HSBC uruchamia program edukacyjny dla klientów, którego celem jest pomoc klientom w zdobyciu umiejętności i wiedzy wymaganej, aby stać się pewnymi użytkownikami usług bankowości mobilnej i online.
Ponieważ banki, w tym HSBC, tworzą przesuwanie cięć do sieci oddziałów i większe wydatki na kanały usług cyfrowych, potrzebują, aby klienci dołączyli do nich podczas transformacji.
HSBC @ Home, jak znana jest inicjatywa, pomoże klientom zacząć i budować zaufanie do zarządzania swoimi pieniędzmi za pomocą aplikacji mobilnej i usług bankowości internetowej.
Odbędą się wirtualne webinaria na żywo dla klientów, podczas których otrzymają szkolenie w zakresie korzystania z usług cyfrowych, bezpieczeństwa w Internecie i zarządzania pieniędzmi. Klienci będą kontaktowani i zapraszani na sesje.
Jackie Uhi, szef sieci HSBC w Wielkiej Brytanii, powiedział: „Ponieważ wielu ludzi traktuje technologię cyfrową jako swój główny kanał bankowy, niektórzy po raz pierwszy stworzyliśmy HSBC @ Home, aby pomóc budować zaufanie i poszerzać ich cyfrowe umiejętności.
„Program, który zostanie dostarczony w naszych oddziałach w Wielkiej Brytanii, obejmuje wszystko, od rejestracji w naszych usługach cyfrowych i czynności, które można zrobić za pośrednictwem aplikacji mobilnej i bankowości internetowej, po ochronę przed oszustwami.
„Korzystanie z wideokonferencji do prowadzenia tych sesji pomogło nam dotrzeć do większej liczby klientów podczas pandemii, niż byłoby to możliwe w innym przypadku, i pokazuje, jak klienci mogą zarządzać swoimi finansami w podróży lub w zaciszu własnego domu” – dodał Uhi.
W styczniu HSBC ogłosił, że zamyka kolejne 82 oddziały, ponieważ pandemia Covid-19 wzmacnia strategię banku polegającą na przenoszeniu klientów do kanałów cyfrowych. Stwierdzono, że nawet bez skutków pandemii 90% wszystkich kontaktów z klientami odbywa się teraz przez telefon, internet lub smartfon. Stwierdzono również, że ponad 100 000 klientów tygodniowo kontaktuje się z bankiem w mediach społecznościowych.
HSBC podało, że w ciągu ostatniego roku zarejestrowało ponad 750 000 nowych aplikacji bankowości mobilnej i ponad miliard logowań cyfrowych na całym świecie. Dodał, że kanały czatu są coraz częściej używane przez klientów, z ponad 105 000 czatów tygodniowo.
HSBC poinformował, że planuje rozbudowę HSBC @ Home jeszcze w tym roku, mając nadzieję, że pracownicy banku będą przeprowadzać sesje twarzą w twarz. „Odbędą się one w naszych oddziałach, w lokalnych ośrodkach kultury i urzędach miejskich, a ostatecznie będą działać równolegle z naszą wirtualną ofertą” – powiedział Uhi.
W swoim najnowsze ogłoszenie o zamknięciu oddziaługdzie ogłosił zamknięcie 82 oddziałów, HSBC powiedział, że pandemia Covid-19 „skrystalizowała” jego „myślenie” w zakresie zmniejszenia zależności od sieci oddziałów w obsłudze klientów.
HSBC nie jest sam, z setkami – prawdopodobnie tysiącami – oddziałów przeznaczonych do zamknięcia w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
TSB ogłosiło niedawno, że w tym roku zamknie ponad 150 oddziałów, pozostawiając prawie 1000 miejsc pracy.
Po drugiej stronie Morza Irlandzkiego Bank of Ireland poinformował w tym tygodniu, że zamyka ponad 80 oddziałów w Irlandii, zmniejszając swoją sieć do 169, podczas gdy w Irlandii Północnej sieć zostanie zmniejszona z 15 do 13. Bank podał, że decyzja została podjęta dokonano w następstwie „sejsmicznej zmiany w kierunku bankowości cyfrowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy” podczas pandemii Covid-19.