Honda utworzyła obiekt demonstracyjny w Japonii, aby zaprezentować swoje plany masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych po niższych kosztach, co może mieć kluczowe znaczenie dla odblokowania w przyszłości pojazdów elektrycznych o większym zasięgu i trwałości.
Baterie półprzewodnikowe były nieuchwytne dla wielu firm ze względu na złożoność zwiększania skali produkcji. Technologia ta polega na zastąpieniu ciekłych elektrolitów znajdujących się w obecnych akumulatorach litowo-jonowych suchymi materiałami przewodzącymi, co zapewnia wyższą gęstość energii i dłuższą żywotność. Ale aby odnieść sukces, będzie to wymagało zupełnie nowego procesu produkcyjnego.
Honda twierdzi, że przyspiesza badania w nowym zakładzie demonstracyjnym o powierzchni 27 000 metrów kwadratowych, zlokalizowanym w Sakura City w Japonii, i skraca czas wymagany do wyprodukowania pojedynczego egzemplarza. Zakład dysponuje pełnowymiarowym sprzętem podzielonym na trzy budynki: pierwszy do formowania katod i montażu ogniw; drugi do tworzenia anody; a trzeci do aktywacji elektrolitu i montażu modułu.
Plan obejmuje zastosowanie ciągłego mieszalnika wbudowanego, który według Hondy jest „trzy razy szybszy” niż typowe przetwarzanie wsadowe ogniw. Honda planuje produkcję akumulatorów na tej linii w styczniu.
Honda przygotowuje technologię półprzewodnikową do masowej produkcji w drugiej połowie lat 20. XX wieku. Dyrektor generalny firmy, Toshihiro Mibe, wymknął się, że akumulatory półprzewodnikowe również będą klucz do odblokowania tańszych pojazdów elektrycznych.