Historia Silksong jest tak blisko do przybicia


Hollow Knight: SilksongHistoria kontynuuje styl narracyjny Team Cherry od pierwszej gry, chwytając fragmenty historii i rozwoju postaci tu i tam. Kiedy wszystko załamujesz, pozostawiasz trochę zaskoczone, jak coś, co zaczęło się tak proste, ostatecznie stało się tak ważne. Jak reszta Silksongprawie każda część historii jest lepsza i bardziej ambitna niż jej poprzednik, z silną centralną ideą i niezwykłym zwrotem akcji.

„Prawie” jest jednak kluczowym słowem. Jest tylko jeden duży problem: Team Cherry nie może zdecydować, czy głównym bohaterem jest Hornet, czy gracz.

[Ed. note: The piece contains heavy spoilers for Silksong’s standard and true ending.]

Silksong Zaczyna się od Hornet w klatce. Tkacze Pharloom schwytali ją na licytacji Grand Mother Silk, lokalnego boga, od którego Hornet jest częściowo zstąpiony, ale Hornet ucieka i kończy z grubą szlachcic, która rozpoczyna pielgrzymkę. Hornet podróżuje z piekielnych głębin pośród stosów kości i zwłok i stopniowo podchodzi do Cytadeli, gdzie żyje skorumpowana kasta religijna Pharlooma. Po drodze świadczy o okrucieństwie i cierpieniu wykorzystywane masy znoszą się w imieniu tak zwanej wiary-robotników, którzy oddają swoje życie, aby robaki cytadeli mogły żyć w komfortie, dysydenci i „grzeszników” uwięzionych za odważne, by myśleć inaczej i tak dalej.

Reklama

Lace, kolejny tkacz urodzony w jedwabiu z jedwabiu Grand Matki Silksong-Peak) również wznosi się do cytadeli i planuje obudzić matkę, zemścić się na ministrach i chórzanach, którzy uwięzieni matki jedwabiu, i… cóż, to naprawdę tak daleko, jak planuje się plan. Hornet się zdarza, a na standardowym zakończeniu przejmuje od matki jedwabiu. Na prawdziwym zakończeniu Hornet Impreviss Mother Silk, kończy walkę z pustką (powtarzający się nikczemny istot Pusty rycerz) i uwalnia koronki z pustki, zanim matka jedwabna poświęca się, aby oboje mogli chodzić uwolnić.

Silksong to historia pielgrzymkowa. „Bez gówna”, słyszę, jak mówisz, ale nie mam na myśli oczywistej części „wszyscy poszli do cytadeli”. Mam na myśli, że jest to modelowane po Średniowieczne pielgrzymki i sztuka moralność (historie o ludzkich zmaganiach o cnotliwe), z krytyką w stylu reformacji zorganizowanej religii. Podróż Hornet-przez piekielną część podziemnego, do środkowej warstwy pełnej ludzi, która najlepiej zła sytuacja, a następnie wzięła się do Cytadeli-paralele Dante’s Dante’s Boska komedia. Ten kawałek renesansowej literatury podąża za fikcyjną wersją Dante przez piekło, czyściec i niebo na pielgrzymce duchowej transformacji i oświecenia, która jest zasadniczo Silksong w paru słowach.

Bohater Hollow Knight: Silksong stoi obok Sherma, czystego sercu, który szybko stał się ulubieńcem fanów. Zdjęcie: Team Cherry

Możesz nawet nawiązać silne połączenia z Stacje krzyżachoć nie ma zamówienia. Hornet jest aresztowany i pozbawiony wszystkiego, nawet jej ubrania; Ostatni sędzia wydaje na nią wyrok; Staje w twarz z krętej podróży od głębin Pharloom do swojego przeznaczenia; A jeśli dotrzesz do ACT 3, przez pewien czas jest pochłonięty w otchłani.

Innymi słowy, Silksong Zdecydowanie chce, abyś pomyślał o religii, duchowości i transformacji, gdy grasz. Wszystko to jest niezbędne do zrozumienia ostatniego aktu gry. Jeśli zagłębiasz się Pusty rycerz I Silksong W sumie tego wszystkiego polegają na tym, że religia i styl życia matka Silk stały się toksyczne. Jej dzieci porzuciły jej nauki, a kasta interesujących ministrów przejęła kontrolę nad cytadelą, wykorzystując jej nauki dla własnej korzyści. (Martin Luther by się podobał Silksong.)

