Honda restrukturyzuje swoją działalność, mając nadzieję na osiągnięcie 100-procentowej sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2040 roku. W związku z tym firma ogłosiła, że wszystkie samochody elektryczne marki Acura będą sprzedawane wyłącznie online, począwszy od SUV-a ZDX, który ma się ukazać w przyszłym roku.
Firma zmienia listę liderów i tworzy nowy dział zajmujący się sprzedażą, marketingiem i komunikacją dla rozwijającego się biznesu pojazdów elektrycznych. I pozycjonuje swoją luksusową i wydajną markę Acura jako „czubek włóczni” w przejściu na pojazdy elektryczne, co obejmuje ulepszone usługi oprogramowania, a przede wszystkim handel elektroniczny.
To wszystko zaczyna się od modeli RDX i RDX Type S, których przedsprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku, a dostawy do klientów spodziewane są w 2024 roku. Precyzyjny samochód koncepcyjny w zeszłym roku będzie pierwszym modelem sprzedawanym wyłącznie online, powiedział starszy wiceprezes Hondy, Mamadou Diallo, który niedawno został awansowany na kierownika całej sprzedaży amerykańskiej Hondy.
Firma zmienia listę liderów i tworzy nowy dział zajmujący się sprzedażą, marketingiem i komunikacją dla rozwijającego się biznesu pojazdów elektrycznych
„To, co widzimy, to dostarczanie klientom [and] konsumentom wygodę zawierania transakcji tam, gdzie chcą” – powiedział Diallo, zauważając, że sieć dealerów Hondy pozostanie częścią tego procesu.
Przemysł motoryzacyjny powoli wdrażał sprzedaż online, a tradycyjni dealerzy pozostają najbardziej typowym punktem wejścia dla kupujących. Niektórzy producenci samochodów, tacy jak Tesla, unikają modelu dealerskiego na rzecz sprzedaży bezpośredniej konsumentowi – ale nie bez gwałtownego sprzeciwu ze strony dealerów, którzy zagwarantowali sobie prymat w ustawodawstwie w większości stanów w USA.
„Niezależnie od tego, czy proces ten rozpoczyna się w twoim salonie, a następnie jest kontynuowany w salonie, czy zaczyna się w salonie, w którym ktoś chce dotknąć i poczuć samochód na podłodze salonu, nadal będziesz musiał wprowadzić te informacje” – powiedział Diallo.
Dotychczasowa strategia Hondy w zakresie pojazdów elektrycznych była określana przez partnerstwa z innymi producentami. Oba pierwsze samochody elektryczne producenta, Acura ZDX i Honda Prologue, będzie zbudowany na architekturze elektrycznej Ultium firmy General Motors dzięki współpracy z producentem samochodów z Detroit. Tymczasem Honda pomaga w uruchomieniu Pierwsza marka pojazdów Sony Afeela, z których pierwszy ma trafić do sprzedaży w Ameryce Północnej w 2026 roku.
Firma, która była zaskoczeni przez szybki wzrost popytu na pojazdy elektryczne, stara się dogonić swoich rywali w Europie i Ameryce Północnej. I ma dużo żelazka w ogniu, stawiając nie tylko na pojazdy czysto elektryczne, ale także motocykle elektryczne, motorowery, skutery, elektryczne pojazdy pionowego startu i lądowania oraz technologię wymiany akumulatorów.
W związku z tym Honda ogłosiła we wtorek, że utworzy nowy dział o nazwie Electrification Business Development Operations, aby skonsolidować wszystkie te oferty. Zmniejszy również liczbę operacji regionalnych z sześciu do trzech: w Ameryce Północnej, Chinach i „regionach stowarzyszonych”.
„W szczególności Honda będzie dążyć do dalszego przyspieszenia swojej działalności w zakresie elektryfikacji i tworzenia nowej wartości poprzez wykorzystanie szerokiej i rozszerzającej się gamy produktów i usług związanych z mobilnością” – podała firma w komunikacie prasowym.
Firma twierdzi, że wyda 30 hybrydowych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych z ogniwami paliwowymi do 2030 r. I stawia sobie za cel agresywną sprzedaż swoich pierwszych pojazdów elektrycznych: 60 000 SUV-ów Prologue w USA w 2024 r.; 70 000 sztuk w 2025 roku; i 300 000 w 2026 r. Mówiąc szerzej, firma chce, aby do 2030 r. 40 procent jej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne i napędzane ogniwami paliwowymi, 80 procent do 2035 r., i 100 procent do 2040 r. Pod koniec ubiegłego roku Honda ogłosiła, że zbuduje Fabryka baterii o wartości 4,4 miliarda dolarów z południowokoreańską firmą LG Chem w Ohio.