Hyundai Kona EV 2024 jest odważniejszy i ma nieco większy zasięg


Kompaktowy SUV Hyundai Kona dostał rozświetleniaa teraz jest producentem samochodów ujawniając nowe szczegóły o przeprojektowaniu roku modelowego 2024, które obejmuje niewielką poprawę zasięgu dla modelu w pełni elektrycznego.

Kona EV to stosunkowo niedoceniany elektryczny SUV na rynku masowym w porównaniu do Tesli Model Y i Mustanga Mach-E, ale teraz został przeprojektowany od podstaw jako przede wszystkim pojazd elektryczny. Jest wyposażony w akumulator o pojemności 65,4 kWh, który zapewnia zasięg około 304 mil (490 km) przy pełnym naładowaniu w oparciu o europejskie szacunki WLTP.

Poprzedni model z 2023 roku Kona miała akumulator o podobnej wielkości 64 kWh (daleki zasięg) z europejskim zasięgiem WLTP wynoszącym 301 mil (484 km). Szacunki zasięgu Agencji Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych są generalnie bardziej konserwatywne niż WLTP; agencja oceniła na przykład zasięg Kona EV 2023 na 258 mil na jednym ładowaniu. W e-mailu do Krawędźstarszy menedżer Hyundaia ds. PR produktów i zaawansowanych układów napędowych, Derek Joyce, napisał, że oferta w USA nie została jeszcze sfinalizowana, ale zostanie ujawniona na tegorocznym salonie samochodowym w Nowym Jorku, który odbędzie się w kwietniu.

Hyundai ogłosił wczoraj nowy model Kona drugiej generacji podczas swojej światowej premiery cyfrowej i dziwnie nazwał kompaktowego SUV-a pojazdem „multiplayer”. Zapytany, Joyce powiedział Krawędź firma używa tego terminu do opisania „wyjątkowej wszechstronności”, która „pomaga szerokiej gamie ludzi realizować ich potrzeby związane ze stylem życia z wolnością, wszechstronnością i możliwościami”. Dlaczego nie.

Wszechstronność oczywiście wskazuje na różne opcje układu napędowego, w tym modele hybrydowe typu plug-in i modele gazowe, a także sportowe wersje N-line każdego z nich. Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company, Jaehoon Chang, powiedział w komunikacie prasowym, że Kona EV „odegra główną rolę” obok dedykowanych modeli Ioniq EV. Całkowicie elektryczna Kona działa na platformie 400 V, która nie pasuje do firmowej platformy E-GMP 800 V na Ioniq 5 i 6jak również Kia EV6 I nadchodzące EV9 pojazdy.

Hyundai twierdzi, że zwiększył całkowity rozmiar Kona 2024 w porównaniu do wersji 2017. Całkowita długość nowego EV jest teraz o 175 mm dłuższa i wynosi 4355 mm, a rozstaw osi jest teraz większy o 60 mm i wynosi 2660 mm. Jest również o 25 mm szerszy (1825 mm) i o 20 mm wyższy (1575 mm). Ponadto pojazd ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,27. Jednak przedni bagażnik jest niesamowicie mały i ma 0,95 stopy sześciennej w porównaniu do 4,1 stopy sześciennej Modelu Y.

Reklama

Kona EV 2024 jest wyposażony w bardziej zorientowane na technologię funkcje, takie jak tryb jazdy „I-Pedal” jednym pedałem, a także zewnętrzne i wewnętrzne Gniazda Vehicle-to-Load (V2L). które umożliwiają korzystanie z urządzeń gospodarstwa domowego zasilanych prądem zmiennym, wykorzystując samochód jako akumulator. Nowe pojazdy Kona są również wyposażone w dwa 12,3-calowe panoramiczne ekrany instrumentów i systemów informacyjno-rozrywkowych, cyfrowe klucze i obsługują aktualizacje oprogramowania OTA.

Kona EV może być poważnym kandydatem dla tych, którzy szukają swojego pierwszego EV

Hyundai jest również wyposażony w zaawansowany system wspomagający kierowcę (ADAS), który może pomóc w utrzymywaniu pasa ruchu i tempomacie uwzględniającym ruch drogowy, a także w monitorowaniu martwego pola. Z przodu i z tyłu pojazdu znajdują się również nowe, zabawne paski świetlne z pikselami.

Jako EV, Kona może być potencjalnie bardzo atrakcyjna, jeśli cena jest odpowiednia – obecny model zaczyna się od rozsądnej 33 550 USD w USA. Zakładając, że w USA będzie miał zasięg większy niż 258 mil, Kona 2024 może być poważnym kandydatem dla tych, którzy chcą wskoczyć do swojego pierwszego EV.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przebicie mogłoby przekonać producentów samochodów do przyjęcia nowej generacji CarPlay

Jabłko nie miał szczęścia przekonać producentów samochodów do przyjęcia nowej generacji CarPlay, w którym własny interfejs użytkownika przejmuje wszystkie lub większość wyświetlaczy pojazdu....

Pamięć G.SKILL osiąga 31 rekordów podkręcania w okresie Computex 2024

G.SKILL International Enterprise Co., Ltd., wiodąca na świecie marka wydajnych podkręcanych pamięci i komponentów do komputerów PC, z radością ogłasza osiągnięcie 31 rekordów...

Wgłębianie się w obietnicę reformy planowania centrów danych Partii Pracy w programie wyborczym Partii Pracy

Manifest wyborczy Partii Pracy zawiera zobowiązanie do usunięcia barier planistycznych, które wstrzymują rozwój centrów danych i, z kolei, hamują wzrost gospodarczy Wielkiej Brytanii. Według...
Advertisment