NHTSA twierdzi, że przyczyną jest zintegrowany moduł sterujący ładowaniem (ICCU), który prawdopodobnie ulegnie uszkodzeniu na skutek wewnętrznej usterki elektrycznej.
W przypadku awarii modułu ICCU pojawia się seria ostrzeżeń dla kierowcy, a pojazd aktywuje „bezpieczny” tryb jazdy, który powoli zmniejsza moc napędu w ciągu 20–40 minut.
Hyundai poinstruuje właścicieli, aby zabrali uszkodzone pojazdy do dealerów w celu wymiany modułu ICCU i powiązanego z nim bezpiecznika oraz zainstalowania nowego oprogramowania, aby zapobiec przepięciu, które mogłoby ponownie uszkodzić część. Hyundai powiedział NHTSA, że 2 listopada „ulepszone oprogramowanie ICCU zostało wdrożone w ramach zmiany w trakcie produkcji” w pojazdach.
Dotyczy to modeli 2022–2024 Ioniq 5, 2023–2025 Ioniq 6, 2023–2025 Genesis GV60, 2023–2025 Genesis GV70 (zelektryfikowany) i 2023–2024 Genesis G80. Od stycznia Hyundai powiadomi właścicieli pojazdów, których dotyczy problem, pocztą i zwróci im bieżące wydatki związane z wycofaniem.