Hornet, jako potomek z siedzibą Grand Mother Silk, został przeznaczony-z góry ustaleń, jeśli chcesz-podążać woli jej „matki”, czy chce, czy nie. Dzięki swojej prawdziwej matce, Herrah, Hornet wychowała się poza całym dramatem tkaczy i nauczała żyć dla siebie, stąd dlaczego Mother Silk uchwyca Hornet na początku gry, aby zmusić ją do życia z jej obowiązkami tkacką (robiąc to, czego wymaga matka jedwabna).

Jeśli Hornet pokonuje matkę jedwabiu w standardowym zakończeniu aktu 2, pochłania ducha bóstwa i staje się nowym Bogiem. Fakt, że nie jest to dobre lub prawdziwe zakończenie, sprawia, że ​​w tym scenariuszu utrzymują się kłopoty Pharlooma. Hornet właśnie zamienił jedno skorumpowane bóstwo na drugie. Jeśli jednak rozwiążesz problemy wszystkich w Pharloom, odblokujesz Akt 3 i prawdziwy finał.

Jak każda dobra pielgrzymka, ta kończy się objawieniem i nowym celem, choć w rodzaju, który byłby szeroko otwarty średniowiecznymi chrześcijanami z szokiem. Odkrycie Horneta polega na tym, że może teraz żyć bez skazania tkacza we krwi i wybrać życie, które chce bez wpływu matki jedwabiu. Lace, przypomniała, że ​​miłość jest lepsza niż władza i uwolniona od jej jednomyślnego samolubstwa przez Horneta, prawdopodobnie odbudowuje Pharloom na obrazie lepszym niż Mother Silk. Religia nie żyje w prawdziwym zakończeniu. Każdy może żyć swobodnie.

Jako podsumowanie historii pielgrzymkowej, jest to wyjątkowa część meta-optyki, która idealnie pasuje do tradycji Silksong rysuje się. Mówi graczom, że jedynym sposobem na zmianę świata na lepsze jest dbanie o ludzi wokół ciebie. Nie mogę wymyślić wielu innych gier, które wykorzystują ten element interaktywności, aby dostarczyć swoje główne przesłanie w taki sposób, a Team Cherry zasługuje na wiele uznania za tak przemyślane wykorzystanie medium.

Dla równie dobrze wykonanych jak SilksongOstateczne przesłanie jest jednak, że Team Cherry walczył o wsparcie go w trakcie gry i, co ważniejsze, powiązać ją z najważniejszą częścią przygody: Hornet.

Hornet siedzący na ławce w Bellhart w Silksong Zdjęcie: Team Cherry przez Polygon

Wiadomość może być dla ciebie i dla mnie, ale historia dotyczy Hornet. Kiedy twoja narracja ma głównego bohatera, który mówi i myśli niezależnie od gracza, muszą być głównym celem, a ich działania i rozwój to sposób przekazywania wiadomości graczowi. Nawet alegoryczne dzieła takie jak Postęp pielgrzyma Zazwyczaj starają się upewnić się, że dokładnie wiesz, kim jest główny bohater i co one reprezentują, więc nie przegapisz sens tego, co się z nimi dzieje-XVII-wieczny odpowiednik patrzenia na kamerę i wyjaśnienia podtekstu przy użyciu tylko jednej sylabowej słów.

Hornet nie uczy się ani nie zmienia w swojej podróży. Nie ma innego celu niż próba powrotu do domu. Konflikt między wolną wolą a losem pojawia się tylko w tej walce z bossem ACT 2 i ukrytej wiedzy. Jeśli zaznaczysz wszystkie pola, aby odblokować ACT 3 Silksong, Songclave CareTaker zauważa, jak współczujący był Hornet dla mieszkańców Pharloom, ale on z tobą rozmawia, a nie ona.

To byłoby w porządku Pusty rycerzponieważ ty i rycerz jesteście wymienne. Jest dosłowną skorupą do wypełnienia. Hornet jest jednak jej własną osobą, napędzanym łowcą o jednym celu. Jeśli sprawisz, że wybierzesz coś, czego nie chciałaby robić normalnie, jak zejście z drogi, aby pomóc w Wimpy Bugs, powinien być przynajmniej element tarcia. Spodziewałbyś się, że narzeka na to, będzie szorstka i nieprzyjemna lub zrobić coś. Może to być tak proste, jak narzekając na darowiznę koralików różańców, kiedy po raz pierwszy przyjmuje taką prośbę, a potem, później, kiedy przekazuje więcej, mając nadzieję, że biedne robaki trochę dobre.

