IBM dodał funkcje do cyfrowego środowiska Wimbledonu organizowanego przez Lawn Tennis Club w oparciu o generatywną sztuczną inteligencję (GenAI). Platforma danych i sztucznej inteligencji IBM Watsonx, która jest wykorzystywana do obsługi funkcji Catch Me Up podczas mistrzostw tenisa ziemnego Wimbledon 2024, wyświetla karty zawodników przed i po meczu z historiami graczy generowanymi przez sztuczną inteligencję oraz analizami za pośrednictwem witryn wimbledon.com i Wimbledonu 2024 Aplikacja.
Catch Me Up został zbudowany przy użyciu Model wielkojęzykowy IBM Granite (LLM) aby dostarczać tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję, korzystając z możliwości platformy Watsonx. IBM powiedział, że model został przeszkolony w stylu redakcyjnym Wimbledonu i jest monitorowany przez All England Club.
Według IBM funkcja ta ma pomóc Wimbledonowi dotrzeć do nowych i istniejących fanów tenisa na całym świecie, a także zapewnić fanom dostęp do bardziej aktualnych, wyselekcjonowanych relacji z meczów singlowych kobiet i mężczyzn, które często odbywają się jednocześnie.
W tym roku Wimbledon wykorzysta również generatywną sztuczną inteligencję, aby zapewnić relacje z szerszej gamy meczów niż było to wcześniej dostępne, w tym wydarzeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ulepszenia stanowią część przeprojektowanego cyfrowego centrum meczowego, znanego jako IBM Slamtracker, które jest dostępne w aplikacji Wimbledon i na stronie wimbledon.com. Wykorzystując generatywną sztuczną inteligencję zbudowaną na platformie Watsonx, IBM Slamtracker oferuje podglądy meczów punktowane i recenzje po meczu w przypadku meczów pojedynczych kobiet i mężczyzn.
Chris Clements, dyrektor ds. produktów cyfrowych w All England Club, powiedział: „Dążymy do zapewnienia fanom najwyższej jakości wrażeń z Wimbledonu, zarówno osobiście, jak i cyfrowo.
„Generatywna sztuczna inteligencja pozwala nam skalować naszą zdolność do dostarczania fanom różnych typów treści, gdziekolwiek się znajdują, na świecie, w sposób dla nich spersonalizowany. Tegoroczna nowa funkcja Catch Me Up ułatwi fanom śledzenie kluczowych wątków pojawiających się podczas Mistrzostw”.
Jak wynika z globalnej ankiety Morning Consult zleconej przez IBM, większość fanów tenisa pozytywnie ocenia sztuczną inteligencję. Aktualizacje w czasie rzeczywistym (36%), spersonalizowane treści (31%) i unikalne spostrzeżenia (30%) to trzy najczęściej wybierane przez fanów tenisa obszary, gdy proszeni są o ocenę technologii, które zapewniłyby im lepsze doświadczenia.
Do bardziej interesujących wyników badania należy stwierdzenie, że wzięło w nim udział około jednej trzeciej (31%) fanów tenisa na całym świecie korzystać z wielu urządzeń podczas oglądania wydarzeń sportowych, przede wszystkim, aby uzyskać więcej informacjioglądaj wiele meczów jednocześnie i wchodź w interakcję z innymi fanami.
Ponadto prawie połowa (47%) z nich codziennie lub co tydzień korzysta z dodatkowych treści dotyczących tenisa, a podsumowanie i personalizacja to dwie najważniejsze cechy treści sportowych.
Omówienie użycia Sztuczna inteligencja w partnerstwie IBM/Lawn Tennis AssociationJonathan Adashek, starszy wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w IBM, powiedział: „Nasze nowe badanie potwierdza, że firmy zaczynają rozumieć pozytywny wpływ, jaki technologie takie jak generatywna sztuczna inteligencja mogą mieć na ich doświadczenia cyfrowe. IBM udostępnia także te same technologie z naszej platformy danych i sztucznej inteligencji watsonx klientom na całym świecie, w niemal każdym sektorze, aby sprostać ich unikalnym potrzebom biznesowym.
Mistrzostwa Wimbledonu odbędą się w dniach 1–14 lipca 2024 r.