IBM zobowiązał się zapewnić 30 milionom ludzi na całym świecie nowe umiejętności oparte na technologii do 2030 r. poprzez lokalne partnerstwa z dostawcami usług edukacyjnych, departamentami rządowymi i innymi organizacjami w 30 krajach.
W dążeniu do zapewnienia ludziom w każdym wieku umiejętności potrzebne do przyszłych ról, firma technologiczna będzie wykorzystywać zarówno nowe, jak i istniejące programy wraz z organizacjami partnerskimi, aby uczyć ludzi różnych umiejętności, w tym umiejętności technicznych i umiejętności przydatnych w miejscu pracy.
Prezes i dyrektor generalny IBM Arvind Krishna zwrócił uwagę, że możliwości szkoleniowe w sektorze technologicznym nie zawsze są dostępne dla wszystkich.
„Talent jest wszędzie – możliwości szkoleniowe nie są”, powiedział. „Dlatego musimy podjąć duże i odważne kroki w celu rozszerzenia dostępu do umiejętności cyfrowych i możliwości zatrudnienia, aby więcej osób – niezależnie od ich pochodzenia – mogło skorzystać z gospodarki cyfrowej”.
W wielu przypadkach wydaje się, że: luka między umiejętnościami, których ludzie się uczą, a umiejętnościami potrzebnymi w miejscu pracy – wraz z postępem technologii i coraz bardziej osadzoną w tak wielu dziedzinach życia ważne jest, aby każdy otrzymał przynajmniej podstawowe umiejętności potrzebne do poruszania się w cyfrowym świecie, powiedział.
W ramach inicjatywy IBM ogłosił 170 nowych partnerstw z odpowiednimi organizacjami, a firma ma nadzieję, że jej podejście pomoże dotrzeć do nawet 30 milionów ludzi na całym świecie, ponieważ będzie korzystać z różnych programów i partnerstw, dostosowując się do lokalnych potrzeb.
Obejmuje to bezpłatne umiejętności dla nastolatków w szkołach, programy zapewniające dostęp do mentorów oraz płatne staże i praktyki, w wielu przypadkach obejmujące organizacje lub programy mające na celu pomoc niedostatecznie reprezentowanym grupom, takim jak kobiety i weterani, w zdobywaniu umiejętności technicznych.
Posługując się przykładem Wielkiej Brytanii, IBM ogłosił partnerstwo z takimi organizacjami, jak Ada Lovelace High School, gdzie uczniowie otrzymają umiejętności w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego, sztucznej inteligencji (AI) i przetwarzania w chmurze w ramach programu IBM P-TECH.
Program P-TECH ma również na celu nauczenie studentów innych umiejętności związanych z pracą, które pomogą im pracować w sektorze technologii, takich jak zwinne i projektowe myślenie.
IBM współpracuje również z Brytyjską Radą ds. Uchodźców i Digital Innovators, aby pomagać ludziom poprzez jej IBM SkillsBuild dla osób poszukujących pracy i współpracuje z różnymi organizacjami w Irlandii, takimi jak Technology Ireland ICT, Business and Community Ireland oraz Fasttrack into IT.
Sreeram Visvanathan, dyrektor generalny IBM UK and Ireland, powiedział: „W erze cyfrowej transformacji talenty są naszym najcenniejszym zasobem. Wielka Brytania ma niesamowitą okazję do przewodzenia światu we wschodzących branżach oraz dzięki innowacjom w dziedzinie kwantowej, czystej energii, zrównoważonego rozwoju, technologii medycznych, technologii cybernetycznych i innych.
„Wspieranie nowej generacji talentów technicznych jest powszechną potrzebą we wszystkich tych obszarach. IBM jest zaangażowany we współpracę z instytucjami rządowymi, przemysłowymi i akademickimi w całym kraju, aby zaoferować studentom możliwość zdobycia umiejętności cyfrowych. Razem możemy rozwijać odpowiednie umiejętności dla naszej gospodarki cyfrowej i przyspieszać innowacje, aby wnieść istotny wkład w naszą gospodarkę”.
Wielu twierdziło, że współpraca jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu luki w umiejętnościach w Wielkiej Brytanii, zachęcając dostawcy edukacji, rząd i przemysł do współpracy opracowanie programów mających na celu zapewnienie młodym ludziom i osobom, którym brakuje podstawowych umiejętności cyfrowych, przeszkolenia w zakresie umiejętności potrzebnych do wypełniania luk w talentach i poruszania się w codziennym życiu – które może wyglądać inaczej w różnych krajach lub regionach.
Podejście IBM, wykorzystujące partnerstwa lokalne i różnorodne inicjatywy, ma na celu zapewnienie ludziom potrzebnych umiejętności w sposób, który najlepiej odpowiada każdej grupie docelowej.