Kompaktowy SUV Hyundai Kona dostał rozświetleniaa teraz jest producentem samochodów ujawniając nowe szczegóły o przeprojektowaniu roku modelowego 2024, które obejmuje niewielką poprawę zasięgu dla modelu w pełni elektrycznego.
Kona EV to stosunkowo niedoceniany elektryczny SUV na rynku masowym w porównaniu do Tesli Model Y i Mustanga Mach-E, ale teraz został przeprojektowany od podstaw jako przede wszystkim pojazd elektryczny. Jest wyposażony w akumulator o pojemności 65,4 kWh, który zapewnia zasięg około 304 mil (490 km) przy pełnym naładowaniu w oparciu o europejskie szacunki WLTP.
Poprzedni model z 2023 roku Kona miała akumulator o podobnej wielkości 64 kWh (daleki zasięg) z europejskim zasięgiem WLTP wynoszącym 301 mil (484 km). Szacunki zasięgu Agencji Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych są generalnie bardziej konserwatywne niż WLTP; agencja oceniła na przykład zasięg Kona EV 2023 na 258 mil na jednym ładowaniu. W e-mailu do Krawędźstarszy menedżer Hyundaia ds. PR produktów i zaawansowanych układów napędowych, Derek Joyce, napisał, że oferta w USA nie została jeszcze sfinalizowana, ale zostanie ujawniona na tegorocznym salonie samochodowym w Nowym Jorku, który odbędzie się w kwietniu.
Hyundai ogłosił wczoraj nowy model Kona drugiej generacji podczas swojej światowej premiery cyfrowej i dziwnie nazwał kompaktowego SUV-a pojazdem „multiplayer”. Zapytany, Joyce powiedział Krawędź firma używa tego terminu do opisania „wyjątkowej wszechstronności”, która „pomaga szerokiej gamie ludzi realizować ich potrzeby związane ze stylem życia z wolnością, wszechstronnością i możliwościami”. Dlaczego nie.
Wszechstronność oczywiście wskazuje na różne opcje układu napędowego, w tym modele hybrydowe typu plug-in i modele gazowe, a także sportowe wersje N-line każdego z nich. Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company, Jaehoon Chang, powiedział w komunikacie prasowym, że Kona EV „odegra główną rolę” obok dedykowanych modeli Ioniq EV. Całkowicie elektryczna Kona działa na platformie 400 V, która nie pasuje do firmowej platformy E-GMP 800 V na Ioniq 5 i 6jak również Kia EV6 I nadchodzące EV9 pojazdy.
Hyundai twierdzi, że zwiększył całkowity rozmiar Kona 2024 w porównaniu do wersji 2017. Całkowita długość nowego EV jest teraz o 175 mm dłuższa i wynosi 4355 mm, a rozstaw osi jest teraz większy o 60 mm i wynosi 2660 mm. Jest również o 25 mm szerszy (1825 mm) i o 20 mm wyższy (1575 mm). Ponadto pojazd ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,27. Jednak przedni bagażnik jest niesamowicie mały i ma 0,95 stopy sześciennej w porównaniu do 4,1 stopy sześciennej Modelu Y.
Kona EV 2024 jest wyposażony w bardziej zorientowane na technologię funkcje, takie jak tryb jazdy „I-Pedal” jednym pedałem, a także zewnętrzne i wewnętrzne Gniazda Vehicle-to-Load (V2L). które umożliwiają korzystanie z urządzeń gospodarstwa domowego zasilanych prądem zmiennym, wykorzystując samochód jako akumulator. Nowe pojazdy Kona są również wyposażone w dwa 12,3-calowe panoramiczne ekrany instrumentów i systemów informacyjno-rozrywkowych, cyfrowe klucze i obsługują aktualizacje oprogramowania OTA.
Kona EV może być poważnym kandydatem dla tych, którzy szukają swojego pierwszego EV
Hyundai jest również wyposażony w zaawansowany system wspomagający kierowcę (ADAS), który może pomóc w utrzymywaniu pasa ruchu i tempomacie uwzględniającym ruch drogowy, a także w monitorowaniu martwego pola. Z przodu i z tyłu pojazdu znajdują się również nowe, zabawne paski świetlne z pikselami.
Jako EV, Kona może być potencjalnie bardzo atrakcyjna, jeśli cena jest odpowiednia – obecny model zaczyna się od rozsądnej 33 550 USD w USA. Zakładając, że w USA będzie miał zasięg większy niż 258 mil, Kona 2024 może być poważnym kandydatem dla tych, którzy chcą wskoczyć do swojego pierwszego EV.