Kiedy po raz pierwszy poprosiła o pomoc Wimpy Bugs Pharloom, odpowiada obojętnością. Przedstawia to jako niski priorytet, do którego może dotrze, jeśli będzie miała czas. Nawet jeśli zdecydujesz się pomóc im jako gracz, Hornet nie rozwija żadnego szczególnego przywiązania do żadnego z nich podczas historii. Nie ma transformacji, żadnej różnicy w perspektywie. Nic. To niezwykłe, że odtwarzacz Oczywiście wykazywałby tak dużą troskę i uwagę na niskie błędy Pharloom, ale nie dla Horneta. Silksong Nie daje nam powodu, aby sądzić, że tak będzie.

Hornet and the Huntress w Silksong Zdjęcie: Team Cherry przez Polygon

Interakcje Horneta z postaciami takimi jak dozorca były idealnym sposobem na rozwój jej osobowości, dla SilksongTematy mają wpływ, na jaki zasługują, bez głównej historii ich odkrywania. Jednak większość z nich jest po prostu ozdobna, aby wypełnić przestrzeń. Problem ten rodzi się tak samo z sposobu, w jaki Hornet jest pisany, jak w przypadku przypadkowej roli Silksong ‘S inne postacie. Garmond jest zasadniczo królem Pellinore z Arturiańskiego klasyka White’a Raz i przyszły król: Uduszający, sympatyczny stary, taki i taki, który lubi dobry pojedynek i ładnie wygląda w tle, ale nie odgrywa istotnej roli w postępowaniu. Niektóre z nich są sugestywne, jak Moss Druid i Huntress, którzy zarówno ucieleśniają systemy przekonań, jak i styl życia poza normami Cytadeli. Ale mimo że ta koncepcja tak dobrze pasuje SilksongTematy, to nigdzie nie idzie.

Oprócz Lace i Sherma, jedną z niewielu postaci, których historia przebiega przez wszystkie trzy akty, jest zielony książę, dzięki opowieści o jego zmarłym kochanku. To silna historia, nawet jeśli zbyt mocno pochyla się w trop „Phire Your Gejs”. (Dziwne romanse nie muszą kończyć się tragedią, Team Cherry!) Ale pomimo tego, że para została owinięta w historię Pharlooma, wątek narracyjny jest tak odłączony od wszystkiego innego, że jeśli go usuniesz z tego Silksongnie ma to wpływu na historię Horneta ani na centralne przesłanie.

Pozornie przypadkowy sposób Silksong Decyduje, kto zyskuje najwięcej uwagi w grze, sprawia, że ​​historie poboczne wydają się niekompletne i związane, ale największym błędem jest to, że obsadzą Hornet jako bierny uczestnik prawie w każdym przypadku. Kilka razy mówi, że zachęca do zmiany jakiegokolwiek rodzaju lub wyraża opinię, obserwacje, które dokonuje, są strasznie nijakie, na przykład w zasadzie mówi Shermie „Hej dzieciaku, czyny mówią głośniej niż słowa” niezwykły mały facet Przekracz to Ostatni sędzia. Do diabła, nawet szansa, by zrobić więcej z tych uwag na temat ucisku i wolnej woli SilksongTematy. Zamiast tego jest właśnie na przejażdżce – na siedzeniu pasażera własnej historii.

Dla wszystkich moich problemów z SilksongZamieszanie w zakresie radzenia sobie z własnymi tematami, nadal szanuję to, co zrobiła tutaj Team Cherry. Niewiele innych gier syntetyzuje tak wiele wpływów i kończy się na tak silnych i wielowarstwowych tematach, że dosłownie są wbudowane w mapę w grze. Jeśli następny projekt Team Cherry jest jeszcze większy i lepszy niż wcześniej, mam tylko nadzieję, że ulepszenia obejmują również podstawy opowiadania historii.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Twitch Streamer urodził na żywo, z dyrektorem generalnym Twitcha na czacie

We wtorek Twitch Streamer Fandy zrobił sobie przerwę od gier streamingowych, takich jak World of WarcraftW OverwatchI League of LegendsDo nadać sobie poród....

Niektóre z moich ulubionych blu-rays 4K są w połowie na październik

Usługi strumieniowego przesyłania filmów są w porządku, ale jak zmieniają się ich biblioteki i comiesięczne stawki, nic nie porównuje się do posiadania 4K...

Nintendo wypuszcza nowe wideo „Close To You”, teraz z Pikmin

Nintendo ujawniło tajemnicę w tym tygodniu „Close to You” Animed Short Ta zakłopotana fani: i tak, jak wielu teoretyczny, wszystko jest związane z...
Advertisment