dla streamingu — podniosły też oglądalność tradycyjnej telewizji. Mimo że igrzyska w Paryżu stanowiły zaledwie trzy dni Raport Nielsena z lipca 2024 r.doprowadziły one do 2,3-procentowego wzrostu ogólnej oglądalności telewizji w porównaniu z czerwcem i 3,5-procentowego wzrostu w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.
W ciągu miesiąca telewizja nadawana zdobyła 20,3 procent wszystkich widzów, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim miesiącem. Stanowiła również ponad 22 procent oglądalności telewizji, gdy w ostatnim tygodniu lipca rozpoczęły się igrzyska olimpijskie. Jak wskazano na zewnątrz Reporter z HollywoodRzadko zdarza się, aby w lipcu nastąpił wzrost oglądalności tradycyjnej telewizji, ponieważ zazwyczaj jest to jeden z najsłabszych miesięcy dla telewizji nadawczej i kablowej.
Podobnie streaming przyciągnął więcej widzów, stanowiąc 41,4 procent wszystkich oglądanych programów telewizyjnych w tym miesiącu. Według Nielsena pozwoliło to streamingowi zwiększyć swój udział w telewizji o ponad jeden punkt, bijąc rekord ustanowiony w czerwcuPeacock, który wyłącznie transmitował Igrzyska Olimpijskie, odnotował 33-procentowy wzrost oglądalności — jest to największy wzrost, jaki Nielsen zaobserwował od czasu, gdy w 2020 r. zaczął publikować raporty dotyczące transmisji strumieniowej.
Pomimo tego wzrostu YouTube pozostał platformą streamingową o najlepszych wynikach i stał się pierwszą usługą, która przechwyciła ponad 10 procent wszystkich oglądalności telewizji. Max, Disney Plus i Prime Video również odnotowały zauważalny wzrost oglądalności dzięki takim serialom jak Dom Smoka, NiebieskiI Chłopcy.
Jeśli zarówno telewizja kablowa, jak i streaming odnotowują tak duże wzrosty na podstawie samych danych, trzy dni Igrzysk Olimpijskich, prawdopodobnie zobaczymy jeszcze większy wzrost, gdy Nielsen opublikuje swój raport za sierpień.